Pet friendly αυτοκίνητο

Οι Βρετανοί δαπανούν χρήματα για να κάνουν pet friendly το αυτοκίνητό τους, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τα pet shops.

Η σχέση των ανθρώπων με τα κατοικίδιά τους γίνεται ολοένα πιο στενή. Τόσο, που πολλοί κηδεμόνες είναι διατεθειμένοι να αναβαθμίσουν ακόμη και το αυτοκίνητό τους κάνοντας το πιο pet friendly (φιλικό στα κατοικίδια) για χάρη τους, προσαρμόζοντάς το δηλαδή στα μέτρα τους. Μια πρόσφατη έρευνα της βρετανικής πλατφόρμας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Motorway σε δείγμα 2.000 ατόμων, έδειξε ότι οι οδηγοί ξοδεύουν έως και 6.500 λίρες στη διάρκεια της ζωής του κατοικίδιου τους για να κάνουν το όχημά τους pet friendly. Αυτή η τάση αποκαλύπτει μια νέα, αναπτυσσόμενη αγορά για τα pet shops: προϊόντα και αξεσουάρ που κάνουν το ταξίδι με κατοικίδιο πιο άνετο, καθαρό και ασφαλές, ενώ ταυτόχρονα προστατεύουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Οι οδηγοί επενδύουν στο ταξίδι με τα κατοικίδια

Σύμφωνα με την έρευνα, ο μέσος κηδεμόνας σκύλου ξοδεύει έως 500 λίρες τον χρόνο σε αξεσουάρ, με το 69% των οδηγών να δηλώνουν ότι δαπάνησαν αυτό το ποσό μέσα σε μόλις 12 μήνες. Επιπλέον, το 57% πληρώνει τακτικά επιπλέον για δαπάνες που σχετίζονται με τη μεταφορά ή την άνεση του κατοικίδιου στο αυτοκίνητο. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι 3 στους 4 οδηγούς με σκύλο παραδέχονται πως έχουν πουλήσει ή αναβαθμίσει το αυτοκίνητό τους προκειμένου να εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες του κατοικίδιου τους. Πάνω από το 80% των κηδεμόνων κατοικίδιων δηλώνουν ότι έχουν κάνει κάποια μορφή τροποποίησης ή προσθήκης στο όχημά τους για τον ίδιο λόγο.

Οι προκλήσεις που δημιουργούν οι τετράποδοι επιβάτες

Οι περισσότεροι οδηγοί συμφωνούν ότι παρότι τα κατοικίδια ομορφαίνουν τη ζωή τους, προκαλούν σημαντική φθορά στο όχημα. Το 35% αντιμετωπίζει καθημερινά το πρόβλημα των καθισμάτων γεμάτων τρίχες, το 34% παλεύει με τις οσμές, ενώ 1 στους 5 έχει αντικαταστήσει ζώνες ασφαλείας ή ταπετσαρίες λόγω ζημιών. Δεν είναι τυχαίο ότι τα κατοικίδια αποτελούν τον Νο1 λόγο για επαγγελματικό καθαρισμό αυτοκινήτου (38%), ξεπερνώντας ακόμη και τους λεκέδες από φαγητό ή ποτό (34%) και τα “ατυχήματα” από παιδιά (25%). Η ύπαρξη κατοικίδιου επηρεάζει και τη μεταπωλητική αξία του οχήματος: σχεδόν 1 στους 10 οδηγούς δήλωσε ότι δυσκολεύτηκε να πουλήσει το αυτοκίνητό του λόγω ζημιών ή οσμών που σχετίζονταν με το ζώο.

Τα οφέλη για τα pet shops

Η τάση αυτή ανοίγει νέες εμπορικές προοπτικές για τα pet shops και τους εμπόρους της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων. Οι πελάτες αναζητούν λύσεις που να:

  • Προστατεύουν το αυτοκίνητο (αδιάβροχα καλύμματα, προστατευτικά πορτμπαγκάζ, ειδικές κουβέρτες, αντικραδασμικά πατάκια).
  • Εξασφαλίζουν άνεση και ασφάλεια στο κατοικίδιο (ζώνες, καθίσματα, κλουβιά μεταφοράς, φορητά μπολάκια).
  • Διατηρούν καθαρό και ευχάριστο το περιβάλλον (αντιμικροβιακά σπρέι, αποσμητικά, προϊόντα καθαρισμού).

Πρόκειται για μια κατηγορία με υψηλή επαναληψιμότητα πωλήσεων, καθώς οι κηδεμόνες κατοικίδιων συνήθως αγοράζουν περισσότερα από ένα αξεσουάρ ανά χρήση (π.χ. για το σπίτι, το ταξίδι, το σκάφος ή το δεύτερο αυτοκίνητο).

Τα pet friendly αυτοκίνητα ανοίγουν τον δρόμο της αγοράς

Η έρευνα της Motorway δείχνει ότι το 50% των οδηγών αφήνει το παράθυρο ανοιχτό σε όλη τη διαδρομή για να νιώθει άνετα ο σκύλος τους, το 31% έχει πάντα λιχουδιές στο ντουλαπάκι, ενώ το 39% δεν ταξιδεύει χωρίς το ειδικό κάθισμα ή τη ζώνη του κατοικίδιου. Αυτό αποδεικνύει πως η εμπειρία του ταξιδιού με κατοικίδιο δεν είναι πια απλώς μια ανάγκη, αλλά μια προτεραιότητα που τα pet shops μπορούν να καλύψουν με νέες σειρές προϊόντων και ολοκληρωμένες προτάσεις για το αυτοκίνητο. Όσες επιχειρήσεις εμπλουτίσουν τη γκάμα τους με ποιοτικά προϊόντα για ταξίδια και μεταφορά κατοικίδιων, θα μπορέσουν να διαφοροποιηθούν, να προσελκύσουν πιστούς πελάτες και να ενισχύσουν τη μέση αξία κάθε συναλλαγής.