Τροφές κατοικίδιων

Το 2024 ανέδειξε τις ηγέτιδες εταιρείες στις τροφές κατοικίδιων, με αυξημένα έσοδα, καινοτομία και αύξηση της παγκόσμιας παραγωγής.

Η Nestlé Purina PetCare και η Mars Petcare εξακολουθούν να κατέχουν την κορυφή στην παγκόσμια βιομηχανία τροφών για κατοικίδια, όπως και άλλες εταιρείες με έδρα τις ΗΠΑ. Παρά τις πιέσεις από τον πληθωρισμό και την επιβράδυνση της αύξησης του πληθυσμού των κατοικίδιων, οι λιανικές πωλήσεις τροφών, λιχουδιών και άλλων προϊόντων για κατοικίδια σε παγκόσμιο επίπεδο συνέχισαν να αυξάνονται σε όλη τη διάρκεια του 2024, φτάνοντας τα 200 δις δολάρια με ρυθμό ανάπτυξης 1,6%, σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor International.

Η παραγωγή τροφών για κατοικίδια σημείωσε αύξηση 4,5% το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τους 37.692 εκατ. τόνους, όπως αναφέρει η έκθεση της Alltech, Agri-Food Outlook για το 2025. Οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες του κλάδου παρουσίασαν ισχυρές οικονομικές επιδόσεις το 2024, ξεπερνώντας τις γενικότερες δυσκολίες της αγοράς και σηματοδοτώντας μια συνεχιζόμενη ανάκαμψη μετά την πανδημία. Στην κορυφαία αγορά παγκοσμίως, τις ΗΠΑ, οι δαπάνες των κηδεμόνων κατοικίδιων άγγιξαν τα 152 δις δολάρια το 2024, με πρόβλεψη να φτάσουν τα 157 δις το 2025, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της American Pet Products Association (APPA) για το 2025. Αν και η παγκόσμια βιομηχανία τροφών για κατοικίδια αντιμετωπίζει φέτος προκλήσεις όπως δασμούς, πληθωρισμό και γεωπολιτικές συγκρούσεις, οι αναλυτές προβλέπουν περαιτέρω ανάπτυξη.

Οι κολοσσοί παραμένουν στην κορυφή – Μικρότεροι παίκτες αναδεικνύονται

Η Nestlé Purina PetCare και η Mars Petcare εξακολουθούν να κυριαρχούν, όπως και γενικότερα οι εταιρείες των ΗΠΑ. Ωστόσο, πέρα από την πρώτη δεκάδα, ο κλάδος παρουσιάζει μεγαλύτερη ποικιλομορφία, με μικρότερες, ευέλικτες και τοπικές εταιρείες να καλύπτουν τα κενά που αφήνουν οι κολοσσοί. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ισορροπούν μεταξύ οικονομιών κλίμακας και καινοτομίας, επεκτείνοντας τις υποδομές τους διεθνώς και επενδύοντας στη διαφοροποίηση των brands και την ψηφιακή αλληλεπίδραση με το κοινό.

Από την άλλη, μικρομεσαίες ιδιωτικές επιχειρήσεις σημειώνουν ισχυρή ανάπτυξη όγκου μέσω εξειδικευμένων προϊόντων και έξυπνης διανομής. Μικρότερου μεγέθους εισηγμένες εταιρείες παρουσιάζουν διαφανή στοιχεία ανάπτυξης και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους, ενώ οι ιδιωτικές που δεν είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο (π.χ. Mars) αξιοποιούν σημαντικές επενδύσεις και τη διεθνή τους παρουσία για να αναπτυχθούν.

Σημαντική εξέλιξη υπήρξε και για την Colgate-Palmolive, η οποία ανακοίνωσε ότι θα αποσυρθεί από την παραγωγή τροφών ιδιωτικής ετικέτας για κατοικίδια το 2025. Η Hill’s Pet Nutrition αποτέλεσε το 23,1% των πωλήσεων της μητρικής εταιρείας στο 4ο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 2,3% και οργανική αύξηση 2,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Τέλος, σύμφωνα με τη NielsenIQ, ανάμεσα στα brands που κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων σε ετήσια βάση έως τις 18 Ιανουαρίου 2025 ήταν η Purina, η οποία σημείωσε άνοδο 0,4% και η Hill’s Science Diet με αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 1,7%.