Instagram για pet shops

Το Instagram είναι η προέκταση του pet shop, καθώς με περιεχόμενο που έχει χαρακτήρα και αφήγηση, η εμπειρία του πελάτη γίνεται πραγματικά αξέχαστη.

Το Instagram έχει μπει για τα καλά στις ζωές και των ανθρώπων που έχουν ή εργάζονται σε pet shops. Οι ίδιοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν εκείνες οι στιγμές στο φυσικό κατάστημα, όπου η εμπειρία γίνεται πραγματικά μαγική. Ένας πελάτης μπαίνει και το βλέμμα του φωτίζεται καθώς αντικρίζει την ποικιλία των προϊόντων, τις χειροποίητες λιχουδιές, τα ράφια με τα προσεκτικά επιλεγμένα εμπορεύματα. Αυτός ο ενθουσιασμός όμως συχνά χάνεται όταν ο ίδιος πελάτης μεταφέρεται στο ψηφιακό περιβάλλον του καταστήματος, ειδικά στο Instagram.

Στην πράξη, πολλά pet shops αντιμετωπίζουν την εν λόγω πλατφόρμα ως ένα “ψηφιακό φυλλάδιο”. Η ροή γεμίζει με αναρτήσεις του τύπου “Νέο σε απόθεμα” ή “Μόλις έφτασε”, περιεχόμενο χρήσιμο αλλά περιορισμένο, καθώς δεν αρκεί για να δημιουργήσει αλληλεπίδραση, να κεντρίσει το ενδιαφέρον ή να χτίσει κοινότητα.

Ένα περιεχόμενο αποκτά δύναμη όταν αφηγείται ιστορίες. Πίσω από κάθε προϊόν (π.χ. ένα παιχνίδι για σκύλους, μια εξειδικευμένη τροφή) υπάρχει μια ιστορία που περιμένει να αναδειχθεί. Το Instagram μπορεί να λειτουργήσει όχι απλώς ως κανάλι ενημέρωσης, αλλά ως εργαλείο σύνδεσης με το κοινό, μεταφέροντας την προσωπικότητα του φυσικού καταστήματος στο ψηφιακό τοπίο. Ακολουθούν μερικές ιδέες για το πώς μπορείτε το επιτύχετε αυτό.

Μη μετατρέπετε το προφίλ σας σε κατάλογο

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν τα pet shops στο Instagram είναι να μετατρέπουν το προφίλ τους σε κατάλογο προϊόντων. Κάθε ανάρτηση δείχνει ένα προϊόν στο ράφι, ίσως με την τιμή του, αλλά χωρίς τίποτα παραπάνω. Όταν όλο το περιεχόμενο μοιάζει να φωνάζει “αγοράστε το”, χάνεται αυτό που κάνει πραγματικά ξεχωριστό το κατάστημα: ο χαρακτήρας, η εμπειρία και η προσωπική πινελιά. Το θέμα είναι το εξής: οι χρήστες δε βρίσκονται στο Instagram για να τους πουλήσει κανείς κάτι. Βρίσκονται εκεί για να εμπνευστούν, να ψυχαγωγηθούν ή να μάθουν κάτι καινούργιο. Αντί λοιπόν να δημοσιεύεται μια φωτογραφία λιχουδιάς με μια γενική λεζάντα, καλύτερα να παρουσιαστεί ο σκύλος που τρελάθηκε από τη χαρά του όταν τη δοκίμασε. Για παράδειγμα, μοιραστείτε την ιστορία ενός δύστροπου σκύλου που επιτέλους βρήκε τη γεύση που αγαπά. Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα “άψυχο” στοκ με φωτογραφίες και το πραγματικό storytelling.

Μη δείχνετε απλώς προϊόντα, δείξτε ιστορίες

Δεν ανοίξατε το pet shops σας απλώς για να γεμίζετε ράφια. Το κάνατε επειδή αγαπάτε και νοιάζεστε για τα κατοικίδια και για τους ανθρώπους που τα αγαπούν. Αυτό το ενδιαφέρον φαίνεται κάθε φορά που βοηθάτε έναν νέο κηδεμόνα να διαλέξει το πρώτο σαμαράκι του σκύλου του ή όταν θυμάστε το όνομα και τις προτιμήσεις του σκύλου ενός τακτικού πελάτη. Αυτού του είδους η σύνδεση αξίζει να βρίσκεται και στο Instagram. Μια απλή φωτογραφία ή ένα σύντομο βίντεο του “πελάτη της ημέρας” με λίγα λόγια για το κατοικίδιό του αρκούν. Παρουσιάστε τους τακτικούς σας πελάτες, γιορτάστε τις ημέρες υιοθεσίας, μοιραστείτε στιγμιότυπα από το unboxing νέων προϊόντων ή από το στήσιμο της εποχιακής σας βιτρίνας. Κάντε τον κόσμο να νιώσει ότι είναι κομμάτι της εμπειρίας, όχι απλός θεατής. Είναι πάντα απολαυστικό όταν ένα κατάστημα δείχνει τον λόγο πίσω από τις επιλογές του. Για παράδειγμα, γιατί επιλέχθηκε ένα συγκεκριμένο σαμπουάν για σκύλους; Όταν το κοινό αντιλαμβάνεται τη διαδικασία της σκέψης που βρίσκεται πίσω από κάθε απόφαση, αντιλαμβάνεται και τις αξίες του καταστήματος και αυτό χτίζει εμπιστοσύνη. Ακόμα και η διαρρύθμιση του χώρου μπορεί να αποτελέσει υλικό για περιεχόμενο. Υπάρχει μια γωνιά όπου τα κατοικίδια έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν κρεβατάκια; Ένα σημείο με λιχουδιές όπου τα σκυλιά μπορούν να δοκιμάσουν πριν αγοράσουν; Αυτές οι λεπτομέρειες είναι κομμάτι της ταυτότητας ενός brand και αξίζουν τη δική τους στιγμή στο προσκήνιο.

