Πέμπτη, 8 Μαΐου, 2025

Ξηρή ή υγρή τροφή: Τι προτιμούν οι κηδεμόνες

Share

Ξηρή και υγρή τροφή

Ανάλογα με το αν προτιμούν ξηρή ή υγρή τροφή για τα κατοικίδιά τους, αυτή η προτίμηση αποκαλύπτει πολλά για τους κηδεμόνες κατοικίδιων.

Η ξηρή και η υγρή τροφή αποτελούν τις δύο μεγάλες κατηγορίες τροφών για όλα τα κατοικίδια (σκύλοι και γάτες) και το ποια από τις δύο προτιμούν οι κηδεμόνες αποκαλύπτει πολλά παραπάνω για εκείνους.

Ξηρή και υγρή τροφή

Τα νέα δεδομένα μιας έρευνας που έγινε εντός του 2025 από την Nextin Research by MarketPlace σε κηδεμόνες σκύλων και γατών αποκαλύπτουν ότι οι διαφορές μεταξύ των προτιμήσεων για υγρή και ξηρή τροφή υποδεικνύουν άλλες στάσεις. Ενώ η έρευνα αποκαλύπτει πολλές ομοιότητες μεταξύ των αγοραστών υγρής και ξηρής τροφής, τα δεδομένα αναδεικνύουν σημαντικές πληροφορίες στις αντιθέσεις μεταξύ αυτών των ομάδων ανά είδος. Επομένως η απάντηση στην ερώτηση “κροκέτα ή κονσέρβα” λέει πολλά για τους κηδεμόνες κατοικίδιων.

Τροφές για κατοικίδια και βιοτικά

Τα βιοτικά αποτελούν ουσίες που σχετίζονται με τη διατήρηση ή τη βελτίωση της υγείας του εντερικού μικροβιώματος, δηλαδή των καλών βακτηρίων που ζουν στο πεπτικό σύστημα. Σύμφωνα με την έρευνα, μεταξύ των κηδεμόνων γατών, η ομάδα που επέλεξε υγρή τροφή ήταν πιο πιθανό να το κάνει για να αποκομίσουν τα κατοικίδιά της τα οφέλη που συνεπάγονται για το έντερο. Περίπου το 57% αυτών των κηδεμόνων γατών συμφώνησε ότι η δήλωση πάνω στη συσκευασία “περιέχει προβιοτικά” επηρεάζει την αγοραστική τους απόφαση, σε σύγκριση με το 50% των κηδεμόνων που αγοράζουν ξηρή τροφή για γάτες. Ομοίως, η δήλωση περιέχει πρεβιοτικά” προτιμήθηκε επίσης από τους αγοραστές υγρής τροφής για γάτες. Οι κηδεμόνες σκύλων που αγοράζουν υγρή τροφή είναι επίσης πιο πιθανό από τους αντίστοιχους που αγοράζουν ξηρή τροφή να δείξουν ενδιαφέρον για τα συστατικά που προάγουν την υγεία του εντέρου, με το 63% να δηλώνει ότι τα προβιοτικά συστατικά επηρεάζουν την απόφαση αγοράς τροφής για σκύλους. Όμως, και το 57% των αγοραστών ξηρής τροφής για σκύλους είπε το ίδιο.

