Τροφές για κατοικίδια
Σύμφωνα με έρευνα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές θεωρούν ότι πληρώνουν υπερβολικά για να αγοράσουν τροφές και είδη για κατοικίδια.
Σύμφωνα με νέα έρευνα της L.E.K. Consulting, διεθνής εταιρεία συμβούλων στρατηγικής και διοίκησης επιχειρήσεων με έδρα το Λονδίνο, οι καταναλωτές θεωρούν ότι οι τροφές για κατοικίδια είναι “απαράδεκτες” ακριβές και σχεδιάζουν είτε να στραφούν σε φθηνότερα προϊόντα είτε να περιορίσουν τις δαπάνες τους. Φαίνεται πως οι δασμοί δεν αποτελούν πονοκέφαλο μόνο για τους Αμερικανούς κατασκευαστές, αλλά και για τους ίδιους τους καταναλωτές, οι οποίοι θεωρούν ότι επωμίζονται το οικονομικό βάρος μέσω των αυξανόμενων τιμών στα αγαπημένα τους προϊόντα γενικά – από είδη οικιακής χρήσης έως τροφές και προμήθειες για κατοικίδια.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Η έρευνα της L.E.K. βασίζεται σε στοιχεία από περίπου 2.000 ενήλικες στις ΗΠΑ. Καθώς το κόστος συνεχίζει να αυξάνεται, το 68% των καταναλωτών θεωρεί ότι το τίμημα των δασμών μετακυλύεται σε αυτούς. Ήδη το 49% έχει αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, ενώ το 60% συγκρίνει τιμές περισσότερο από ποτέ. Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές θεωρούν ότι πληρώνουν περισσότερα απ’ όσα θεωρούν αποδεκτά για τα περισσότερα προϊόντα. Συγκεκριμένα, το 48% πιστεύει ότι πληρώνει υπερβολικά για τροφές και είδη για κατοικίδια, το 61% για είδη οικιακής χρήσης, το 57% για οχήματα και σχετικά προϊόντα και το 46% για είδη παντοπωλείου. Μόλις το 26% αναμένει βελτίωση της οικονομικής του κατάστασης και της αγοραστικής του δύναμης τους επόμενους 12 μήνες.
Δε μειώνουν τις δαπάνες για τα κατοικίδια
Παρά την πίεση των τιμών, οι περισσότεροι καταναλωτές σχεδιάζουν να μειώσουν τις δαπάνες τους για προσωπικά είδη, όχι όμως τα έξοδα για τα κατοικίδιά τους. Οι κατηγορίες προϊόντων που επηρεάζονται λιγότερο από περικοπές δαπανών είναι οι τροφές και προμήθειες για κατοικίδια και τα είδη παντοπωλείου. Μόλις το 27% δηλώνει ότι σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα για τροφές και προμήθειες για κατοικίδια, ενώ το 74% προγραμματίζει να μειώσει τις δαπάνες του για είδη ρούχων, παπούτσια και αξεσουάρ και το 68% για είδη οικιακής χρήσης. Το γεγονός αυτό δείχνει πόσο σημαντικά θεωρούνται τα κατοικίδια, που αντιμετωπίζονται ολοένα και περισσότερο ως μέλη της οικογένειας.
Στροφή σε οικονομικότερες επιλογές
Για να περιορίσουν τις δαπάνες τους, οι καταναλωτές σκοπεύουν να στραφούν σε οικονομικότερες επιλογές. Σύμφωνα με την έρευνα, το 83% σκοπεύει να αγοράζει πιο οικονομικά προϊόντα και μάρκες οικιακής χρήσης. Η διευθύνουσα σύμβουλος της L.E.K. Consulting, Laura Brookhiser, εξηγεί: “Ενδιαφέρον έχει ότι οι καταναλωτές προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις υψηλές τιμές όχι μειώνοντας τις αγορές τους, αλλά επιλέγοντας φθηνότερα brands σε διάφορες κατηγορίες. Είναι ένα φαινόμενο που οι κατασκευαστές καταναλωτικών προϊόντων πρέπει να παρακολουθούν στενά”.
Οι μάρκες πρέπει να επαναξιολογήσουν την αξία τους
Για να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα και στις καταναλωτικές προσδοκίες, οι εταιρείες και οι λιανέμποροι πρέπει να είναι προσεκτικοί και να επανεξετάσουν την πρόταση αξίας των προϊόντων τους. Από την πλευρά του, ο Rob Haslehurst, επίσης διευθύνων σύμβουλος στη L.E.K. Consulting, σημειώνει: “Οι πιο αποτελεσματικές μάρκες και λιανέμποροι θα πρέπει να διαμορφώσουν τις τιμές τους με βάση την αξία που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές, όχι απλώς προσθέτοντας ένα περιθώριο κέρδους ή ακολουθώντας την αγορά, όπως συνηθίζεται σε ορισμένες εταιρείες. Πρέπει να κατανοήσουν εις βάθος τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν την αξία του brand, ώστε να διασφαλίσουν ότι η τιμή είναι σωστή”. Τέλος, η Brookhiser προσθέτει: “Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στις εταιρείες να διατηρούν τα περιθώρια κέρδους όπου υπάρχει πραγματική διαφοροποίηση, για παράδειγμα σε θέματα βιωσιμότητας ή μέσα από αποκλειστικές συνεργασίες. Παράλληλα, βοηθά τις μάρκες να εκπέμπουν αίσθημα δικαιοσύνης προς τον καταναλωτή και να προσαρμόζουν τις τιμές ανά κανάλι ή ομάδα καταναλωτών”.