Άμμος για γάτες
Οι τρόποι για να αυξήσετε τις πωλήσεις άμμου για γάτες και να ενισχύσετε την ικανοποίηση των πελατών του pet shop σας.
Τα προϊόντα για γάτες πάντα επισκιάζονταν από τα προϊόντα για σκύλους, αλλά πλέον με όλο και περισσότερους εκπροσώπους των Millennials και της Γενιάς Z να επιλέγουν γάτα για κατοικίδιο και να της δίνουν προτεραιότητα στα νοικοκυριά τους, επόμενο ήταν η ζήτηση για προϊόντα για γάτες να αρχίσει να αυξάνεται.
Μάλιστα οι κηδεμόνες γατών προσεγγίζουν σιγά σιγά τον αριθμό των κηδεμόνων σκύλων. Το κοινό της γάτας τείνει να αγοράζει περισσότερα προϊόντα κάθε φορά που επισκέπτεται κάποιο pet shop, καθώς σύμφωνα με έρευνα, το 51% της Γενιάς Z συχνά προβαίνει σε αυθόρμητες αγορές και είναι οι ίδιοι που υπερεκτιμούν τις γνώσεις του προσωπικού των pet shops όταν θέλουν να ενημερωθούν για νέα προϊόντα. Γεγονός είναι ότι η αγορά της άμμου για γάτες παρουσιάζει συνεχή ανάπτυξη, με τους κηδεμόνες τους να αναζητούν προϊόντα που συνδυάζουν αποτελεσματικότητα, άνεση και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η ανάπτυξη στην κατηγορία αυτή έχει αυξηθεί κατά 3% σε μονάδες και 4% σε δολάρια σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν (στοιχεία NielsenIQ για τις τελευταίες 52 εβδομάδες με ημερομηνία λήξης περιόδου στις 22/2/2025). Αυτή η ανάπτυξη προέρχεται από την καινοτομία στις άμμους ανίχνευσης υγείας και τον βελτιωμένο έλεγχο των οσμών, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές απαιτούν όλο και περισσότερα πλεονεκτήματα στις άμμους υγιεινής που επιλέγουν να αγοράσουν. Υπάρχουν ορισμένες στρατηγικές ενίσχυσης των πωλήσεων των άμμων υγιεινής για γάτες, οι οποίες εξασφαλίζουν παράλληλα και την ικανοποίηση των πελατών και που όταν εφαρμοστούν, μπορούν να ενισχύσουν τις πωλήσεις άμμου για γάτες και να δημιουργήσουν για το pet shop μια πιστή πελατειακή βάση που εκτιμά την ποιότητα και την εξυπηρέτηση. Αν τις ακολουθήσετε μπορείτε να επιτύχετε πραγματικά αξιόλογα αποτελέσματα.
Εκπαίδευση του προσωπικού πωλήσεων
Μην αγνοείτε το τμήμα του αγοραστικού κοινού που ενδιαφέρεται να ψωνίσει άμμο υγιεινής, καθώς αποτελείται κι αυτό από πελάτες που κάθε ιδιοκτήτης pet shop θέλει να έχει στο κατάστημά του. Εξασφαλίστε λοιπόν ότι το προσωπικό σας είναι ενημερωμένο για τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη κάθε τύπου άμμου που διαθέτει το κατάστημα, ώστε να μπορεί να καθοδηγήσει σωστά τους πελάτες στις επιλογές τους. Σκεφτείτε τα ακόλουθα ερωτήματα: Εκπαιδεύετε τους υπαλλήλους σας σχετικά με τις διάφορες άμμους υγιεινής που έχετε στο κατάστημά σας; Βασίζεστε στις επωνυμίες για να σας βοηθήσουν στην προώθηση αυτής της εκπαίδευσης; Επιλέξτε συνεργάτες που έχουν φυσική παρουσία στην αγορά, ώστε να σας βοηθήσουν με την εμπορική προβολή στο pet shop σας, να παρέχουν υλικό προβολής στο σημείο πώλησης που τραβάει την προσοχή σε προϊόντα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους και να συνεργαστούν μαζί σας ώστε να βρείτε τους τρόπους εκείνους που θα φέρουν τους πελάτες ξανά πίσω στο κατάστημά σας. Όταν ο πελάτης θέλει να επιλέξει μια άμμο υγιεινής για γάτες, θέλει να βελτιώσει τόσο την ευημερία του κατοικίδιου του όσο και τη δική του άνεση και ευκολία. Αναζητά υπαλλήλους που θα τον βοηθήσουν να αποφασίσει (ειδικά αν είναι νέος κηδεμόνας γάτας), γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζει τα οφέλη των προϊόντων που βρίσκονται στα ράφια σας. Μια άμμος υγιεινής μπορεί να βελτιώσει την ευημερία της γάτας, όταν για παράδειγμα δε δημιουργεί καθόλου σκόνη βοηθώντας έτσι στη μείωση των αναπνευστικών προβλημάτων τόσο στις γάτες όσο και στους ανθρώπους. Επίσης, λιγότερη σκόνη συνεπάγεται και ένα πιο καθαρό σπίτι. Οι απαλές, φιλικές προς τις πατούσες της γάτας άμμοι υγιεινής διασφαλίζουν ότι η γάτα νιώθει άνετα χρησιμοποιώντας την άμμο της. Μια σωστή άμμος υγιεινής μπορεί επίσης να ενθαρρύνει τις καλές συνήθειες της γάτας στην άμμο της, μειώνοντας την πιθανότητα να μη χρησιμοποιήσει τη λεκάνη της και να προτιμήσει άλλο σημείο του σπιτιού!