Καθιερώστε την αυθεντικότητα της καθημερινότητας

Το Instagram δε χρειάζεται να είναι τέλειο. Στην πραγματικότητα, οι υπερβολικά επιμελημένες αναρτήσεις συχνά μοιάζουν λιγότερο φυσικές. Αυτό που πραγματικά θέλουν οι κηδεμόνες κατοικίδιων είναι η αυθεντικότητα. Η “τυχαία” τρίχα από το κατοικίδιο πάνω στο πουκάμισο, το βάζο με τις λιχουδιές που έχει σχεδόν αδειάσει αποδεικνύοντας το πόσο τις λατρεύει ο σκύλος, τα αστεία στιγμιότυπα που δείχνουν πόσο δύσκολο είναι να φωτογραφίσει κάποιος μια γάτα είναι πράγματα που προσθέτουν γοητεία και κάνουν το περιεχόμενο πιο προσιτό. Αυτό που επίσης χτίζει εμπιστοσύνη είναι να δείχνετε τους εαυτούς σας. Δε χρειάζεται κάθε ανάρτηση να είναι selfie, αλλά η παρουσία φωτογραφιών ή βίντεο με εσάς και την ομάδα σας προσδίδει μια προσωπική νότα. Δεν είστε ένα ανώνυμο brand. Είστε επαγγελματίες με πάθος για τη δουλειά σας και οι άνθρωποι θέλουν να αγοράζουν από ανθρώπους και όχι από άψυχα brands παραταγμένα το ένα δίπλα στο άλλο. Μπορείτε επίσης να αναδείξετε τις διαφορετικές προσωπικότητες των ανθρώπων της ομάδας σας. Έχετε κάποιον που λατρεύει τα ινδικά χοιρίδια; Αφήστε τον να μοιραστεί τις αγαπημένες του επιλογές για μικρά κατοικίδια. Έχετε κάποιον που δεν μπορεί να αντισταθεί σε αστεία λογοπαίγνια; Δώστε του την ευκαιρία να γράψει τις λεζάντες για τα post σας.

Βάλτε τους πελάτες στο επίκεντρο

Το καλύτερο περιεχόμενο λιανικής δεν αφορά μόνο το τι πουλάτε, αλλά τι χρειάζονται, θέλουν ή αντιμετωπίζουν οι πελάτες σας. Αυτό μπορεί να σημαίνει δημοσίευση συμβουλών για τη διαχείριση της τριχόπτωσης στους σκύλους, παρουσίαση παιχνιδιών εμπλουτισμού για κατοικίδια που βαριούνται ή την κοινοποίηση αστείων memes που καταλαβαίνουν όλοι οι κηδεμόνες γατών. Μπορείτε να δημιουργήσετε μίνι οδηγούς, όπως “Πώς να οργανώσετε τα γενέθλια του σκύλου σας” χρησιμοποιώντας προϊόντα από το κατάστημά σας ή να τρέξετε δημοσκοπήσεις τύπου “προϊόν Α ή προϊόν Β;” με διαφορετικά παιχνίδια ή λιχουδιές. Κάθε αλληλεπίδραση ενισχύει τη συμμετοχή και σας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τις προτιμήσεις των πελατών σας. Σκεφτείτε επίσης να αναδείξετε και ιστορίες πελατών. Ζητήστε από την κοινότητά σας να μοιραστεί το αγαπημένο προϊόν του κατοικίδιου τους ή κάποιο αστείο στιγμιότυπο από την τελευταία τους επίσκεψη στο κατάστημά σας. Στη συνέχεια, κάντε repost το περιεχόμενο με αναφορά στην πηγή. Έτσι όχι μόνο αυξάνεται η δέσμευση (engagement), αλλά υπενθυμίζετε στο κοινό ότι το κατάστημά σας είναι ένας χώρος κοινότητας και όχι απλώς ένα σημείο πώλησης. Όταν το περιεχόμενό σας απευθύνεται άμεσα στη ζωή του κοινού που σας παρακολουθεί, εκείνοι νιώθουν πως τους καταλαβαίνετε. Και όταν νιώθουν ότι τους καταλαβαίνουν, συμμετέχουν ενεργά.

