Παιχνίδια για κατοικίδια

Έρευνα αποκαλύπτει τα αγαπημένα παιχνίδια για κατοικίδια και γιατί οι κηδεμόνες τα προτιμούν ανάμεσα σε ποιότητα και τιμή.

Μια έρευνα της GlobalPETS που αφορά τα παιχνίδια για κατοικίδια αποκάλυψε ότι τα ζώα συντροφιάς προτιμούν απλά και λειτουργικά παιχνίδια, ενώ οι κηδεμόνες τους προσπαθούν να εξισορροπήσουν την ποιότητα με την τιμή κατά την αγορά τους. Η έρευνα έδειξε ότι πιο δημοφιλείς επιλογές για σκύλους είναι τα μασητικά παιχνίδια: 7 στους 10 κηδεμόνες σε έξι χώρες δηλώνουν ότι αυτά είναι τα αγαπημένα των σκύλων τους, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η PETS International και η Yummypets (ευρωπαϊκή online πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για κηδεμόνες κατοικίδιων), με την υποστήριξη της LOOP. Ακολουθούν οι μπάλες (65%), τα παιχνίδια με ήχους (60%), τα λούτρινα (58%) και τα παιχνίδια τραβήγματος (50%). Πιο εξελιγμένα τεχνολογικά ή πολύπλοκα παιχνίδια έχουν λιγότερη ζήτηση. Περίπου το 1/4 των κηδεμόνων αναφέρουν ότι οι σκύλοι τους προτιμούν τα παιχνίδια που κρύβουν κάποια λιχουδιά (26%), ενώ λιγότεροι δηλώνουν ως αγαπημένα τα εκπαιδευτικά παιχνίδια (18%), τα παζλ/διαδραστικά παιχνίδια (17%) ή τα φρίσμπι (12%).

Προτιμήσεις γατών

Οι γάτες προτιμούν παιχνίδια που ενθαρρύνουν το κυνήγι, το ακόνισμα των νυχιών και το κυνηγητό. Έτσι, τα ραβδιά με σχοινί και κάποιο φτερό ή άλλο αντικείμενο που κρέμεται στην άκρη (66%), τα ονυχοδρόμια και τα παιχνίδια ξυσίματος (65%) και οι μπάλες (59%) είναι τα αγαπημένα τους παιχνίδια, σύμφωνα με τους κηδεμόνες.

Πού αγοράζουν τα παιχνίδια

Ανεξαρτήτως αν έχουν γάτες ή σκύλους, οι κηδεμόνες συνήθως επιλέγουν τα pet shops (69%) για να αγοράσουν παιχνίδια, λόγω ποικιλίας και εξειδίκευσης. Ωστόσο, και οι online λιανέμποροι είναι δημοφιλείς, με το 62% να στρέφεται προς αυτούς. Παρά τη διάδοση των pet shops και των online πωλητών, τα υπόλοιπα κανάλια αγοράς παρουσιάζουν διαφορές ανά χώρα.

  • Τα καταστήματα τύπου discount είναι δημοφιλή στη Βόρεια Αμερική (72% των κηδεμόνων στις ΗΠΑ) λόγω ευκολίας και ανταγωνιστικών τιμών και σταδιακά προτιμώνται και στην Ευρώπη.
  • Τα σούπερ μάρκετ είναι πιο δημοφιλή στην Ευρώπη, αν και συνολικά έρχονται στην τέταρτη θέση προτίμησης.
  • Τα κτηνιατρεία είναι το λιγότερο κοινό κανάλι αγοράς παγκοσμίως, αλλά στη Λατινική Αμερική (Βραζιλία, Μεξικό) πάνω από 1 στους 5 κηδεμόνες τα χρησιμοποιούν, σε αντίθεση με την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική (<10%).

Γιατί τα αγοράζουν

Όσοι αγοράζουν παιχνίδια για κατοικίδια όπου κι αν βρίσκονται δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια (71%) και την ανθεκτικότητα (70%), ενώ η τιμή (67%) παραμένει καθοριστικός παράγοντας, ιδιαίτερα σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς. Ενδιαφέρον προκαλεί ότι τα παιχνίδια με τα οποία ο σκύλος ή η γάτα μπορούν να παίζουν μόνα τους επηρεάζουν σχεδόν το 47% των αγορών. Ο σχεδιασμός έχει σημασία για το 31%, κυρίως στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά. Τέλος, η προέλευση, η μάρκα και η συσκευασία έχουν μικρή βαρύτητα (<10%).

Όσον αφορά τις επιρροές στις αγορές, οι κριτικές των προϊόντων ήταν ο πιο σημαντικός παράγοντας (57%). Ακολουθούν οι συστάσεις φίλων/οικογένειας και η συσκευασία ή το design (από 34%), ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι συμβουλές του κτηνιάτρου επηρεάζουν από ένα 25% των κηδεμόνων αντίστοιχα. Τέλος, μόνο το 18% επηρεάζεται από τις οnline διαφημίσεις, το 16% από τις συμβουλές που δίνει το προσωπικό του καταστήματος, ενώ μόνο ένα 7% βασίζεται για τις αποφάσεις του στους pet influencers και στους επώνυμους.