Τεχνολογία στην κτηνιατρική
Μελέτη αποκαλύπτει ότι οι κηδεμόνες κατοικίδιων αναζητούν όλο και περισσότερο την τεχνολογία στην κτηνιατρική φροντίδα τους.
Η τεχνολογία στην κτηνιατρική βοηθάει στην υιοθέτηση εργαλείων υγείας και επικοινωνίας για τα κατοικίδια, σύμφωνα με νέα έρευνα που δείχνει ότι οι ισχυροί δεσμοί ανθρώπων και ζώων ενισχύουν τη χρήση τους. Το Human Animal Bond Research Institute (HABRI), ένας ΜΚΟ που χρηματοδοτεί και προωθεί έρευνες για τους δεσμούς ανθρώπου-ζώου και τα οφέλη τους στην υγεία και την ευζωία τόσο των ανθρώπων όσο και των κατοικίδιων, σε συνεργασία με την Chewy Health, το τμήμα υγείας της Chewy, της εταιρείας λιανικής για προϊόντα κατοικίδιων στις ΗΠΑ, δημοσίευσε έρευνα για τις προκλήσεις στην κηδεμονία κατοικίδιων και τη χρήση τεχνολογίας. Στη μελέτη Pet Health Challenges Study συμμετείχαν πάνω από 2.000 κηδεμόνων σκύλων και γατών στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο του 2025.
Τα αποτελέσματα της μελέτης
Η μελέτη έδειξε ότι το 97% των κηδεμόνων θεωρεί το κατοικίδιό του μέλος της οικογένειας και το 77% ότι είναι ο καλύτερος φίλος τους. Επιπλέον, το 90% ανέφερε ότι τα κατοικίδια τους έχουν βελτιώσει τη σωματική ή ψυχική τους υγεία. Παρά τους ισχυρούς δεσμούς, το 74% των κηδεμόνων ανέφερε ότι αντιμετωπίζει τουλάχιστον μία σημαντική δυσκολία στη φροντίδα των κατοικίδιων. Η έρευνα προσδιόρισε επτά βασικούς τομείς προκλήσεων: άγχος όταν τα κατοικίδια μένουν μόνα, κτηνιατρική/υγειονομική φροντίδα, ποιότητα ζωής, συμπεριφορά κατοικίδιων, κατοικίες φιλικές προς τα κατοικίδια, κόστος φροντίδας και υπηρεσιών και ταξίδια με κατοικίδια. “Η έρευνα ανοίγει πολλές ευκαιρίες για τις κτηνιατρικές ομάδες να συνδεθούν πιο ουσιαστικά με τους κηδεμόνες. Στην Chewy Health δεσμευόμαστε να παρέχουμε στους κτηνιάτρους εργαλεία για τεχνολογικά προηγμένη, εξατομικευμένη φροντίδα που ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την υποστήριξη των κηδεμόνων σε όλη τη διάρκεια της φροντίδας των κατοικίδιων τους”, δήλωσε η Mita Malhotra, πρόεδρος της Chewy Health.
Κανάλια επικοινωνίας και ικανοποίηση από την κτηνιατρική φροντίδα
Η ικανοποίηση από την κτηνιατρική φροντίδα αυξάνεται όταν παρέχονται πολλαπλές επιλογές επικοινωνίας, ιδιαίτερα επισκέψεις δια ζώσης (82%) και τηλεφωνικές κλήσεις (75%). Οι πιο ικανοποιημένοι πελάτες είχαν κτηνιάτρους που χρησιμοποιούσαν και τρίτο κανάλι επικοινωνίας, όπως email, μηνύματα, εφαρμογές ή τηλεϊατρική. Το άγχος των κηδεμόνων όταν τα κατοικίδια μένουν μόνα τους στο σπίτι ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για όλες τις δημογραφικές ομάδες. Το κόστος της ποιοτικής κτηνιατρικής φροντίδας ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη πρόκληση, επηρεάζοντας κυρίως νεότερους, χαμηλού εισοδήματος και κηδεμόνες πολλών κατοικίδιων. Το 35% των νοικοκυριών με εισόδημα κάτω από 60.000 δολάρια και το 34% των κηδεμόνων πολλών κατοικίδιων ανέφεραν το κόστος ως κορυφαία ανησυχία.
