Καταναλωτές Γενιάς Χ

Οι καταναλωτές της Γενιάς Χ ξοδεύουν περισσότερα ανά άτομο από κάθε άλλη γενιά και αποτελούν ισχυρή δύναμη για τις πωλήσεις.

Παρότι η Γενιά Χ θεωρείται μία από τις μικρότερες ηλικιακές ομάδες, νέα έρευνα του ICSC, του Διεθνούς Οργανισμού Εμπορικών Κέντρων που μελετά και υποστηρίζει τις πωλήσεις, αποκαλύπτει ότι πρόκειται για ένα από τα πιο πολύτιμα και υποτιμημένα τμήματα καταναλωτών. Οι άνθρωποι που γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980, δηλαδή αυτοί που σήμερα είναι 45 έως 60 ετών, έχουν το υψηλότερο έσοδο ανά αγοραστή (Revenue Per Shopper – RPS) ή μέση αξία αγοράς σχεδόν σε κάθε κατηγορία προϊόντων. Αν και αποτελούν μόλις το 19% του πληθυσμού, τουλάχιστον όσον αφορά τις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύουν το 31% των αγορών, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στις online αγορές.

“Οι χαρακτηρισμοί όπως “ξεχασμένη γενιά” περιγράφουν ακριβώς το πώς η Γενιά Χ έχει συχνά αγνοηθεί, βρισκόμενη ανάμεσα στους Baby Boomers και τους Millennials που τραβούν περισσότερο την προσοχή. Όμως τα νέα μας δεδομένα λένε μια διαφορετική ιστορία: οι εκπρόσωποι της Γενιάς Χ είναι η κινητήρια δύναμη της σημερινής καταναλωτικής οικονομίας, ξοδεύοντας περισσότερα ανά αγοραστή από κάθε άλλη γενιά”, δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO της ICSC, προσθέτοντας ότι η Γενιά Χ δεν παρασύρεται εύκολα από τάσεις ή επιφανειακά trends, παραμένει πιστή στα brands που εμπιστεύεται και ασκεί επιρροή στις αγοραστικές αποφάσεις ακόμα και των παιδιών και των γονέων της. “Για τις επιχειρήσεις, δεν υπάρχει μεγαλύτερη βραχυπρόθεσμη ευκαιρία ανάπτυξης από το να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και τα χρήματα της Γενιάς Χ”, τονίζει.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η Γενιά Χ προτιμά την εμπειρία του φυσικού καταστήματος, ξεπερνώντας Baby Boomers, Millennials και εκπροσώπους της Γενιάς Z σε έσοδα ανά αγοραστή σχεδόν σε όλες τις βασικές κατηγορίες, όπως ένδυση, ταξίδια, άθληση και ευεξία. Αξιοσημείωτο είναι ότι η αγοραστική της δύναμη αποτυπώνεται και σε μη αναμενόμενες κατηγορίες. Για παράδειγμα, τα έσοδα ανά αγοραστή της Γενιάς Χ στα second hand ρούχα σε φυσικά καταστήματα είναι διπλάσια από αυτά της Γενιάς Z και υψηλότερα από αυτά των Millennials – μια εντυπωσιακή ένδειξη της ασυναγώνιστης αγοραστικής ισχύος και της αξίας της Γενιάς Χ για την αγορά.

Όσο για τα pet shops, η Γενιά Χ αποτελεί ένα κοινό-κλειδί με τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης. Πρόκειται για καταναλωτές με σταθερό εισόδημα, υψηλή αίσθηση ευθύνης απέναντι στα κατοικίδιά τους και αυξημένη προθυμία να επενδύσουν σε premium τροφές, προϊόντα ευεξίας και εξειδικευμένες υπηρεσίες. Η προσέγγισή τους απαιτεί αξιοπιστία, ποιότητα και αυθεντική επικοινωνία, δηλαδή στοιχεία που μπορούν να μετατρέψουν αυτήν τη “ξεχασμένη” γενιά στον πιο πιστό και αποδοτικό πελάτη για κάθε σύγχρονο pet shop.