Συμβουλές μάρκετινγκ
Συμβουλές στρατηγικής μάρκετινγκ ώστε οι επιχειρήσεις του κλάδου των κατοικίδιων να παραμείνουν δυνατές μέσα σε ένα περιβάλλον κρίσης.
Οι κατάλληλες συμβουλές μάρκετινγκ καθίστανται σωτήριες όταν ένα επιχειρηματικό περιβάλλον περνάει κρίση εξαιτίας μεταβαλλόμενων εμπορικών και πολιτικών διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και επιφυλακτικής καταναλωτικής δαπάνης εξαιτίας μιας περιορισμένης αγοραστικής δύναμης. Το παραπάνω περιγράφει αυτό που συμβαίνει φέτος όχι μόνο στην αμερικανική οικονομία, αλλά και στις περισσότερες οικονομίες της Ευρώπης ακόμα και της Ασίας, οι οποίες καλούνται να επιβιώσουν μέσα σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας. Σε αυτό το περιβάλλον, εκτός από τις οικονομίες είναι και οι επιχειρήσεις που καλούνται να προσαρμοστούν γρήγορα για να διατηρήσουν την ακεραιότητα, την επιτυχία και την ανταγωνιστικότητα των εμπορικών τους σημάτων. Οπωσδήποτε οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των κατοικίδιων δε μένουν έξω από όλο αυτό. Ακολουθούν πέντε συμβουλές μάρκετινγκ που μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις στη βιομηχανία των κατοικίδιων να παραμείνουν ανθεκτικές.
Κατανόηση των αναγκών του σύγχρονου κηδεμόνα κατοικίδιων
Οι κηδεμόνες κατοικίδιων είναι αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις σχετικά με τις αγορές τους και από αυτούς κρίνεται το αν ένα brand θα καταφέρει να επιβιώσει μακροπρόθεσμα ή όχι. Σήμερα λοιπόν αυτοί είναι πιο επιφυλακτικοί και επιλεκτικοί, καθώς δίνουν έμφαση στην απόδοση της επένδυσης (ROI), τη σταθερότητα των προμηθευτών και την αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζουν. Έτσι, είναι σημαντικό το μήνυμα της εκάστοτε επιχείρησης να ανταποκρίνεται στις προτεραιότητές τους, οι οποίες εξελίσσονται συνεχώς.
Συμβουλή: Η επικοινωνία με τους πελάτες με σκοπό την κατανόηση των προτεραιοτήτων τους, των ευκαιριών και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν είναι σημαντική. Μια επιχείρηση καλό είναι να ελέγχει το μήνυμα που προσπαθεί να μεταδώσει για να βεβαιωθεί ότι πράγματι αναφέρεται στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις των πελατών της και όχι στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.
Διαφοροποίηση των καναλιών μάρκετινγκ
Η εξάρτηση από ένα μόνο κανάλι μάρκετινγκ μπορεί να αποτελεί πλέον ρίσκο ακόμα και για μια επιχείρηση του κλάδου των κατοικίδιων. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν πάνω από πέντε κανάλια μάρκετινγκ βλέπουν έως και 35% υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI).
Συμβουλή: Η υιοθέτηση μιας στρατηγικής πολλαπλών καναλιών που θα περιλαμβάνει ψηφιακή προβολή, email marketing, χορηγούμενο περιεχόμενο, διαφημίσεις στα κοινωνικά μέσα και εκδηλώσεις, έχει περισσότερες πιθανότητες να οδηγήσει στην επιτυχία.
Προσαρμογή του μηνύματος στην τρέχουσα κατάσταση
Σε περιόδους αβεβαιότητας, οι καταναλωτές προτιμούν εταιρίες που κατανοούν τις τρέχουσες συνθήκες και εμπνέουν εμπιστοσύνη και σαφήνεια. Έτσι το μήνυμα της επιχείρησης πρέπει να είναι καθησυχαστικό και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των αγοραστών.
Συμβουλή: Συνδυάζοντας το μήνυμα με τη σύγχρονη πραγματικότητα και “μιλώντας” στον πελάτη σχετικά με την εμπειρία αγοράς που πρόκειται να έχει, το brand θα καταφέρει να πυροδοτήσει την ανάγκη του για ενημέρωση, να εμπνεύσει εμπιστοσύνη και τελικά να ενθαρρύνει την επείγουσα ανάγκη κάνοντάς τον να προχωρήσει σε δράση.
Στοχευμένη διαφήμιση με αξιοπιστία
Τα δεδομένα που συλλέγει απευθείας μια εταιρία από το κοινό της, δηλαδή από τους δικούς της χρήστες, πελάτες ή επισκέπτες, μέσω των δικών της καναλιών, είναι μοναδικά και πιο αξιόπιστα για την προσέγγιση του σωστού κοινού. Σε αντίθεση με τα ξεπερασμένα και αναξιόπιστα δεδομένα που συλλέγονται από τρίτους (από εξωτερικές πλατφόρμες), τα πρώτα διασφαλίζουν ότι τα μηνύματα της επιχείρησης φτάνουν στο προβλεπόμενο κοινό και μειώνουν τη σπατάλη για καμπάνιες και στρατηγικές μάρκετινγκ.
Συμβουλή: Η χρήση των δεδομένων που συλλέγονται απευθείας από το κοινό και από τους συνεργάτες μάρκετινγκ μπορεί να διασφαλίσει ότι τα μηνύματα της επιχείρησης φτάνουν στο σωστό κοινό.
Μετατροπή της αβεβαιότητας σε ευκαιρία
Οι εταιρίες που βρίσκουν και δημιουργούν ευκαιρίες εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας αποκτούν πλεονέκτημα τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Η ιστορία δείχνει ότι η αβεβαιότητα και η οικονομική επιβράδυνση ανταμείβουν τις στρατηγικές εταιρίες.
Συμβουλή: Αντί να αναστέλλουν την παρουσία τους, οι επικερδείς επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε επικοινωνιακές εκστρατείες σε διαφορετικά κανάλια που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κοινού αποφέροντας ουσιαστικά αποτελέσματα, όπως το χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης, η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand και η απόφαση του κοινού να προβεί σε αγορά.
Συμπέρασμα
Πλησιάζοντας στα μέσα του 2025, η οικονομική αβεβαιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζει τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες. Όσον αφορά τον κλάδο των κατοικίδιων, οι επιχειρήσεις που παραμένουν προνοητικές, κατανοώντας τους πελάτες τους, αξιοποιώντας πολλά και διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, δίνοντας έμφαση στην ανταλλαγή μηνυμάτων με γνώμονα την αξία και αξιοποιώντας τα δεδομένα που οι ίδιες συλλέγουν, είναι καλύτερα εξοπλισμένες για να πλοηγηθούν στο τρέχον επιχειρηματικό τοπίο. Παραμένοντας συντονισμένες με τις μεταβολές της αγοράς και τις ανάγκες των καταναλωτών και επικεντρωμένες σε εκείνες τις πλατφόρμες μέσων ενημέρωσης που προτιμά και κατανοεί το κοινό τους, οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους και να δουν αύξηση στον ρυθμό ανάπτυξής τους ακόμα και υπό ένα αντίξοο οικονομικό περιβάλλον.