Αγορά τροφών για κατοικίδια
Η αγορά τροφών για κατοικίδια θα φτάσει τα 227 δις δολάρια με άνοδο που οφείλεται στα premium προϊόντα και στον εξανθρωπισμό των κατοικίδιων.
Σύμφωνα με έκθεση της Allied Market Research, εταιρεία ερευνών αγοράς και συμβουλευτικών υπηρεσιών με έδρα τις ΗΠΑ, η παγκόσμια αγορά τροφών για κατοικίδια αναμένεται να αγγίξει τα 227 δις δολάρια έως το 2034, παρουσιάζοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6,1%. Οι βασικοί παράγοντες που τροφοδοτούν αυτή την ανάπτυξη είναι η αυξανόμενη τάση εξανθρωπισμού των κατοικίδιων και η ολοένα μεγαλύτερη ζήτηση για premium προϊόντα.
Άνοδος της ευρωπαϊκής αγοράς
Στην Ευρώπη η αγορά έχει αναπτυχθεί ραγδαία, επηρεαζόμενη από τη μείωση του μεγέθους των νοικοκυριών και την αυξανόμενη προτίμηση για θρεπτικά και ποιοτικά προϊόντα. Χώρες όπως η Ισπανία, η Ολλανδία και η Πολωνία κυριαρχούν στις περιφερειακές πωλήσεις. Οι τροφές για σκύλους αποτέλεσε την κατηγορία με τα υψηλότερα έσοδα το 2024, ωστόσο η αύξηση της κηδεμονίας γατών προβλέπεται να ενισχύσει την ανάπτυξη του τομέα των τροφών για γάτες τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, προβλήματα υγείας όπως η παχυσαρκία και η αρθρίτιδα οδηγούν τους καταναλωτές σε θεραπευτικές λύσεις και φυσικές επιλογές. Καθώς ο εξανθρωπισμός των κατοικίδιων εντείνεται, οι Ευρωπαίοι κηδεμόνες επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε λύσεις premium διατροφής που στηρίζουν τη μακροχρόνια υγεία, αυξάνοντας τη ζήτηση για πιο υγιεινές και λειτουργικές τροφές.
Οι ηγέτες του κλάδου και οι στρατηγικές τους
Στην έκθεση κατονομάζονται ως βασικοί παίκτες της αγοράς, μεταξύ άλλων, οι εταιρείες: Mars Petcare, Nestlé Purina PetCare και Hill’s Pet Nutrition. Οι κορυφαίες αυτές επιχειρήσεις καινοτομούν συνεχώς, ενσωματώνοντας λειτουργικά συστατικά, εξατομικευμένα διατροφικά προγράμματα και βιώσιμες λύσεις συσκευασίας.
Πολλές, επεκτείνουν τις σειρές προϊόντων τους, ώστε να περιλαμβάνουν φόρμουλες ανά φυλή, ηλικία και ειδική κατάσταση υγείας, ενισχύοντας έτσι την εξειδίκευση και τη διαφοροποίηση. Επιπλέον, οι στρατηγικές συγχωνεύσεις, οι εξαγορές και οι διεθνείς συνεργασίες βοηθούν τις μάρκες να ενδυναμώσουν τα δίκτυα διανομής τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, η ψηφιακή προώθηση, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες πώλησης και τα μοντέλα D2C (απευθείας στον καταναλωτή) αυξάνουν σημαντικά την ορατότητα των brands και την εμπλοκή των πελατών παγκοσμίως.