Οι κηδεμόνες με τους ισχυρότερους δεσμούς με τα κατοικίδιά τους ήταν πιο πιθανό να υιοθετήσουν τεχνολογικές λύσεις. Η προθυμία των κηδεμόνων να υιοθετήσουν τεχνολογίες για τη φροντίδα των κατοικίδιων τους αυξήθηκε από 24% μεταξύ όσων έχουν ισχυρούς δεσμούς με το ζώο τους σε πάνω από 50% μεταξύ αυτών με τους ισχυρότερους δεσμούς. Οι κηδεμόνες κατοικίδιων ήταν πιο διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν τεχνολογικά εργαλεία για συγκεκριμένες ανάγκες φροντίδας: 43% για διαχείριση της κτηνιατρικής φροντίδας (π.χ. παρακολούθηση ραντεβού, υπενθυμίσεις, εφαρμογές υγείας), 44% για εύρεση κτηνιάτρων ή υπηρεσιών και 45% για χρηματοδότηση της κτηνιατρικής φροντίδας (πληρωμές, ασφάλεια).
Οι νεότερες γενιές καθοδηγούν την υιοθέτηση τεχνολογίας
Οι νεότεροι κηδεμόνες, κυρίως όσοι ανήκουν στη Γενιά Z, ανέφεραν τα υψηλότερα επίπεδα άγχους για τη φροντίδα και χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 3,6 εργαλεία υγείας κατοικίδιων. Ενδιαφέρονται για λύσεις όπως εργαλεία ανίχνευσης συμπτωμάτων, έξυπνες ταΐστρες, αυτόματες αμμολεκάνες, φορετές συσκευές για κατοικίδια και υπηρεσίες τηλεϊατρικής. “Η υποστήριξη ισχυρών δεσμών ανθρώπου-ζώου απαιτεί ολιστική προσέγγιση στη φροντίδα των κατοικίδιων. Η σχέση κτηνιάτρου-κηδεμόνα με τη βοήθεια της τεχνολογίας αποτελεί τη βάση για επιτυχημένη φροντίδα”, δήλωσε ο Steven Feldman, πρόεδρος του HABRI.
Η μελέτη έδειξε επίσης ότι το 82% των κηδεμόνων αντιμετωπίζει προκλήσεις στην κατανόηση της υγείας του κατοικίδιου. Παρά το ενδιαφέρον για υπηρεσίες ασφάλισης κατοικίδιων και κάρτες έκπτωσης, η χρήση τους παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Το 31% συμφώνησε ότι τα χρήματα δεν παίζουν ρόλο για τη φροντίδα των κατοικίδιων τους, ενώ το 52% των κηδεμόνων με τους ισχυρότερους δεσμούς συμμερίζεται αυτή την άποψη.
“Αυτά τα ευρήματα μας ενθαρρύνουν να επανεξετάσουμε τον τρόπο παροχής φροντίδας, ειδικά για τους νεότερους κηδεμόνες που είναι πολύ δεμένοι με τα κατοικίδιά τους και χρειάζονται υψηλότερο επίπεδο υποστήριξης. Πέρα από το κόστος, το σημαντικότερο για τους κηδεμόνες είναι η εύκολη πρόσβαση σε φροντίδα που προσαρμόζεται στις ανάγκες τους, ενώ υπάρχει ανθρώπινη, υποστηρικτική προσέγγιση από τον κτηνίατρο ή το προσωπικό”, πρόσθεσε η Malhotra. Το HABRI και η Chewy Health δημιούργησαν τον οδηγό The Bond Factor που παρέχει πρακτικά βήματα για την υποστήριξη της σχέσης κτηνιάτρου-κηδεμόνα, αξιοποιώντας τα δεδομένα της Pet Health Challenges Study.
Η μελέτη διεξήχθη μέσω μιας 18λεπτης online έρευνας από τις 6 έως τις 13 Φεβρουαρίου 2025, σε 2.005 Αμερικανούς κηδεμόνες σκύλων ή γατών, ηλικίας 18 ετών και άνω, που είναι οι βασικοί υπεύθυνοι σε θέματα φροντίδας των κατοικίδιων τους. Το δείγμα επιλέχθηκε ώστε να αντιπροσωπεύει με ακρίβεια τον εθνικό πληθυσμό των κηδεμόνων κατοικίδιων ως προς ηλικία και φύλο, διασφαλίζοντας την αξιοπιστία των συμπερασμάτων της μελέτης.