Φρέσκες τροφές
Οι φρέσκες τροφές για κατοικίδια γίνονται βασική δύναμη ανάπτυξης, με μεγάλες εταιρείες, καινοτομία, επενδύσεις και αυξανόμενη ζήτηση.
Οι φρέσκες τροφές για κατοικίδια εξελίσσονται σε μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες κατηγορίες, καθώς ολοένα και περισσότεροι κηδεμόνες αναζητούν υψηλής ποιότητας, ελάχιστα επεξεργασμένα γεύματα. Ο τομέας αυτός ξεπερνά σε ανάπτυξη τη συνολική κατηγορία τροφής σκύλων, καθώς μεγάλοι λιανέμποροι και brands λανσάρουν νέες σειρές για να ανταποκριθούν στη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών. Η κατηγορία της φρέσκιας τροφής κατοικίδιων δε θεωρείται πλέον εξειδικευμένη αγορά. Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, οι ψυγμένες και κατεψυγμένες τροφές σκύλων σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη με άνοδο 208 εκατ. δολαρίων το τελευταίο έτος. Η διεθνής εταιρεία έρευνας αγοράς Technavio εκτιμά επέκταση της αγοράς κατά 3,2 δις δολάρια την περίοδο 2025-2029, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 21,2%.
Νέα οπτική για τη διατροφική ευεξία
Η Mars Petcare παρουσίασε τον Ιούνιο του 2025 τη σειρά Royal Canin Fresh Health Nutrition, χαρακτηρίζοντάς την «επιστημονική προσέγγιση και νέα οπτική για την υγεία μέσω της διατροφής». Όπως και οι υπόλοιποι παίκτες που μπαίνουν στο τμήμα της φρέσκιας τροφής, η εταιρεία ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των κηδεμόνων με τρεις σειρές: για κουτάβια, ενήλικα και ηλικιωμένα σκυλιά. «Το λανσάρισμα αποτελεί σημαντική καινοτομία, καθώς είναι η πρώτη μας ήπια μαγειρεμένη τροφή προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε ηλικιακού σταδίου», δηλώνει ο Stanley Browning, Γενικός Διευθυντής του Pet Specialty Retail και της μονάδας Omnichannel της Royal Canin Βόρειας Αμερικής.
Εξαγορές και απόδοση
Οι φρέσκες τροφές αποτέλεσαν σημαντικό μοχλό συγχωνεύσεων και εξαγορών το 2025. Μία από τις πιο σημαντικές κινήσεις σημειώθηκε στις αρχές του έτους, όταν η Hill’s Pet Nutrition απέκτησε την αυστραλιανή εταιρεία Prime100, η οποία προσφέρει ψυγμένα και σταθερής θερμοκρασίας προϊόντα. Στην ανακοίνωση της εξαγοράς, η Colgate-Palmolive, μητρική της Hill’s, χαρακτήρισε τη φρέσκια τροφή «ευκαιρία εισόδου σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία», σημειώνοντας ότι η εξαγορά αύξησε τον όγκο πωλήσεων της Hill’s κατά περίπου 1% στο δεύτερο τρίμηνο.
Αναφορικά με την απόδοση, ενδιαφέρον παρουσιάζει η στάση της Nestlé. Παρά τη γενική κάμψη του κλάδου το 2025, η CFO Anna Manz δήλωσε σε συνέδριο το Σεπτέμβριο ότι η φρέσκια τροφή σημειώνει ανάπτυξη σε όλες τις μορφές: κατεψυγμένη, ψυγμένη και σταθερής θερμοκρασίας. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η εταιρεία παραμένει επιφυλακτική ως προς την κερδοφορία του τμήματος και προχωρά σε «μικρότερης κλίμακας επενδύσεις», παρακολουθώντας στενά τις καινοτομίες της κατηγορίας.
Προκλήσεις στην τιμή
Παρότι οι κηδεμόνες αναγνωρίζουν την αξία της κατηγορίας, η τιμή παραμένει εμπόδιο. Σύμφωνα με τη NielsenIQ, μόνο το 50% από τους 500 ερωτηθέντες έχει αγοράσει φρέσκια τροφή, και μόλις το 44% από αυτούς σκοπεύει να την αγοράσει ξανά, με το κόστος να αποτελεί τον βασικό ανασταλτικό παράγοντα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. «Καθώς οι κηδεμόνες απαιτούν περισσότερα από αυτό που βάζουν στο μπολ, εισερχόμαστε σε μια νέα εποχή εξατομικευμένης, λειτουργικής διατροφής», δηλώνει ο υπεύθυνος του κλάδου κατοικίδιων στη NielsenIQ.
Φρέσκιες τροφές: Οδηγός της επόμενης ημέρας
Το μέλλον του τμήματος με τις φρέσκιες τροφές για κατοικίδια φαίνεται ιδιαίτερα θετικό. Παρότι η κατηγορία τροφής σκύλων σημειώνει ετήσιες μειώσεις, τα φρέσκα προϊόντα αποτελούν τη βασική πηγή ανάπτυξης. Από την πλευρά της, η NielsenIQ εκτιμά ότι το επόμενο κύμα ανάπτυξης θα έρθει από μάρκες που θα συνδυάσουν ανώτερη θρεπτική αξία, εμπιστοσύνη και πραγματική αξία, προσφέροντας όχι μόνο γεύματα, αλλά ουσιαστικά οφέλη υγείας για τα κατοικίδια.





