Πρώτη φροντίδα για κατοικίδια
Πώς μπορεί το προσωπικό ενός pet shop να προσφέρει ασφαλή και υπεύθυνη πρώτη φροντίδα στα κατοικίδια πριν την επίσκεψη στον κτηνίατρο.
Οι περισσότεροι κηδεμόνες κατοικίδιων ζητούν συμβουλές από φίλους ή από κάποιο pet shop που βρίσκεται κοντά τους πριν απευθυνθούν στον κτηνίατρο, ειδικά όταν το κατοικίδιό τους αντιμετωπίζει κάποιο θέμα υγείας. Αυτό τονίζεται από το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς είναι διστακτικοί στο να αντιμετωπίσουν συνήθη προβλήματα, όπως πληγές, ερεθισμούς και άλλα δερματικά ζητήματα, λόγω ανησυχιών για ανεπιθύμητες αντιδράσεις, έλλειψη εμπιστοσύνης στις ετικέτες των προϊόντων ή αλλεργικές ευαισθησίες του κατοικίδιου τους. Φυσικά, η συμβολή του κτηνίατρου είναι καθοριστική, αλλά όταν καλείται το pet shop να δώσει απαντήσεις στα προβλήματα, θα πρέπει να είναι σε θέση να το κάνει για να μη χάσει την αξιοπιστία του στα μάτια του πελάτη.
Εκπαίδευση προσωπικού για καλύτερη εξυπηρέτηση και εμπιστοσύνη πελατών
Όσα περιγράφησαν παραπάνω δημιουργούν μια εξαιρετική ευκαιρία για τους ιδιοκτήτες των pet shops και το προσωπικό τους, καθώς μπορούν να εκπαιδευτούν γύρω από διάφορα προϊόντα που πωλούν για τα κατοικίδια, ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη αξία στους πελάτες τους. Η γνώση αυτή ενισχύει την αφοσίωση των πελατών και επηρεάζει καθοριστικά την πιστότητα και τη διατήρηση του πελατολογίου. Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αυτή η γνώση είναι ζωτικής σημασίας για τον σύγχρονο ιδιοκτήτη ενός pet shop.
Είναι κρίσιμο για τους ιδιοκτήτες και τους διαχειριστές καταστημάτων φυσικής παρουσίας να υιοθετήσουν ένα συνεχές εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ώστε να ενημερώνουν τους πωλητές τους για προϊόντα στις κατηγορίες υγείας και ευεξίας όπως πρώτες βοήθειες, δερματολογία, συμπληρώματα και φαρμακευτικές τροφές. Μια καλά ενημερωμένη ομάδα μπορεί να παρέχει πολύτιμες συμβουλές σε ανήσυχους κηδεμόνες και να βελτιώσει την εμπειρία στο κατάστημα για τον πελάτη. Με αυτόν τον τρόπο εδραιώνεται η εμπιστοσύνη που έχουν οι πελάτες προς το κατάστημα. Φυσικά, δε ζητά κανείς από τους πωλητές να λειτουργήσουν ως κτηνίατροι, αλλά να ενημερωθούν για τα προϊόντα που διαθέτουν, ώστε να βοηθούν τον πελάτη να πάρει την καλύτερη απόφαση για το κατοικίδιό του. Για όσους θέλουν να εμβαθύνουν λοιπόν, υπάρχουν διαθέσιμα διάφορα σεμινάρια, όπως αυτό της Εκπαιδευτικής Ένωσης που καλύπτει βασικές γνώσεις πρώτων βοηθειών σε κατοικίδια, το οποίο μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο.
