Pet City

Το Pet City Group αύξησε τον κύκλο εργασιών του κατά 4,1% το 2024, με νέα καταστήματα, ψηφιακή αναβάθμιση και στρατηγικές επενδύσεις για μελλοντική ανάπτυξη.

Το Pet City Group δημοσίευσε την ετήσια ενοποιημένη χρηματοοικονομική του έκθεση για τη χρήση που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, καταρτισμένη σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ). Όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση, ο όμιλος συνέχισε και το 2024 να εστιάζει τόσο στη σημερινή λειτουργία του όσο και στη διασφάλιση μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Στόχος ήταν η ενίσχυση του μεριδίου αγοράς, η βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, η προώθηση της καινοτομίας και η δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Οι στρατηγικές επενδύσεις, οι οργανωτικές αλλαγές και οι εμπορικές πρωτοβουλίες συνέβαλαν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και στην εδραίωση του ομίλου ως ηγέτη στην αγορά κατοικίδιων στην Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια του 2024, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις περίπου 2,9 εκατ. ευρώ στο δίκτυο καταστημάτων και στις υποδομές. Προστέθηκαν έξι νέα καταστήματα σε στρατηγικές περιοχές, ανεβάζοντας το σύνολο στα 102, ενώ πολλά άλλα ανακαινίστηκαν με σκοπό την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας. Επιπλέον, ολοκληρώθηκε το νέο, υπερσύγχρονο κέντρο διανομής 6.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο και πραγματοποιήθηκε η μετεγκατάσταση των κεντρικών γραφείων στη Μεταμόρφωση Αττικής.

Στο πλαίσιο της ψηφιακής αναβάθμισης, εγκαταστάθηκαν νέα συστήματα ERP και WMS, αναβαθμίστηκαν οι ψηφιακές πλατφόρμες (e-shop και omnichannel υπηρεσίες) και δημιουργήθηκαν εργαλεία Business Intelligence (BI) για καλύτερη ανάλυση και διαχείριση δεδομένων.

Οικονομικά αποτελέσματα και προοπτικές

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 67,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2023 (64,9 εκατ. ευρώ), αποτέλεσμα τόσο των νέων καταστημάτων όσο και της περαιτέρω ωρίμανσης των υφιστάμενων, καθώς και της ανάπτυξης του e-commerce. Τα μικτά κέρδη παρέμειναν σταθερά, στα 31,2 εκατ. ευρώ έναντι 31,4 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 46,2% (48,3% το 2023), με τη μείωση να οφείλεται στην απορρόφηση των πληθωριστικών πιέσεων και των αυξήσεων κόστους προς όφελος των καταναλωτών.

Η επιθετική ανάπτυξη των νέων καταστημάτων και οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό για τη νέα αποθήκη οδήγησαν σε αύξηση των λειτουργικών εξόδων κατά 2,6 εκατ. ευρώ, στα 28,5 εκατ. ευρώ. Το EBITDA ανήλθε σε 9,4 εκατ. ευρώ έναντι 11,1 εκατ. ευρώ το 2023 (-15%), αντανακλώντας το κόστος των στρατηγικών επενδύσεων και των αυξημένων λειτουργικών εξόδων. Η διοίκηση θεωρεί τη μείωση αυτή συγκυριακή και επενδυτικού χαρακτήρα, στοχεύοντας στην ενίσχυση της μελλοντικής κερδοφορίας.

Ο όμιλος διατήρησε ισχυρή κεφαλαιακή βάση με ενοποιημένα ίδια κεφάλαια 43,8 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό 45,8 εκατ. ευρώ. Οι λειτουργικές ταμειακές ροές ήταν σταθερές, φτάνοντας τα 4,9 εκατ. ευρώ έναντι 4,3 εκατ. ευρώ το 2023.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Γιάννης Γαβριηλίδης, δήλωσε: “Το 2024 σηματοδότησε τα τρία χρόνια από την εξαγορά του ομίλου από την BC Partners και την ανάληψη της νέας διοίκησης. Μέσα σε αυτή την τριετία υλοποιήσαμε ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα, με νέα καταστήματα, ανακαινίσεις, υποδομές logistics, τεχνολογικές αναβαθμίσεις και νέα επιχειρηματικά πεδία. Η αγορά του pet έχει αλλάξει σημαντικά: μετά την πανδημία παρατηρείται αλλαγή τάσης, με πιο έντονο ανταγωνισμό και επιβράδυνση της αγοράς. Ωστόσο, εμείς βλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Επενδύουμε για το μέλλον, ως μέρος μιας ευρύτερης αγοράς που συνεχίζει να εξελίσσεται. Η επέκταση που πραγματοποιήσαμε με 27 νέα καταστήματα αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον και μας προετοιμάζει για μια νέα φάση δυναμικής ανάπτυξης. Θα συνεχίσουμε την επιθετική επέκταση του δικτύου μας, με στόχο να ενισχύουμε συνεχώς την καταναλωτική εμπειρία και να δημιουργούμε αξία για τους πελάτες μας”.