Nestlé
Η Nestlé προχωρά μόνο σε χρηματοοικονομική επένδυση με την Drools να παραμένει στρατηγικά και επιχειρησιακά ανεξάρτητη.
Καθώς η αγορά τροφών για κατοικίδια στην Ινδία αναπτύσσεται, η Nestlé αποκτά μειοψηφικό μερίδιο στην εταιρία Drools Pet Food Private Limited, αναφέροντας σε δελτίο τύπου ότι πρόκειται απλώς για μια χρηματοοικονομική επένδυση από την πλευρά της και ότι η Drools θα παραμείνει στρατηγικά και επιχειρησιακά ανεξάρτητη. Επιπλέον, η Nestlé δεν αποκάλυψε τους όρους της συμφωνίας. Όταν η Nestlé ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην Ινδία στον τομέα των τροφών για σκύλους και γάτες στα τέλη του 2017, αυτή παρέμεινε ξεχωριστή από τη Nestlé India. Ωστόσο, το 2022, η Purina Petcare India εντάχθηκε στη Nestlé India. Αυτή δεν είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής επένδυση στην Drools. Η L Catterton, μια παγκόσμια εταιρία επενδύσεων με επίκεντρο τον καταναλωτή, επένδυσε περίπου 60 εκατ. δολάρια στην Drools Pet Food. Αυτή ήταν η πρώτη είσοδος της εταιρίας στον αντίστοιχο κλάδο στην Ινδία.
Σχετικά με την Drools
Η Drools Pet Food Private Limited έχει αναδειχθεί σε σημαντικό παράγοντα στη βιομηχανία τροφών για κατοικίδια της Ινδίας από την ίδρυσή της το 2010. Με έδρα το Rajnandgaon, Chhattisgarh, με εταιρικά γραφεία στην Μπανγκαλόρ, η εταιρία λειτουργεί υπό την αιγίδα του Indian Broiler (IB) Group, ενός εξέχοντος ομίλου με επίκεντρο τις πρωτεΐνες στην κεντρική Ινδία. Η Drools, η οποία ιδρύθηκε αρχικά ως τμήμα του Ομίλου IB, ενσωματώθηκε επίσημα ως ξεχωριστή οντότητα τον Σεπτέμβριο του 2018. Έκτοτε, έχει επεκτείνει τις παραγωγικές της δυνατότητες, λειτουργώντας τρεις εγκαταστάσεις με συνολική χωρητικότητα περίπου 89.400 τόνων ετησίως. Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της περιλαμβάνει ξηρές και υγρές τροφές, λιχουδιές και συμπληρώματα για σκύλους και γάτες, τα οποία διατίθενται στην αγορά με εμπορικά σήματα όπως Drools, Purepet, Meat Up, Let’s Bite, Focus και Grain Zero. Η Drools διατηρεί ένα δίκτυο διανομής, με προϊόντα διαθέσιμα σε πάνω από 40.000 καταστήματα λιανικής πώλησης σε όλη την Ινδία και εξαγωγές σε 22 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των αγορών στη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Η εταιρία έχει δώσει προτεραιότητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αντλώντας περίπου το 25% των εσόδων της από διαδικτυακές πλατφόρμες.
Οι οικονομικές μάρκες κυριαρχούν, η premium κατηγορία αναπτύσσεται
“Το μεγαλείο ενός έθνους μπορεί να κριθεί από τον τρόπο που ο λαός του φέρεται στα ζώα του”, δήλωσε η Λίντα Μπρέιντι Χοκ, ιδρύτρια της Διεθνούς Έκθεσης Εμπορίου Κατοικίδιων της Ινδίας και του περιοδικού Creature Companion, παραθέτοντας λόγια του Μαχάτμα Γκάντι, κατά τη διάρκεια της παρουσίασής της στη Zoomark 2025 στην Μπολόνια της Ιταλίας στις 5 Μαΐου. Τα λόγια του Γκάντι αντανακλούν την πραγματικότητα της αγοράς τροφών για κατοικίδια στην Ινδία, όπου τα ζώα έχουν μακρά ιστορία πολιτισμικού σεβασμού. Η κηδεμονία κατοικίδιων έχει αυξηθεί σε περίπου 35 εκατ. σκύλους και 6,5 εκατ. γάτες και η αγορά προϊόντων για κατοικίδια έχει εκτοξευθεί. Η αγορά ειδών φροντίδας κατοικίδιων στην Ινδία ανέρχεται σήμερα σε 970 εκατ. δολάρια και ενδέχεται να υπερδιπλασιαστεί φτάνοντας τα 2,5 δις δολάρια έως το 2028. Οι τροφές για κατοικίδια αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος αυτού του ποσού. Οι Drools, Mars, Smart Heart, Meow, Royal Canin, Famina και Acana είναι μερικές από τις μάρκες που διατίθενται από τους Ινδούς λιανοπωλητές. Σύμφωνα με τον Διευθυντή της Διεθνούς Έκθεσης Εμπορίου Κατοικίδιων της Ινδίας, η αγορά δείχνει προτίμηση σε προσιτά ή στάνταρ επίπεδα τιμών. Ωστόσο, οι premium και superpremium μάρκες έχουν αυξήσει το μερίδιο αγοράς τους. Η Mars PetCare απολαμβάνει το πλεονέκτημα του πρώτου παίκτη στην Ινδία. Ήταν μία από τις πρώτες διεθνείς εταιρίες που εισήλθαν στην ινδική αγορά και η Pedigree παραμένει ένα δημοφιλές brand.
Η εγχώρια παραγωγή τροφών για κατοικίδια στην Ινδία
Ενώ η Ινδία παραμένει ανοιχτή σε ξένες επενδύσεις, ένας δασμός της τάξεως του 30% σε ορισμένες τροφές για κατοικίδια μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για τις εισαγωγές. Η εγχώρια παραγωγή έχει επίσης αυξηθεί. Σε πολλές περιπτώσεις, εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη γεωργία ή στα τρόφιμα για ανθρώπους έχουν επεκταθεί και στην παραγωγή τροφών για κατοικίδια, με κάποια από αυτά τα ινδικά brands να χρησιμοποιούν συστατικά με πολιτισμική σημασία για τη χώρα.