Βιολογικές τροφές για κατοικίδια

Η αγορά βιολογικών και φυσικών τροφών για κατοικίδια ενδέχεται να ξεπεράσει τα 57 δις δολάρια έως το 2033.

Η ζήτηση για βιολογικές τροφές παρουσιάζει σταθερή άνοδο σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι κηδεμόνες με συνείδηση υγείας επιδιώκουν όλο και περισσότερο μια premium, βιώσιμη διατροφή για τους τετράποδους φίλους τους. Μια νέα έκθεση από την Research and Markets, παγκόσμιο ηγέτη στην παροχή αναλύσεων αγοράς και επιχειρηματικής νοημοσύνης, προβλέπει ότι η παγκόσμια αγορά βιολογικών και φυσικών τροφών για κατοικίδια θα ξεπεράσει τα 57,2 δις δολάρια έως το 2033. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 82% σε σύγκριση με το 2024, όταν η αγορά είχε αξία 31,42 δις δολάρια. Σύμφωνα με την έκθεση, η ανάπτυξη της αγοράς σχετίζεται στενά με την αυξανόμενη ανησυχία των κηδεμόνων για την υγεία των κατοικίδιων τους, καθώς και με τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα πιστοποιήσεων που αφορούν τα οργανικά προϊόντα. Η εξέλιξη του λιανεμπορίου και ιδιαίτερα η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, συμβάλλει στο να γίνουν πιο εύκολα διαθέσιμες οι βιολογικές και φυσικές τροφές για κατοικίδια.

Τι ωθεί την ανάπτυξη στις βιολογικές τροφές για κατοικίδια;

Οι βιολογικές και οι φυσικές τροφές για κατοικίδια αναδεικνύονται ως μια σημαντική τάση στον κλάδο, αντανακλώντας την αυξανόμενη ζήτηση για πιο υγιεινές και θρεπτικές επιλογές. Ο βιολογικός τομέας μόνο προβλέπεται να αυξηθεί από 2,54 δις δολάρια το 2024 σε 5,65 δις δολάρια έως το 2033, με ετήσιο σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 9,29%.

Αυτή η παγκόσμια ανάπτυξη τροφοδοτείται κυρίως από την αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών και την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για την υγεία των κατοικίδιων. Όλο και περισσότεροι κηδεμόνες καταλαβαίνουν πόσο σημαντικό είναι τα κατοικίδια να καταναλώνουν τρόφιμα που μοιάζουν με τη φυσική τους δίαιτα και προάγουν την υγεία τους συνολικά. Ο αυξανόμενος αριθμός των ηλικιωμένων κατοικίδιων, οι αλλεργίες, η παχυσαρκία και η καλύτερη κατανόηση της πεπτικής υγείας αυξάνουν τη ζήτηση για τροφές με λειτουργικά συστατικά, χωρίς τεχνητά πρόσθετα και συντηρητικά. Αυτή η τάση ευθυγραμμίζεται με τη γενικότερη τάση του εξανθρωπισμού των κατοικίδιων. Καθώς τα κατοικίδια θεωρούνται όλο και περισσότερο μέλη της οικογένειας, οι κηδεμόνες τους αναζητούν διαφάνεια και βιωσιμότητα στην προέλευση των συστατικών που περιέχονται στις τροφές τους και επιλέγουν προϊόντα με οικεία και αξιόπιστα συστατικά.

Οι καταναλωτικές αυτές συμπεριφορές εξηγούν επίσης σημαντικές τάσεις προϊόντων. Για παράδειγμα, οι τροφές και τα σνακ για κατοικίδια που περιέχουν κανναβιδιόλη (CBD), η οποία είναι νόμιμη στις ΗΠΑ και σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, αντικατοπτρίζουν την αυξανόμενη ανησυχία για την υγεία και την ευεξία των ζώων και ακόμα κι αν η χρήση της παραμένει περιορισμένη σε κάποιες χώρες, υπάρχει δυναμική μελλοντικής ανάπτυξης. Οι εταιρείες θα πρέπει να παρακολουθούν στενά το νομοθετικό πλαίσιο μέσω των αρμόδιων υγειονομικών και γεωργικών αρχών, ώστε να προετοιμαστούν για τις μελλοντικές αλλαγές της αγοράς.

Επίσης, η φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία και η δημιουργική επαναχρησιμοποίηση φυσικών υλικών, όπως τα σνακ από κέρατα ελαφιού που αποβάλλονται με φυσικό τρόπο από τα ζώα, δείχνουν περιβαλλοντική δέσμευση και αυξανόμενη ευθυγράμμιση της κατοχής κατοικίδιων με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.

Οι ειδικοί του κλάδου θεωρούν ότι οι εταιρείες παραγωγής τροφών για κατοικίδια έχουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στον τομέα των φυσικών και βιολογικών προϊόντων, καθώς οι τοπικές μάρκες σε κάθε χώρα μπορούν να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για καθαρές ετικέτες και οικεία, υγιεινά συστατικά. Η βιωσιμότητα γίνεται επίσης καθοριστικός παράγοντας διαφοροποίησης. Καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο ευαισθητοποιημένοι περιβαλλοντικά, η επένδυση σε ανακυκλώσιμες ή βιοδιασπώμενες συσκευασίες μπορεί να προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επιπλέον, τα ηθικά προερχόμενα ή ανακυκλωμένα υλικά μπορούν να κερδίσουν έδαφος στην αγορά.

Ακόμα κι αν ορισμένα υλικά δεν είναι διαθέσιμα σε κάποια περιοχή, υπάρχει περιθώριο για τοπική έρευνα και καινοτομία, όπως λιχουδιές από αποξηραμένες φλούδες τοπικών φρούτων που ευδοκιμούν σε ένα συγκεκριμένο μέρος ή παραπροϊόντα της βιομηχανίας τροφίμων (φλούδες λαχανικών και φρούτων, πέτσες, κόκαλα, υπολείμματα σιτηρών ή άλλων φυτικών υλών).

Αυτό που θα πρέπει να θυμούνται όλοι όσοι εμπλέκονται στην παραγωγή τροφών για κατοικίδια είτε πρόκειται για φυσικές, βιολογικές είτε για συμβατικές, είναι ότι οι καταναλωτές εκτιμούν την προέλευση των συστατικών και το μάρκετινγκ όταν γίνεται σωστά, πρέπει να ενισχύει τα μηνύματα της φυσικότητας, της ιχνηλασιμότητας και της περιβαλλοντικής ευθύνης.