Συνδρομές για τροφές κατοικίδιων

Οι συνδρομές για τροφές κατοικίδιων ενισχύουν τις πωλήσεις, σταθεροποιούν τα έσοδα και δίνουν στοιχεία για τους κηδεμόνες και τα ζώα τους.

Οι πωλήσεις τροφών κατοικίδιων μέσω συνδρομητικών υπηρεσιών δημιουργούν πιο προβλέψιμες ροές εσόδων για εταιρείες και pet shops, ενώ παράλληλα παράγουν σημαντικά δημογραφικά στοιχεία για τα ζώα και τους κηδεμόνες τους. Οι περισσότεροι κηδεμόνες κατοικίδιων έχουν υιοθετήσει πλήρως το ηλεκτρονικό εμπόριο και προχωρούν πλέον σε υπηρεσίες αυτόματης επαναγοράς, οι οποίες γνωρίζουν σταθερή ανάπτυξη. Από τις επαναλαμβανόμενες αποστολές μεγάλων σακιών ξηράς τροφής έως ειδικά επιλεγμένα κουτιά λιχουδιών, οι συνδρομητικές υπηρεσίες έχουν πάψει να αποτελούν δευτερεύον κανάλι, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Packaged Facts, εταιρείας έρευνας αγοράς που ειδικεύεται στη συλλογή, ανάλυση και δημοσίευση δεδομένων για διάφορους κλάδους καταναλωτικών προϊόντων, στην έκθεση Pet Food in the US, 19th Edition (Νοέμβριος 2025).

Οι καταναλωτές προτιμούν πλέον την τακτική ανανέωση αποθεμάτων

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το ηλεκτρονικό εμπόριο ηγείται πλέον των λιανικών πωλήσεων τροφών, με τα φυσικά καταστήματα μεγάλης λιανικής να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση και τις εξειδικευμένες αλυσίδες ειδών κατοικίδιων ακόμη χαμηλότερα. Η Packaged Facts προβλέπει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει να αυξάνει το μερίδιό του, ελαφρώς πιο αργά τα επόμενα χρόνια, χάρη στην έντονη ανταγωνιστική δραστηριότητα μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών και στις συνδρομητικές υπηρεσίες που ενισχύουν την ανάπτυξη. Σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, από είδη σπιτιού και τρόφιμα έως τροφές κατοικίδιων, το 27% των καταναλωτών χρησιμοποιεί πλέον κάποια μορφή τακτικής, προγραμματισμένης παράδοσης. Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 30-36% για τις νεότερες γενιές (Γενιά Z, Millennials, Γενιά X), ενώ μειώνεται στο 17% για τους Baby Boomers, αναδεικνύοντας ένα ισχυρό τεχνολογικό χάσμα μεταξύ ηλικιών. Οι νεότεροι κηδεμόνες κατοικίδιων εισέρχονται στην αγορά αναμένοντας ως δεδομένη την αυτόματη ανανέωση προϊόντων.

Οι συνδρομές στρατηγικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις

Στον κλάδο των κατοικίδιων, οι συνδρομές αποτελούν πλέον τον κανόνα. Η έρευνα της Packaged Facts (Ιανουάριος 2025) δείχνει ότι το 39% των αγοραστών ειδών κατοικίδιων χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τουλάχιστον ένα είδος συνδρομητικής υπηρεσίας, με τις τροφές κατοικίδιων να καταγράφουν το υψηλότερο ποσοστό στο 20%. Οι κηδεμόνες κατοικίδιων επιζητούν ανταγωνιστικές τιμές και ευκολία, κάτι που οι συνδρομές προσφέρουν με συνέπεια. Για τις εταιρείες, αυτές οι υπηρεσίες δημιουργούν σταθερή πελατειακή βάση, προβλέψιμα έσοδα και πολύτιμα δημογραφικά στοιχεία που αφορούν τα ζώα και τους ανθρώπους τους. Τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν καλύτερη εξατομίκευση, στοχευμένες προσφορές και ανάπτυξη προϊόντων προσαρμοσμένη σε πραγματικές διατροφικές συνήθειες. Επιπλέον, μειώνουν την ανάγκη συνεχούς προσέλκυσης νέων, περιστασιακών πελατών, ενώ ταιριάζουν φυσικά με τις στρατηγικές πιστότητας, καθώς βασίζονται στις ανάγκες κάθε νοικοκυριού και στις εξελισσόμενες απαιτήσεις των κατοικίδιων τους.