Σάββατο, 3 Μαΐου, 2025

Purina: Μικρή ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο του 2025

Share

Purina

Χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σημείωσε η Nestlé Purina στο πρώτο τρίμηνο του 2025.

Η ελβετική πολυεθνική Nestlé Purina διατηρεί τις οικονομικές της προβλέψεις για το 2025 σχετικά με τα κέρδη της παρά τις μακροοικονομικές αντιξοότητες.

Purina

Το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων για τη φροντίδα των κατοικίδιων της πολυεθνικής έφτασε τις πωλήσεις των 4,7 δις ελβετικών φράγκων (5,7 δις δολάρια ή 5 δις ευρώ) τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, σημειώνοντας αύξηση 2,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024. Στη συνέχεια, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 4,59 δις ελβετικά φράγκα (5 δις δολάρια ή 4,7 δις ευρώ).

Οριακές μεταβολές για την πολυεθνική

Οι τιμές των προϊόντων της Purina μειώθηκαν κατά 0,9%, εξαιτίας των χαμηλότερων τιμών των πρώτων υλών και της επιστροφής σε ένα πιο φυσιολογικό επίπεδο προσφορών. Οι συνολικές πωλήσεις της Nestlé παρέμειναν σταθερές στα 22,6 δις ελβετικά φράγκα (27,3 δις δολάρια ή 24 δις ευρώ), σημειώνοντας αύξηση 0,7% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Κατά μέσο όρο, οι τιμές στα προϊόντα όλων των χαρτοφυλακίων της αυξήθηκαν κατά 2,1% από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2025. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Laurent Freixe, μιλά για ένα περιβάλλον αυξημένης μακροοικονομικής και καταναλωτικής αβεβαιότητας σε όλους τους επιχειρηματικούς της τομείς.

Επιβραδύνεται η ανάπτυξη στον τομέα της φροντίδας των κατοικίδιων

Η Purina κατέγραψε οργανική ανάπτυξη 1,6% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2025, σημειώνοντας έντονη επιβράδυνση σε σχέση με την αύξηση 4,3% του 1ου τριμήνου του 2024. Στο 2ο τρίμηνο του 2024, η ανάπτυξη ήταν 3,3%. Τα στοιχεία συμφωνούν περισσότερο με την απόδοση του χαρτοφυλακίου στο 2ο εξάμηνο του έτους, όταν η οργανική ανάπτυξη αυξήθηκε κατά 1,3% στο 3ο τρίμηνο και 1,9% στο 4ο τρίμηνο. Όπως δήλωσε η Οικονομική Διευθύντρια της εταιρίας το καλοκαίρι του 2024, ο τομέας της φροντίδας των κατοικίδιων της Nestlé σημείωσε κάποια επιβράδυνση μετά από μια εξαιρετική ανάπτυξη τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Ανάλυση αγοράς

Η πολυεθνική αναφέρει ότι το ποσοστό ανάπτυξης αντανακλά κάποια αστάθεια στην αγορά, ειδικά στις ΗΠΑ, αλλά και μια συνεχή αύξηση του μεριδίου αγοράς στις περισσότερες αγορές. Το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων για κατοικίδια κατέγραψε ισχυρή ανάπτυξη για τις premium μάρκες, η παραγωγή των οποίων βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα (με επικεφαλής τις Purina ProPlan και Purina ONE), η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη χαμηλότερη ανάπτυξη της κατηγορίας που επηρέασε τις πωλήσεις των βασικών σειρών με τροφές για σκύλους και σνακ. Η Purina πέτυχε χαμηλή μονοψήφια ανάπτυξη και αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη και την Αμερική. Η Ασία, η Ωκεανία και η Αφρική κατέγραψαν διψήφια ανάπτυξη μαζί με αύξηση του μεριδίου αγοράς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των κερδών.

Αναδυόμενες αγορές

Οι αναδυόμενες αγορές είναι έτοιμες να συνεχίσουν τον βασικό τους ρόλο στην ανάπτυξη της Purina Petcare. Οι χώρες της Ασίας, της Ωκεανίας και της Αφρικής είναι από τις νικήτριες της επέκτασης όσον αφορά τον τομέα των προϊόντων για κατοικίδια και τις τροφές που προορίζονται για θεραπευτικούς σκοπούς. Μεταξύ των αγορών αυτών που αναμένεται να αυξήσουν το μερίδιό τους είναι η Νότια Κορέα, όπου η εταιρία αναφέρει ότι είναι σε θέση να επιταχύνει τη δραστηριότητά της στον τομέα των κατοικίδιων μετά το τέλος της 12ετούς συνεργασίας της με την κορεατική Lotte Wellfood, με αποτέλεσμα η νέα επιχείρηση Nestlé Purina Petcare να έχει ξεκινήσει τις εργασίες της ήδη από τις αρχές του περασμένου Απριλίου.

Καμία αλλαγή στην οικονομική κατεύθυνση

Τέλος, και σύμφωνα με τον Freixe, η απόδοση της εταιρίας στο 1ο τρίμηνο ήταν σύμφωνη με τις προσδοκίες και η κατεύθυνση για το 2025 παραμένει αμετάβλητη. Αυτό βασίζεται στην αξιολόγηση για τον άμεσο αντίκτυπο των τρεχόντων δασμών και την ικανότητα της εταιρίας να προσαρμοστεί στις εξελίξεις. Οι έμμεσες επιπτώσεις στους καταναλωτές και στους πελάτες, καθώς και στα νομίσματα και στις τιμές των βασικών προϊόντων παραμένουν ασαφείς σε αυτό το στάδιο.

Διαβάστε επίσης

Επικαιρότητα