Μείνετε αυθεντικοί χωρίς άγχος

Αν η δημιουργία περιεχομένου μοιάζει με αγγαρεία, ίσως ήρθε η στιγμή να αλλάξετε νοοτροπία. Αντί να στοχεύετε στην τελειότητα, στοχεύστε στην παρουσία. Αντί να αναρωτιέστε τι θέλει ο αλγόριθμος, σκεφτείτε τι θα απολάμβανε ή θα έβρισκε χρήσιμο η κοινότητά σας. Δε χρειάζεται κάθε ανάρτησή σας να γίνεται viral. Στην πραγματικότητα, το σταθερό και ειλικρινές περιεχόμενο αποδίδει καλύτερα μακροπρόθεσμα από τις σποραδικές, εντυπωσιακές δημοσιεύσεις. Ξεκινήστε με μία ανάρτηση την εβδομάδα που ξεφεύγει από το προωθητικό ύφος. Μοιραστείτε ένα backstage στιγμιότυπο, πείτε μια ιστορία, δώστε μια συμβουλή. Ό,τι από αυτά κι αν κάνετε, κρατήστε το απλό και αφήστε την προσωπικότητά σας να λάμψει. Αν έχετε μια δόση σαρκασμού, χρησιμοποιήστε την στις λεζάντες σας. Αν αγαπάτε τα λογοπαίγνια, σίγουρα το ίδιο θα κάνει και ο ιδανικός πελάτης σας. Το περιεχόμενό σας πρέπει να αντανακλά την ενέργεια που νιώθουν οι πελάτες όταν μπαίνουν στο κατάστημά σας. Βοηθάει επίσης να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους για το περιεχόμενο. Ίσως αποφασίσετε να ανεβάζετε κάθε εβδομάδα τρεις τύπους αναρτήσεων: μία με προϊόν, μία με ιστορία πελάτη και μία με συμβουλή ή κάποιο διασκεδαστικό γεγονός. Αυτός ο ρυθμός διευκολύνει τον προγραμματισμό σας και φέρνει ισορροπία στο περιεχόμενο. Μόλις δημιουργήσετε και προγραμματίσετε το βασικό περιεχόμενό σας για τον επόμενο μήνα ή και παραπάνω, μπορείτε να προσθέτετε κάτι όποτε έχετε έμπνευση ή όταν θέλετε να προωθήσετε κάποια εκδήλωση ή προσφορά.

Δημιουργήστε κουλτούρα περιεχομένου, όχι απλά ένα ημερολόγιο δημοσιεύσεων

Σκεφτείτε το Instagram σας σαν μια βιτρίνα καταστήματος που είναι ανοιχτή 24/7. Οι άνθρωποι ρίχνουν μια ματιά όταν είναι περίεργοι, συγκρίνουν επιλογές ή απλά θέλουν να χαμογελάσουν. Όσο περισσότερο η ροή σας αντικατοπτρίζει την ενέργεια, τις αξίες και το ενδιαφέρον που ζουν οι πελάτες σας από κοντά, τόσο πιο πιθανό είναι να μένουν. Για έμπνευση, μπορείτε να δείτε πώς μεγάλα brands κατοικίδιων (Hill’s Pet Nutrition, Royal Canin κ.ά.) διαχειρίζονται το Instagram τους με περιεχόμενο που ενισχύει τη σύνδεση με το κοινό τους. Παρακινήστε την ομάδα σας να συμμετάσχει. Ίσως κάποιος υπάλληλός σας είναι ο ειδικός στο να δοκιμάζει παιχνίδια. Κάποιος άλλος μπορεί να επιλέγει κάθε εβδομάδα το αγαπημένο του προϊόν. Δε χρειάζεται να τα κάνετε όλα μόνοι σας όταν έχετε ομάδα. Το περιεχόμενο μπορεί να είναι συνεργατικό, διασκεδαστικό και χωρίς άγχος. Συνδέστε το άμεσα με τις ενέργειες του καταστήματός σας, αντί να λειτουργεί ανεξάρτητα. Η σύνδεση που δημιουργείτε μέσα στο κατάστημα αρχίζει να συμβαίνει και online. Τότε το περιεχόμενο σταματά να είναι αγγαρεία για εσάς και γίνεται εργαλείο για την ανάπτυξη βαθύτερων σχέσεων, τέτοιες που φέρνουν τους πελάτες ξανά και ξανά πίσω σε εσάς, τόσο στη ροή στο Instagram όσο και στην πόρτα του φυσικού καταστήματός σας.