Βλέποντας την εμπειρία του πελάτη κατά τις αγορές του παρατηρεί κανείς ότι καλείται να επιλέξει αν θα βρει αυτό που χρειάζεται στο διαδίκτυο ή αν θα επιλέξει να πάει στο φυσικό κατάστημα. Οι περισσότεροι που επισκέπτονται κάποιο pet shop επιδιώκουν να συνδεθούν με άλλους κηδεμόνες κατοικίδιων που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα και αναζητούν μια κοινότητα είτε το παραδέχονται είτε όχι. Οι πωλητές που διαθέτουν μεγάλη γνώση των προϊόντων που πωλούν αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο ώστε να βελτιωθεί η αγοραστική εμπειρία των πελατών και να προστεθεί αξία σε αυτήν. Οι πιο δύσκολες αποφάσεις των περισσότερων κηδεμόνων αφορούν τις τροφές, τα συμπληρώματα και τα προϊόντα που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών. Με την πληθώρα πληροφοριών που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο (τόσο έγκυρες όσο και αναξιόπιστες), όλοι όσοι “τρέχουν” ένα pet shop μπορούν να δουν αυτή την κατάσταση ως ευκαιρία να ηγηθούν των σκέψεων των κηδεμόνων σε αυτές τις κατηγορίες.
Τα οφέλη για τους υπαλλήλους
Γνωρίζοντας κάτι τέτοιο, οι υπάλληλοι όχι μόνο γίνονται πιο ικανοί στη δουλειά τους, αλλά αποκτούν κι ένα αίσθημα αξίας και περηφάνιας για το έργο τους, κάτι που μπορεί τελικά να βελτιώσει το εργασιακό περιβάλλον του καταστήματος. Ένας ιδιοκτήτης pet shop που αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διατήρηση των υπαλλήλων του, μπορεί να δοκιμάσει να δημιουργήσει μικρά κίνητρα για την απόκτηση γνώσεων σχετικά με τα προϊόντα που πωλούν, μιας και είναι χρήσιμο να θυμίζει στην ομάδα του τον ρόλο της στο κατάστημα. Αν χαθεί η εστίαση στην εμπειρία του πελάτη, η διατήρηση τόσο των πελατών όσο και των υπαλλήλων θα υποστεί πλήγμα.
Τακτικές των pet shops
Στις κατηγορίες ευεξίας και λύσεων έκτακτης ανάγκης, η σήμανση στα ράφια μπορεί να υπερβεί τη απλή αναγραφή των βασικών πλεονεκτημάτων του προϊόντος. Προτείνεται τα καταστήματα να διαθέτουν ενημερωτικά φυλλάδια και να εκπαιδεύουν το προσωπικό τους, καθώς και να μελετούν τις συχνές ερωτήσεις που παρέχει ο κατασκευαστής. Δυστυχώς, αυτές οι κατηγορίες προϊόντων συχνά μπερδεύουν τους κηδεμόνες, καθώς πολλές φορές οι ισχυρισμοί δεν τεκμηριώνονται από δεδομένα και υπάρχει περιορισμένη εποπτεία από τους αρμόδιους φορείς. Ένας εκπαιδευμένος υπάλληλος που μπορεί με αυτοπεποίθηση να συζητήσει τις καλύτερες επιλογές προϊόντων, δείχνει τη δέσμευση του καταστήματος στην εμπειρία του πελάτη και βοηθά το κατάστημα να ξεχωρίσει από την απρόσωπη και μοναχική εμπειρία που συχνά έχουν οι online αγορές. Αν ο ιδιοκτήτης ενός pet shop αφιερώσει λίγο χρόνο για να εκπαιδεύσει το προσωπικό του στην κατηγορία των προϊόντων έκτακτης ανάγκης, η εμπιστοσύνη των πελατών μπορεί να αυξηθεί σημαντικά και κατ’ επέκταση η πιστότητά τους. Τα έκτακτα περιστατικά με κατοικίδια σίγουρα στρεσάρουν και τον πιο έμπειρο κηδεμόνα και το να υπάρχει μια αξιόπιστη πηγή που θα βοηθήσει με το σωστό προϊόν τη σωστή στιγμή, θα κάνει το κατάστημα να ξεχωρίσει ενισχύοντας παράλληλα και την ευεξία των κατοικίδιων που είναι και το τελικό ζητούμενο.