Ιδιωτικές ετικέτες τροφών κατοικίδιων
Οι ιδιωτικές ετικέτες τροφών κατοικίδιων εξελίσσονται με ποιότητα, βιώσιμη συσκευασία και ανάπτυξη των λιχουδιών.
Οι ιδιωτικές ετικέτες τροφών κατοικίδιων αναβαθμίζονται δυναμικά, καθώς οι μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών ωθούν την αγορά σε νέα επίπεδα. Ποιες είναι οι βασικές τάσεις που καθορίζουν αυτή τη μετατόπιση;
Οι ιδιωτικές ετικέτες τροφών για κατοικίδια έχουν πάψει να θεωρούνται επιλογή χαμηλής τιμής και έχουν εξελιχθεί σε κεντρικό ανταγωνιστικό μοχλό σε όλα τα κανάλια πώλησης: σούπερ μάρκετ, εξειδικευμένα καταστήματα και ηλεκτρονικό εμπόριο. Παραδοσιακά, τα σούπερ μάρκετ υπήρξαν πρωτοπόρα στην ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, διακινώντας περίπου το 43% του συνολικού όγκου τροφών για κατοικίδια, σύμφωνα με τη Mordor Intelligence, εταιρεία έρευνας αγοράς και ανάλυσης δεδομένων που παρέχει εκτενείς αναφορές για διάφορους κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των τροφών για κατοικίδια. Ωστόσο, η αναβάθμιση είναι πλέον συνολική: οι καταναλωτές πιέζουν όλη τη βιομηχανία να βελτιώσει την ποιότητα, να επανασχεδιάσει τη συσκευασία και να επεκταθεί στις πιο κερδοφόρες κατηγορίες, όπως τα σνακ.
Premium ποιότητα από τον σχεδιασμό
Οι τροφές ιδιωτικής ετικέτας δε θεωρούνται πλέον απλώς οικονομική επιλογή. Σύμφωνα με την έκθεση “2024 Power of Private Brands” της Food Industry Association, επαγγελματικού οργανισμού του κλάδου τροφίμων που εκπροσωπεί εταιρείες παραγωγής, διανομής και λιανικής τροφίμων, το 42% των αγοραστών ανέδειξε την ποιότητα ως βασικό κριτήριο επιλογής, έναντι 30% το 2023. Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία της McKinsey Insights, πλατφόρμας ανάλυσης και δημοσιεύσεων της McKinsey & Company, μιας από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων παγκοσμίως, πάνω από το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ισοδυναμούν ή και υπερτερούν σε ποιότητα έναντι των επώνυμων. Αυτές οι προσδοκίες μπορούν να ικανοποιηθούν μόνο εάν η premium ποιότητα γίνει κεντρικός άξονας στη στρατηγική ανάπτυξης των τροφών ιδιωτικής ετικέτας για κατοικίδια. Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των κηδεμόνων για το ρόλο της διατροφής στην υγεία των ζώων τους ενισχύει τη ζήτηση για ποιοτικές συνθέσεις υψηλής γευστικής αποδοχής και με ανταγωνιστική τιμή.
Συσκευασία που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις
Η στροφή των καταναλωτών προς τη βιωσιμότητα είναι ξεκάθαρη. Σύμφωνα με έρευνα, το 46% των κηδεμόνων επιλέγει βιώσιμες συσκευασίες για να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Παράλληλα, το 21% δίνει έμφαση στην ευκολία, προσδοκώντας από τη συσκευασία να βοηθά στη μείωση κόστους και αποβλήτων. Οι λιανέμποροι μπορούν να ανταποκριθούν δίνοντας προτεραιότητα σε οικολογικές λύσεις σε όλες τις κατηγορίες. Στις υγρές τροφές αυτό σημαίνει ότι τα πλαστικά φακελάκια αντικαθίστανται από χάρτινες θήκες για πολλαπλές συσκευασίες που θεωρούνται πιο οικολογικές και πρακτικές. Στις ξηρές τροφές, η αυξανόμενη ζήτηση για οικολογικές επιλογές οδηγεί τους παραγωγούς να δοκιμάζουν συσκευασίες από πολυαιθυλένιο χαμηλής πυκνότητας (LDPE), πιο εύκολες στην ανακύκλωση, χωρίς όμως να μειώνεται η ανθεκτικότητα και η σταθερότητα του προϊόντος.
Τα σνακ ως κινητήριος μοχλός ανάπτυξης
Καθώς τα κατοικίδια καταλαμβάνουν ολοένα και πιο κεντρική θέση στα νοικοκυριά, οι δαπάνες για λιχουδιές αυξάνονται ραγδαία. Σύμφωνα με την DataHorizzon Research, εταιρεία έρευνας αγοράς και συμβούλων που παρέχει στατιστικές αναλύσεις, προβλέψεις και στρατηγικές για πολλές βιομηχανίες, με έμφαση στην τεχνολογία, τα καταναλωτικά αγαθά, τις υπηρεσίες και τις τροφές για κατοικίδια, η παγκόσμια αγορά των σνακ για κατοικίδια ανήλθε στα 19,6 δις ευρώ το 2023 και αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί έως το 2033. Αυτή η ανάπτυξη δημιουργεί ευκαιρίες πέρα από τα κλασικά μπισκότα και τις μασώμενες λιχουδιές. Νέες κατηγορίες κερδίζουν έδαφος, όπως σούπες, κρεμώδη σνακ και επιδόρπια με βάση το κρέας. Ορισμένοι λιανέμποροι αναδιοργανώνουν πλέον τα ράφια τους, δημιουργώντας ξεχωριστά σημεία για λιχουδιές και διευρύνοντας τις ευκαιρίες για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε αυτή τη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία. Για να αξιοποιήσουν αυτές τις ευκαιρίες, οι λιανέμποροι χρειάζονται συνεργάτες με παραγωγική δυναμικότητα και τεχνογνωσία που επιτρέπουν την ταχεία ανάπτυξη καινοτόμων προτάσεων. Η Kormotech, εταιρεία κατασκευής τροφών για σκύλους και γάτες με έδρα την Ουκρανία και ευρωπαϊκή παρουσία, έχει πάνω από 25 συνεργασίες ιδιωτικής ετικέτας σε όλο τον κόσμο και βοηθά τους λιανέμπορους να αξιοποιήσουν τις τάσεις στις λιχουδιές για κατοικίδια, δημιουργώντας κερδοφόρα και διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια προϊόντων.





