Τάσεις για κατοικίδια

Οι κορυφαίες τάσεις για τα κατοικίδια στις ΗΠΑ, από την κηδεμονία γατών και σκύλων έως νέες μορφές τροφής και συστατικά.

Όλες οι τάσεις που αφορούν τα κατοικίδια προκύπτουν τόσο από έρευνες σε κηδεμόνες όσο και από μελέτες αγοράς, οι οποίες δείχνουν αύξηση της κηδεμονίας γατών, μεγαλύτερη χρήση μορφών τροφής πέρα από την ξηρή και άλλες συνεχιζόμενες τάσεις. Πρόσφατα δεδομένα από την ερευνητική πλατφόρμα Nextin Research μέσω της MarketPlace, η οποία ειδικεύεται στην ανάλυση καταναλωτικών τάσεων και συμπεριφορών σε διάφορους τομείς, παρέχουν εικόνα για τα πρότυπα κηδεμονίας και τις συνήθειες σίτισης των κατοικίδιων στις ΗΠΑ. Τα ευρήματα προέρχονται από την έρευνα της εταιρείας για το 2024 με τίτλο “Pet Category Trends”, στην οποία συμμετείχαν 754 κηδεμόνες κατοικίδιων στις ΗΠΑ. Επιπλέον δεδομένα από την Packaged Facts δείχνουν ευρύτερα πρότυπα της αγοράς. Ακολουθούν επτά βασικά ευρήματα της έρευνας. Αν και κανένα δεν αποτελεί απαραίτητα νέα πληροφορία για τις εταιρείες τροφών για κατοικίδια, επιβεβαιώνουν την αυξανόμενη επιρροή αυτών των τάσεων.

Αύξηση της κηδεμονίας γατών ενώ οι κηδεμόνες σκύλων παραμένουν στάσιμοι

Η κηδεμονία γατών αυξήθηκε από 23% σε 24% μεταξύ 2018 και 2024, σύμφωνα με τα δεδομένα της Packaged Facts. Η κηδεμονία σκύλων μειώθηκε από 42% σε 38% την ίδια περίοδο. Η αποκλειστική κηδεμονία γάτας αυξήθηκε από 11% σε 12%, ενώ τα νοικοκυριά με γάτες αλλά χωρίς σκύλους αυξήθηκαν κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας συνολικά το 24%.

Δημογραφικά κηδεμόνων κατοικίδιων

Η κηδεμονία σκύλων κατανέμεται ισότιμα μεταξύ γυναικών (50%) και ανδρών (49%), σύμφωνα με την έρευνα της Nextin. Η κηδεμονία γατών κλίνει ελαφρώς προς τις γυναίκες στο 54%, σε σύγκριση με 46% στους άνδρες. Η κηδεμονία και των δύο ειδών είναι συχνή: το 43% των κηδεμόνων σκύλων έχει επίσης γάτες, ενώ το 57% των κηδεμόνων γατών έχει επίσης σκύλους.

Η ξηρή τροφή για σκύλους παραμένει η πιο δημοφιλής, αλλά η προτίμηση στην υγρή αυξάνεται

Η έρευνα της Nextin δείχνει ότι το 61% των σκύλων στις ΗΠΑ καταναλώνει ξηρή τροφή, ενώ το 31% καταναλώνει υγρή τροφή. Ο τρίτος πιο κοινός τύπος τροφής είναι το μαγειρεμένο φαγητό στο σπίτι (16%), ισοψηφώντας με τη φρέσκια, εμπορικά παρασκευασμένη τροφή για σκύλους. Άλλες μορφές τροφής, όπως τα πρόσθετα που τοποθετούνται πάνω από την κύρια τροφή για να την ενισχύσουν σε γεύση ή θρεπτική αξία και τα συστατικά που αναμιγνύονται με την κύρια τροφή για να την εμπλουτίσουν σε γεύση ή θρεπτικά συστατικά, αντιπροσωπεύουν το 10%. Οι τροφές σε ωμή μορφή, αυτές που έχουν αποξηρανθεί με ήπια θέρμανση και κυκλοφορία αέρα, οι λυοφιλοποιημένες και οι κατεψυγμένες καταλαμβάνουν λιγότερο από 10% η καθεμία.

Η υγρή τροφή πιο συνηθισμένη στις γάτες παρά στους σκύλους

Ενώ το 65% των γατών καταναλώνει ξηρή τροφή, το 71% καταναλώνει υγρή. Μεταξύ των τύπων υγρής τροφής, το 40% των κηδεμόνων γατών τους δίνει τεμαχισμένη τροφή σε κομμάτια, το 17% πατέ και το 14% ημι-υγρή τροφή. Όπως και στους σκύλους, το 10% των γατών καταναλώνει πρόσθετα και συστατικά που αναμειγνύονται με την κύρια τροφή, ενώ άλλες εναλλακτικές μορφές τροφής βρίσκονται κάτω από 10% η καθεμία.

Οι κηδεμόνες ερευνούν συγκεκριμένα συστατικά

Τα συστατικά που ερευνήθηκαν περισσότερο κατά τους 12 μήνες πριν από την έρευνα ήταν τα προβιοτικά (32%), το CBD και η κάνναβη (22%), τα πρεβιοτικά (17%), τα μανιτάρια (13%), η ασβαγκάντα (11%), βότανο που χρησιμοποιείται παραδοσιακά στην Αγιουβέρδα, και τα μεταβιοτικά (8%). Αυτά ευθυγραμμίζονται με τα συστατικά που οι κηδεμόνες θεωρούν ότι έχουν οφέλη για την υγεία: προβιοτικά (32%), πρεβιοτικά (19%), μεταβιοτικά (6%), CBD (8%) και κάνναβη (5%).

Λειτουργικά συστατικά με υψηλή αντίληψη ωφέλειας για την υγεία

Συστατικά με αντιληπτά οφέλη για την υγεία περιλαμβάνουν τη βιταμίνη D (37%), τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα (35%), το ιχθυέλαιο (34%) και τα αντιοξειδωτικά (27%). Άλλα συστατικά στη λίστα περιλαμβάνουν τη γλυκοζαμίνη, το σύμπλεγμα βιταμινών Β, τον ψευδάργυρο, το κολλαγόνο, τη χονδροϊτίνη, την σπιρουλίνα, τη ζυμωμένη μαγιά και τα θαλάσσια άλγη. Οι διαιτητικές ίνες αξιολογήθηκαν ως το πιο ευεργετικό συστατικό από τους ερωτηθέντες κηδεμόνες.

Διαφοροποίηση στους παράγοντες αγοράς με επίκεντρο την υγεία των σκύλων και των γατών

Για τους σκύλους, οι κορυφαίοι παράγοντες υγείας που επηρεάζουν τις αγορές είναι η υγεία του δέρματος και του τριχώματος (30%), η υγεία των αρθρώσεων (27%), η καθημερινή ευεξία (24%), η πέψη (22%) και η υγεία εντέρου (19%). Για τις γάτες, η επιλογή “κανένα από τα παραπάνω” κατέλαβε την πρώτη θέση στο 24%. Όταν οι κηδεμόνες γατών επιλέγουν οφέλη για την υγεία, προτιμούν την πέψη (22%), το δέρμα και το τρίχωμα (20%), την καθημερινή ευεξία (19%), την υγεία των νεφρών και του ουροποιητικού συστήματος (16%) και την υγεία αρθρώσεων και το ανοσοποιητικό σύστημα (αμφότερα 15%).