Λιχουδιές για κατοικίδια

Οι λιχουδιές για κατοικίδια εξελίσσονται σε λύσεις ευεξίας, προσφέροντας λειτουργικά οφέλη και προσιτή αξία σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.

Οι λιχουδιές για κατοικίδια με οφέλη υγείας έρχονται για να καλύψουν όχι μόνο την ανάγκη για επιβράβευση και απόλαυση, αλλά και την ανάγκη για στοχευμένη φροντίδα. Έτσι, μετατρέπονται σε μέρος της καθημερινής ρουτίνας υγείας των κατοικίδιων. Μέσα από λειτουργικά οφέλη όπως η υποστήριξη της κινητικότητας, της στοματικής υγιεινής ή της πέψης, προσφέρουν μια έξυπνη και ουσιαστική επένδυση, ακόμη και για τους πιο συνειδητοποιημένους οικονομικά κηδεμόνες. Όμως, μέσα σε μια εποχή οικονομικής αβεβαιότητας όπου οι κηδεμόνες κατοικίδιων, όπως όλοι οι καταναλωτές, αντιμετωπίζουν περιορισμένους προϋπολογισμούς και μεταβαλλόμενες προτεραιότητες και με τις τιμές στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης να έχουν αυξηθεί σημαντικά, ακόμη και οι πιο αφοσιωμένοι κηδεμόνες αναγκάζονται να επανεξετάσουν το πού και πώς δαπανούν τα χρήματά τους.

Σε πολλές περιπτώσεις, ακόμη και η κάλυψη των βασικών αναγκών έχει γίνει πρόκληση: σύμφωνα με έρευνα της Packaged Facts, εταιρεία έρευνας αγοράς και ανάλυσης δεδομένων, το 31% των κηδεμόνων δηλώνει ότι η οικονομική κατάσταση επηρεάζει αρνητικά την ικανότητά τους να αγοράζουν μη απαραίτητα προϊόντα, με τους νεότερους ηλικιακά να πλήττονται δυσανάλογα περισσότερο.

Αυτές οι οικονομικές πιέσεις επαναπροσδιορίζουν την αγορά των λιχουδιών για κατοικίδια, μια κατηγορία που γνώρισε θεαματική ανάπτυξη τις χρονιές της πανδημίας. Ωστόσο, καθώς οι λιχουδιές δεν ανήκουν στα απολύτως αναγκαία αγαθά, ακόμη και μια μικρή μείωση στη δαπάνη για αυτό το έξτρα προϊόν μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική πτώση της κατανάλωσης. Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε προσφορές και φθηνότερα προϊόντα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πωλήσεις σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τοπικών μαρκών, τόσο για σκύλους όσο και για γάτες. Για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των λιχουδιών, η τοποθέτηση του προϊόντος στην αγορά δεν ήταν ποτέ πιο κρίσιμη και αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε σχέση με την αντίληψη του value for money. Σύμφωνα με την Packaged Facts, αυτός είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στις αποφάσεις αγοράς, ξεπερνώντας ακόμη και την ποιότητα ή την τιμή ως ξεχωριστά κριτήρια. Τα ποιοτικά συστατικά, η βιωσιμότητα και το μέγεθος της συσκευασίας ενισχύουν την αίσθηση της αξίας, όμως τα οφέλη για την υγεία και ειδικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά, έχουν ιδιαίτερη απήχηση στους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για την ευεξία των κατοικίδιων τους.

Λειτουργικά οφέλη και νέες προοπτικές

Παρά τους περιορισμένους προϋπολογισμούς, η αφοσίωση των κηδεμόνων στην υγεία και την ευημερία των κατοικίδιων τους παραμένει ακλόνητη. Η υγεία και η ευεξία εξακολουθούν να αποτελούν έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες για την αγορά προϊόντων. Οι εταιρείες που μπορούν να παρουσιάσουν τις λιχουδιές τους όχι ως απλές απολαύσεις, αλλά ως ουσιαστικά μέσα ενίσχυσης της υγείας, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να επιτύχουν ακόμη και μέσα στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 76% των κηδεμόνων αναζητά προϊόντα που βελτιώνουν την υγεία και την ευεξία των κατοικίδιων τους. Πιο συγκεκριμένα, το 79% δηλώνει ότι του αρέσει η ιδέα των υγιεινών λιχουδιών, το 73% είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερο για πιο υγιεινές επιλογές και το 71% προτιμά λιχουδιές με πρόσθετη διατροφική αξία ή που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα προβλήματα υγείας.

Ταυτόχρονα, η μείωση των εξόδων για τη φροντίδα των κατοικίδιων έχει επηρεάσει και τις επισκέψεις στους κτηνιάτρους. Η χρήση κτηνιατρικών υπηρεσιών έχει μειωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, με αποτέλεσμα οι κηδεμόνες να αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους φροντίδας στο σπίτι. Λιχουδιές που προσφέρουν συγκεκριμένα οφέλη, όπως οδοντικές για τη στοματική υγεία ή με φόρμουλες ενίσχυσης κινητικότητας, προσφέρουν ισχυρή αξία: επιτρέπουν στους κηδεμόνες να περιποιούνται τα ζώα τους, ενώ ταυτόχρονα καλύπτουν πραγματικές ανάγκες. Οι συνηθέστεροι λόγοι αγοράς λειτουργικών λιχουδιών περιλαμβάνουν προβλήματα δοντιών, δέρματος/τριχώματος, αρθρώσεων/κινήσεων και πεπτικού (προβιοτικά).

