Nestlé

Η Nestlé στοχεύει στην κατηγορία της γάτας, ανακοινώνοντας παράλληλα μείωση προσωπικού και πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους.

Η Nestlé, αντιμετωπίζοντας συνεχιζόμενες δυσκολίες στην επιτάχυνση της ανάπτυξής της στον τομέα της φροντίδας κατοικίδιων, σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην κατηγορία των τροφών για γάτες, όπως αποκάλυψε στη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων για το εννεάμηνο και το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για μείωση του προσωπικού της κατά 16.000 άτομα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης κόστους, σύμφωνα με την οικονομική της έκθεση για την περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025.

Τα νούμερα για το 2025

Για το τρίτο τρίμηνο, οι καθαρές πωλήσεις του τμήματος PetCare της Nestlé ανήλθαν σε 5,47 δις δολάρια, μειωμένες από 5,73 δις δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη ήταν 1,3%, η τιμολογιακή μεταβολή -0,4%, ενώ η οργανική ανάπτυξη διαμορφώθηκε στο 0,9%. Για το εννεάμηνο, οι καθαρές πωλήσεις στο τμήμα του PetCare έφτασαν τα 17,07 δις δολάρια έναντι 17,62 δις το 2024. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη ανήλθε στο 1,6%, κάτι που η εταιρεία απέδωσε σε γενική επιβράδυνση της κατηγορίας. Η τιμολόγηση μειώθηκε κατά 0,5% και η οργανική ανάπτυξη ήταν 1,2%. Η ανάπτυξη στον τομέα φροντίδας των κατοικίδιων οφείλεται κυρίως στις τροφές για γάτες (ξηρές και υγρές), ενώ αντισταθμίστηκε εν μέρει από πτώση στις ξηρές τροφές για σκύλους. “Γενικά, θεωρούμε ότι τα θεμέλια της κατηγορίας των κατοικίδιων παραμένουν ισχυρά. Βλέπουμε ότι ο αριθμός των κατοικίδιων αυξάνεται και ότι αντιμετωπίζονται ολοένα και περισσότερο ως μέλη της οικογένειας”, δήλωσε ο Philipp Navratil, διευθύνων σύμβουλος της Nestlé, κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις 16 Οκτωβρίου 2025. Η Anna Mantz, οικονομική διευθύντρια της Nestlé, πρόσθεσε: “Η κατηγορία φροντίδας κατοικίδιων κινείται αργά αλλά σταθερά και συνολικά διατηρούμε ή και ενισχύουμε τα μερίδιά μας. Παραμένουμε θετικοί ως προς τις προοπτικές μεσοπρόθεσμης ανάπτυξης. Εστιάζουμε στην επιτάχυνση της ανάπτυξης μέσω καινοτομίας και επενδύσεων σε ταχέως αναπτυσσόμενους τομείς, όπως οι θεραπευτικές δίαιτες και τα συμπληρώματα”.

Τα νούμερα της Ευρώπης

Στην Ευρώπη, οι καθαρές πωλήσεις για το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 5,43 δις δολάρια, αυξημένες από 5,17 δις δολάρια το 2024. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη ήταν 2%, η τιμολόγηση 3,8% και η οργανική ανάπτυξη 5,8%. Για το εννεάμηνο, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 16,08 δις δολάρια έναντι 15,66 δις πέρσι. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη ήταν 0,5%, η τιμολόγηση 3,7% και η οργανική ανάπτυξη 4,3%, με συνολική αύξηση πωλήσεων 2,6%. Η ανάπτυξη στο PetCare κινήθηκε σε μεσαία μονοψήφια ποσοστά, με τα brands Felix, Purina Pro Plan και Purina ONE να ηγούνται. Σύμφωνα με την εταιρεία, η Ευρώπη στηρίζει συνολικά τον τομέα PetCare, κυρίως χάρη στη δυναμική της κατηγορίας των τροφών για γάτες. “Παρατηρούμε παντού αυξημένες υιοθεσίες γατών και η ανάπτυξη της αγοράς κατευθύνεται προς αυτή την κατηγορία. Η Ευρώπη είναι σαφώς αγορά που κλίνει προς τη γάτα. Επωφελούμαστε από αυτή τη δυναμική και ταυτόχρονα τη δημιουργούμε, καθώς καινοτομούμε αποτελεσματικά στην κατηγορία και οι νέες προτάσεις μας αποδίδουν εξαιρετικά”, δήλωσε η Mantz.

