Τροφές για κατοικίδια
Ο συνεχής εξανθρωπισμός των κατοικίδιων έχει οδηγήσει σε μια έντονη εστίαση στις λειτουργικές συνθέσεις των τροφών τους.
Η σύνθεση των τροφών για κατοικίδια καθορίζεται σε αυξανόμενο βαθμό από την τάση του εξανθρωπισμού, ο οποίος θεωρείται πλέον σημείο αναφοράς στις σύγχρονες εξελίξεις του κλάδου, μεταξύ των οποίων και η αυξημένη απαίτηση για λειτουργικά οφέλη από τους κηδεμόνες τους. Αυτό σημαίνει ότι παλαιότερα αρκούσε η φροντίδα για τη διατροφή των κατοικίδιων. Πλέον, οι κηδεμόνες αναμένουν πολλά περισσότερα χαρακτηριστικά υγείας και ευεξίας από την τροφή και τις λιχουδιές που δίνουν στα κατοικίδιά τους, καθώς και εφάπαξ οφέλη όπως η βιωσιμότητα.
“Ο εξανθρωπισμός των κατοικίδιων και των τροφών τους έχει αυξήσει τη ζήτηση για λειτουργικά συστατικά, τα οποία οι κηδεμόνες τους θεωρούν ωφέλιμα τόσο για τους ίδιους όσο και για τους πιστούς τους φίλους. Αυτό περιλαμβάνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για βιολογικά συστατικά, πρώτες ύλες με βιώσιμη προέλευση και λύσεις βιώσιμης συσκευασίας. Οι αγοραστές τροφών για κατοικίδια αναζητούν όλο και περισσότερο χύμα συστατικά σε έτοιμη μορφή, που έχουν ήδη υποστεί θερμική επεξεργασία ή αποστείρωση, ώστε να είναι ασφαλή για άμεση χρήση, ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος ασθενειών που μεταδίδονται μέσω των τροφών. Επιπλέον, καταγράφεται αυξανόμενο ενδιαφέρον για αναγεννητικά βιολογικά συστατικά και φυτικές πρωτεΐνες για κατοικίδια, αντανακλώντας τις ευρύτερες τάσεις της βιωσιμότητας και των εναλλακτικών πηγών πρωτεΐνης”, δήλωσε η Ελίζα Λούις, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ της Smirk’s, μιας αμερικανικής εταιρείας που ειδικεύεται στην προμήθεια βιολογικών, μη γενετικά τροποποιημένων (non-GMO) και λειτουργικών συστατικών για τρόφιμα και ζωοτροφές.
Οι κηδεμόνες επιθυμούν μακροχρόνιες και υγιείς ζωές για τα κατοικίδιά τους
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τάση των λειτουργικών συστατικών έχει ως θεμέλιο τη βαθιά αγάπη ανάμεσα στους ανθρώπους και τα κατοικίδιά τους. “Οι Millennials και η Γενιά Ζ θεωρούν τα κατοικίδιά τους μέλη της οικογένειας και θέλουν να τα φροντίζουν ανάλογα. Αυτό σημαίνει ότι οι νέες γενιές κηδεμόνων έχουν αναλάβει πιο ενεργό ρόλο στην υγεία των κατοικίδιων τους, διασφαλίζοντας ότι ζουν όσο το δυνατόν καλύτερα. Οι κηδεμόνες πλέον εξετάζουν προσεκτικά την ποιότητα των συστατικών στις τροφές και είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα, προκειμένου τα κατοικίδιά τους να ζήσουν περισσότερο και ποιοτικότερα. Παράλληλα, απαιτούν από τη βιομηχανία τροφών για κατοικίδια να ανταποκριθεί. Οι εταιρείες τροφίμων έχουν αναγκαστεί να επανεξετάσουν την ποιότητα των προϊόντων τους, να προσφέρουν τροφές υψηλής ποιότητας με λειτουργικά συστατικά που προάγουν την υγεία των ζώων και να επενδύσουν σε έρευνα, ώστε να κατανοήσουν τι χρειάζονται οι κηδεμόνες για να βελτιστοποιήσουν την υγεία των κατοικίδιών τους”, ανέφερε η Τζέσικα Κάλις, υπεύθυνη προϊόντων της Hollison LLC, μιας αμερικανικής εταιρείας βιοτεχνολογίας που ειδικεύεται στην παραγωγή καινοτόμων συστατικών για τρόφιμα και ζωοτροφές, με έμφαση σε προβιοτικά, ασφάλεια τροφίμων και λειτουργικά συστατικά.