Επίσης, ο καθαρισμός της άμμου υγιεινής είναι το πιο δύσκολο κομμάτι σε όλη αυτή τη διαδικασία και σε ό,τι αφορά την κηδεμονία μιας γάτας. Γι’ αυτό και η επιλογή της σωστής άμμου υγιεινής μπορεί να μετατρέψει αυτή την “αγγαρεία” σε κάτι λιγότερο επώδυνο. Οι άμμοι υγιεινής υψηλής ποιότητας εξαλείφουν αποτελεσματικά τις οσμές στη λεκάνη και στον χώρο όπου βρίσκεται αυτή, με κάποιες από αυτές μάλιστα να αναδύουν ένα φρέσκο και ευχάριστο άρωμα στο σπίτι. Οι άμμοι υγιεινής που προσφέρουν εύκολη και άμεση συσσώρευση συμπαγών σβόλων κάνουν τον καθαρισμό της λεκάνης πιο γρήγορο και εύκολο. Όλα αυτά κάνουν τη ζωή των κηδεμόνων ευκολότερη, ξοδεύοντας λιγότερο χρόνο στον καθαρισμό της λεκάνης και είναι πράγματα που το προσωπικό πωλήσεων ενός pet shop οφείλει να γνωρίζει.
Διάθεση ποικιλίας προϊόντων
Η αμερικανική εταιρία έρευνας αγοράς Packaged Facts αναφέρει ότι το 62% των αγοραστών έχουν ένα κύριο κατάστημα που επιλέγουν για τις αγορές των προϊόντων των κατοικίδιων τους. Η διάθεση μιας ευρείας γκάμας με άμμους υγιεινής στο pet shop σας επιτρέπει στους πελάτες να βρουν την κατάλληλη για το σπίτι και τις ανάγκες της γάτας τους, οδηγώντας τους σε μεγαλύτερη ικανοποίηση και αφοσίωση στο κατάστημά σας. Πόσο εύκολη κάνετε για τους καταναλωτές την αγορά άμμου υγιεινής από το pet shop σας; Ψωνίζουν από το φυσικό σας κατάστημα ή διαδικτυακά και πώς παραλαμβάνουν την άμμο τους; Προσφέρετε παραλαβή από το πεζοδρόμιο ή παράδοση κατ’ οίκον; Διατηρήστε μια ευρεία γκάμα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων φυσικών, άοσμων, ελαφριών και βιοδιασπώμενων επιλογών, για να καλύψετε τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών και προσφέρετε επιπρόσθετες υπηρεσίες, ώστε αυτή η τόσο “άχαρη” αλλά αναγκαία αγορά να αποτελέσει τουλάχιστον μια ευχάριστη εμπειρία.
Προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις
Γνωρίζετε τα οφέλη των εμπορικών σημάτων που έχετε στα ράφια σας; Γνωρίζοντάς τα θα βοηθήσετε τους εν δυνάμει πελάτες σας να αποφασίσουν να ψωνίσουν από το δικό σας κατάστημα. Σίγουρα υπάρχουν πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα για να αγοράσει κανείς από ένα πακέτο άμμο υγιεινής για γάτες, όμως είναι πραγματικά εντυπωσιακό το ότι αποτελεί αγαπημένο θέμα συζήτησης μεταξύ των κηδεμόνων γατών, ιδιαίτερα μάλιστα όταν βρίσκουν και την κατάλληλη άμμο για τη γάτα τους. Το μόνο που χρειάζεται λοιπόν είναι μια διαφωτιστική συζήτηση με αυτούς τους πελάτες, καθώς σκοπός είναι να φύγουν από το κατάστημα με το προϊόν που θα τους λύσει το πρόβλημα. Για να το πάτε ένα βήμα παραπέρα, θα ήταν έξυπνο να προσφέρετε εκπτώσεις όταν κάποιος αγοράζει ένα προϊόν σε μεγάλες ποσότητες ή να κάνετε συνδυαστικές προσφορές με άλλα προϊόντα, όπως τροφές ή παιχνίδια για γάτες.
Ανταμοιβές πιστότητας πελάτη
Κάθε πελάτης νιώθει σημαντικός και επιστρέφει σε ένα κατάστημα όταν ξέρει ότι θα τον φροντίσουν. Έτσι, η εισαγωγή προγραμμάτων ανταμοιβής για επαναλαμβανόμενες αγορές σε προϊόντα υγιεινής για γάτες που δεν θα περιλαμβάνουν μόνο άμμους, αλλά και λοιπά συμπληρωματικά αξεσουάρ (αμμολεκάνες, φτυάρια, χαλάκια που παγιδεύουν την άμμο, αποσμητικά και σακούλες άμμου, κάδοι διάθεσης άμμου), θα ενθαρρύνουν τους πελάτες να επιστρέφουν στο κατάστημά σας για περισσότερα ψώνια.
Προβολή περιβαλλοντικών ωφελειών
Πλέον οι καταναλωτές και κυρίως οι Millennials και η Γενιά Ζ, αναζητούν προϊόντα που βλάπτουν όσο το δυνατόν λιγότερο το περιβάλλον στοχεύοντας σε όσο το δυνατόν χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Επισημαίνοντας τα οικολογικά χαρακτηριστικά των προϊόντων του pet shop σας, όπως η χρήση ανακυκλώσιμων ή βιοδιασπώμενων υλικών στις συσκευασίες ή το γεγονός ότι το ίδιο το προϊόν είναι κατασκευασμένο από φυσικά υλικά και μπορεί να απορριφθεί ακόμα και στην τουαλέτα του σπιτιού, θα καταφέρετε να προσελκύσετε και πολλούς περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους πελάτες.