Διαφορετική η κατάσταση στις ΗΠΑ

Στις ΗΠΑ η Nestlé δεν καταγράφει την ίδια δυναμική. Για να το αντιμετωπίσει αυτό η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει την καινοτομία στην κατηγορία της γάτας, αυξάνοντας την παραγωγική της ικανότητα. “Στις ΗΠΑ η ανάπτυξη είναι πολύ πιο αργή. Υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση στην κατηγορία της γάτας, αλλά σαφώς ασθενέστερη στους σκύλους. Παρατηρούμε περισσότερες υιοθεσίες γατών, ενώ οι υιοθεσίες σκύλων παραμένουν στάσιμες ή μειώνονται ελαφρά. Αντιμετωπίζουμε περιορισμούς στην παραγωγή των υγρών τροφών για γάτες, όμως περισσότερη δυναμικότητα θα προστεθεί μέσα στο τρίτο τρίμηνο και ακόμη περισσότερη προς το τέλος του τέταρτου. Σε μια αγορά που καθοδηγείται από καινοτομία και στροφή προς τα premium προϊόντα, αυτό είναι ζωτικής σημασίας, γιατί είναι δύσκολο να καινοτομήσεις χωρίς επαρκή παραγωγική δυνατότητα”, ανέφερε η Mantz. Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της Nestlé για το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 27,20 δις δολάρια, μειωμένες από 27,78 δις δολάρια το 2024. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη ήταν 1,5%, η τιμολόγηση 2,8% και η οργανική ανάπτυξη 4,3%. Για το εννεάμηνο, οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 82,78 δις δολάρια έναντι 84,39 δις δολάρια πέρσι. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη ήταν 0,6%, η τιμολόγηση 2,8% και η οργανική ανάπτυξη 3,3%, με πτώση συνολικής ανάπτυξης 1,9%.

Στρατηγική για αύξηση αποδοτικότητας και κόστους

Για να επιταχύνει το πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους, η Nestlé σκοπεύει να επικεντρωθεί στην αποδοτικότητα των λειτουργιών της, επενδύοντας στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία θα μειώσει το προσωπικό της κατά 16.000 άτομα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, συμπεριλαμβανομένων 12.000 εργαζομένων γραφείου σε διάφορες χώρες και 4.000 εργαζομένων στη βιομηχανία και την εφοδιαστική αλυσίδα. Η εταιρεία αναμένει ότι αυτή η κίνηση θα οδηγήσει σε ετήσια εξοικονόμηση 1,26 δις δολαρίων έως το 2027, ενώ το συνολικό πρόγραμμα στοχεύει σε εξοικονόμηση 3,77 δις δολαρίων. “Ο κόσμος αλλάζει και η Nestlé πρέπει να αλλάξει πιο γρήγορα. Αυτό σημαίνει δύσκολες αλλά αναγκαίες αποφάσεις, όπως η μείωση του προσωπικού τα επόμενα δύο χρόνια. Θα το κάνουμε με σεβασμό και διαφάνεια. Μαζί με άλλα μέτρα, εργαζόμαστε για να μειώσουμε ουσιαστικά το κόστος μας, αυξάνοντας τον στόχο εξοικονόμησης στα 3,26 δις δολάρια έως το 2027. Οι δράσεις αυτές θα εξασφαλίσουν το μέλλον της Nestlé ως ηγέτιδας του κλάδου και θα μας επιτρέψουν να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας και να προσφέρουμε αξία στους μετόχους”, δήλωσε ο Navratil.