Οι προτιμήσεις για λιχουδιές

Οι αγοραστές ξηρής και υγρής τροφής για γάτες προτίμησαν διάφορες μορφές λιχουδιών σε παρόμοια ποσοστά. Ωστόσο, όσοι δίνουν στις γάτες τους υγρή τροφή δηλώνουν συχνότερα θετικές εμπειρίες με τις λιχουδιές σε επίσης υγρή μορφή, σε σχέση με εκείνους που προτιμούν την ξηρή τροφή, με διαφορά επτά ποσοστιαίων μονάδων. Σε σύγκριση με τον μέσο κηδεμόνα γάτας, όσοι προτιμούν την υγρή τροφή τείνουν να προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία λιχουδιών και είναι κατά εννέα ποσοστιαίες μονάδες πιο πιθανό να επιλέγουν λιχουδιές που προάγουν την οδοντική υγεία. Αντίθετα, οι αγοραστές υγρής τροφής για σκύλους ήταν κάπως λιγότερο πιθανό από τους αγοραστές ξηρής τροφής για σκύλους να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα προς όφελος της οδοντικής υγείας. Ενώ το 77% των αγοραστών ξηρής τροφής για σκύλους ανέφερε ότι είχε αγοράσει λιχουδιές για σκύλους το προηγούμενο έτος, οι αγοραστές υγρής τροφής για σκύλους ήταν κάπως λιγότερο πιθανό να πουν το ίδιο με ποσοστό 71%.

Το είδος της πρωτεΐνης

Τα έντομα αποτελούν μια πρωτοποριακή πηγή πρωτεΐνης, αλλά δεν έχουν ακόμη κατακτήσει την προτίμηση της πλειοψηφίας των κηδεμόνων σκύλων. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αγοραστές ξηρής τροφής για σκύλους ήταν πιο επιφυλακτικοί μπροστά σε προϊόντα που είχαν την πρωτεΐνη από έντομα ως πρώτο συστατικό τους, σε σύγκριση με την ομάδα που επιλέγει υγρή τροφή για σκύλους. Σχεδόν τα 2/3 (64%) των αγοραστών ξηρής τροφής για σκύλους δήλωσαν ότι το να δουν συστατικά που προέρχονται από έντομα ως πρώτο συστατικό θα τους έκανε λιγότερο πιθανό να την αγοράσουν. Αντίστοιχα, το 58% των αγοραστών ξηρής τροφής για σκύλους δήλωσε επιφυλακτικό απέναντι στα τριζόνια ως κύριο συστατικό – πηγή υψηλής πρωτεΐνης που χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο ως εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης στην παραγωγή τροφών για κατοικίδια – έναντι του 48% των κηδεμόνων που δίνουν στους σκύλους τους υγρή τροφή.

Μεταξύ των κηδεμόνων γατών, ο τύπος πρωτεΐνης ήταν ένας σημαντικός παράγοντας για την αγοραστική τους απόφαση, έχοντας στη διάθεσή τους ένα ευρύ φάσμα επιλογών. Σε σύγκριση με τους μέσους κηδεμόνες γατών, οι αγοραστές υγρής τροφής για γάτες είναι πιο πιθανό να εξετάσουν το ενδεχόμενο να δώσουν στη γάτα τους ένα δείγμα τροφής φτιαγμένης με βοδινό κρέας, κοτόπουλο, αρνί, κουνέλι, σολομό, τόνο και γαλοπούλα.

Οι επιπτώσεις για τις επωνυμίες

Οι μάρκες τροφών για κατοικίδια θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τους αγοραστές ξηρής και υγρής τροφής ως παρόμοια καταναλωτικά τμήματα με σημαντικές διακρίσεις, καθώς ορισμένες προτιμήσεις αναδεικνύονται ως σημαντικές στη λήψη αποφάσεων μέσα σε κάθε υποομάδα. Για παράδειγμα, οι αγοραστές υγρής τροφής φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για τη γευστικότητα και να είναι πιο επιλεκτικοί από τους αγοραστές ξηρής τροφής. Σε επίπεδο είδους, οι διαφορές στις προτιμήσεις είναι ακόμη πιο εμφανείς. Οι παρασκευαστές τροφών και οι έμποροι μπορούν να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν σε αυτές τις λεπτές διαφορές στις αντιλήψεις για τα λειτουργικά συστατικά, τους τύπους και τις μορφές πρωτεϊνών, χρησιμοποιώντας βασικά συμπεράσματα και πληροφορίες από τα στοιχεία που έχουν για τις προτιμήσεις των κηδεμόνων στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων και στον τρόπο που επικοινωνούν μαζί τους.

Διαβάστε επίσης

Επικαιρότητα