Σε αυτό το πλαίσιο, οι κηδεμόνες θέλουν να είναι βέβαιοι ότι οι λιχουδιές που επιλέγουν αποδίδουν. Εδώ μπαίνουν στο προσκήνιο τα κτηνιατρικής έμπνευσης ή επιστημονικά τεκμηριωμένα προϊόντα που βασίζονται σε φόρμουλες με αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα μέσω κλινικών δοκιμών. Η αγορά τροφών για κατοικίδια έχει ήδη γνωρίσει ανάλογη στροφή τα τελευταία χρόνια και η αγορά λιχουδιών μπορεί να ακολουθήσει αυτό το παράδειγμα. Παρότι η επισκεψιμότητα στα κτηνιατρεία μειώνεται, οι κτηνίατροι εξακολουθούν να αποτελούν βασική πηγή πληροφόρησης. Έτσι, οι λιχουδιές με εγκεκριμένες συνθέσεις ή ενδείξεις κτηνιατρικής υποστήριξης μπορούν να πείσουν ευκολότερα το κοινό.

Η νέα προσέγγιση: Απόλαυση με νόημα

Για να ξεχωρίσουν στη σημερινή αγορά, οι εταιρείες που παράγουν λιχουδιές για κατοικίδια πρέπει να υπερβούν την απλή προσφορά οικονομικών επιλογών και να υιοθετήσουν μια στρατηγική που συνδυάζει λειτουργικότητα με προσιτή τιμή. Η ώρα της λιχουδιάς δεν είναι πια απλώς μια στιγμή που φέρνει πιο κοντά τον κηδεμόνα με το κατοικίδιό του, αλλά αποτελεί μέρος της συνολικής ρουτίνας υγείας και ευεξίας, ένας τρόπος να παραμένει το κατοικίδιο υγιές και ευχαριστημένο. Οι περιγραφές των προϊόντων και οι συσκευασίες οφείλουν να αναδεικνύουν αυτόν τον ρόλο: ενίσχυση της κινητικότητας, φροντίδα του δέρματος και του τριχώματος, συμβολή στη στοματική υγιεινή – ένα επιπλέον όφελος με κάθε λιχουδιά. Σε αυτό το περιβάλλον, οι λιχουδιές δεν είναι απλώς σνακ, αλλά μετατρέπονται σε αξιόπιστες λύσεις πρόληψης με προστιθέμενη αξία.

Η προώθηση των προϊόντων πρέπει να βασίζεται σε τρεις βασικούς άξονες:

Αποτελεσματικότητα: Να υπογραμμίζει ότι οι συνθέσεις των λιχουδιών έχουν αποδειχθεί κλινικά ή έχουν εγκριθεί από κτηνιάτρους, ώστε να εμπνέουν εμπιστοσύνη.

Διαφάνεια: Να δίνει ξεκάθαρη και απλή πληροφόρηση για τα συστατικά και τα οφέλη του προϊόντος χωρίς ασαφείς περιγραφές.

Προσιτότητα: Να δείχνει ότι τα προϊόντα είναι οικονομικά προσιτά και ότι η χρήση τους μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη μελλοντικών, πιο δαπανηρών ιατρικών εξόδων (π.χ. λιγότερα προβλήματα υγείας, λιγότερες επισκέψεις στον κτηνίατρο).

Οι λιανέμποροι παίζουν επίσης καίριο ρόλο σε αυτή τη στρατηγική διατηρώντας επιλεγμένα ράφια με λιχουδιές με έμφαση στην υγεία, έγκυρη ενημέρωση εντός του καταστήματος και διασταυρούμενες προωθήσεις με λειτουργικές τροφές ή συμπληρώματα διατροφής. Πρόκειται για τακτικές που μπορούν να ενισχύσουν τη ζήτηση. Οι σειρές ιδιωτικής ετικέτας με λειτουργικά οφέλη μπορούν να γεφυρώσουν την απόσταση μεταξύ τιμής και απόδοσης, προσφέροντας παράλληλα κερδοφορία και κάλυψη των αναδυόμενων αναγκών του κοινού.

Η οικονομική αστάθεια δημιουργεί προκλήσεις, αλλά ταυτόχρονα ανοίγει τον δρόμο για καινοτόμες, υγειονομικά προσανατολισμένες στρατηγικές. Οι εταιρείες και τα pet shops που θα προωθήσουν τις λιχουδιές για κατοικίδια ως αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής φροντίδας θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη του σύγχρονου, συνειδητοποιημένου καταναλωτή που αναζητά αξία και ουσία.