Ένα μεγάλο μέρος αυτού του ενδελεχούς ελέγχου αφορά το γεγονός ότι οι κηδεμόνες κατοικίδιων αρχίζουν να εστιάζουν πέρα από τις γενικές τάσεις της αγοράς, δίνοντας πλέον μεγαλύτερη προσοχή σε θέματα υγείας που μοιάζουν με εκείνα που απασχολούν και τους ίδιους. “Καθώς η τάση του εξανθρωπισμού των κατοικίδιων έχει μπει πλέον σε φάση επιτάχυνσης, οι ανησυχίες και οι απαιτήσεις των κηδεμόνων έχουν εξελιχθεί σε μια ανάγκη για πιο εξατομικευμένη διατροφή και στοχευμένη ευεξία. Οι κηδεμόνες αναζητούν προϊόντα που ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα προβλήματα υγείας ή στάδια ζωής. Η τάση για λειτουργικότητα αντανακλά την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με την προληπτική φροντίδα και δίνει έμφαση στην εξατομικευμένη διατροφή, καθώς οι ανάγκες κάθε κατοικίδιου διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία, τη φυλή, το μέγεθος, το επίπεδο δραστηριότητας και την κατάσταση της υγείας του”, δήλωσε η Κέιτ Γουάντμαν, υπεύθυνη μάρκετινγκ πελατών της εταιρείας Scoular που προσφέρει λύσεις για την εφοδιαστική αλυσίδα.
Επιστημονικά τεκμηριωμένα συστατικά κερδίζουν την εμπιστοσύνη των κηδεμόνων κατοικίδιων
Η πρόσβαση σε πληροφόρηση (και παραπληροφόρηση) μέσω διαδικτύου επιτρέπει στους κηδεμόνες να εξετάζουν προσεκτικά τα συστατικά των τροφών για κατοικίδια. Αυτό δίνει ώθηση στις λειτουργικές τροφές που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Η Τερέζα Λαντς, διατροφολόγος της Petcurean, μιας καναδικής εταιρείας παραγωγής premium τροφών για κατοικίδια, τονίζει πως οι καταναλωτές ζητούν προϊόντα που υποστηρίζουν την ευεξία και τις ιδιαίτερες ανάγκες των κατοικίδιων τους. Η ζήτηση για διαφάνεια και αποδείξεις για τη διατροφική αξία αυξάνεται, ενώ οι τάσεις υγείας των ανθρώπων επηρεάζουν τις συνθέσεις των τροφών. Είναι κρίσιμο όμως τα συστατικά να έχουν επιστημονική βάση, να είναι ασφαλή για τη μακροχρόνια υγεία και να πληρούν τα πρότυπα της AAFCO (Association of American Feed Control Officials). Τα προβιοτικά αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα, καθώς νέα στελέχη με αποδεδειγμένα οφέλη κερδίζουν έδαφος. Όπως σημειώνει η Τζέσικα Κάλις, οι παραγωγοί τροφών επιλέγουν συγκεκριμένα προβιοτικά που επιβιώνουν στη διαδικασία παραγωγής και προσφέρουν πραγματικά οφέλη, αντί για γενικά και αόριστα πρόσθετα.
Τα κύρια λειτουργικά χαρακτηριστικά που ζητούνται το 2025
Είναι προφανές ότι οι κηδεμόνες επιθυμούν πολλά διαφορετικά πράγματα για τα κατοικίδιά τους και οι παραγωγοί τροφών πρέπει να αποφασίσουν προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούν για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες. Κάποια από τα κορυφαία λειτουργικά χαρακτηριστικά που αναζητούν αυτή τη στιγμή οι δημιουργοί συνταγών, σύμφωνα με την Smirk’s, περιλαμβάνουν τη βελτίωση της πέψης και της υγείας του εντέρου, την υποστήριξη της υγείας του δέρματος και του τριχώματος, πρωτεΐνες που παρέχουν ενέργεια από φυτικές πηγές, φυσικές γλυκαντικές επιλογές που μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη, υποστήριξη των αρθρώσεων και διαχείριση βάρους. “Η ζήτηση για λειτουργικές συνταγές τροφών για σκύλους και γάτες συνεχίζεται και το 2025. Ειδικά η αγορά τροφών για γάτες αναμένεται να αναπτυχθεί με καινοτόμες λειτουργικές συνταγές. Επιπλέον, τα λειτουργικά σνακ για κατοικίδια θα συνεχίσουν να έχουν ζήτηση το 2025.” δήλωσε η Λαντς. Είτε πρόκειται για τροφή είτε για σνακ, οι καταναλωτές απλώς θα ζητούν περισσότερα. “Κοιτάζοντας προς το μέλλον, μπορούμε να αναμένουμε ότι οι καταναλωτές θα αναζητούν συστατικά με πολλαπλά οφέλη. Με όλο και περισσότερα προϊόντα στην αγορά, οι κατασκευαστές και οι καταναλωτές θα εστιάσουν περισσότερο στην υγεία και θα απαιτήσουν τρόφιμα και σνακ που καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες και μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλαπλές απαιτήσεις αντί για μία μόνο”, πρόσθεσε η Γουάντμαν.