Παιχνίδια κατοικίδιων
Νέα δεδομένα που αφορούν παιχνίδια κατοικίδιων αποκαλύπτουν γενεαλογικές συμπεριφορές, προσφέροντας στρατηγικές για λιανοπωλητές και μάρκες.
Τα κουτάβια και τα γατάκια παραμένουν από τις πιο δημοφιλείς επιλογές για τους σύγχρονους κηδεμόνες κατοικίδιων. Μια έρευνα που διεξήχθη από την Loop, μια πλατφόρμα που παρέχει πληροφορίες για το τι προτιμούν, πώς αγοράζουν και πώς σκέφτονται σχετικά με τα κατοικίδια οι κηδεμόνες τους, αποκαλύπτει πως παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο και η γεωγραφική περιοχή επηρεάζουν τις τάσεις κηδεμονίας, τις αγοραστικές συνήθειες και τις προτιμήσεις σχετικά με τα παιχνίδια τους.
Νεαρά κατοικίδια με νεότερους κηδεμόνες
Σχεδόν 2.000 κηδεμόνες κατοικίδιων από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Βραζιλία και το Μεξικό συμμετείχαν στην έρευνα. Από αυτούς, 223 έχουν γατάκια και 814 έχουν κουτάβια. Τα δεδομένα της Loop δείχνουν ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία του κηδεμόνα, τόσο μικρότερο είναι το ενδιαφέρον του για νεαρά σε ηλικία κατοικίδια. Η Γενιά Z (18-28 ετών) εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά κηδεμονίας τόσο κουταβιών όσο και μικρών γατών, με τους Millennials (29-44 ετών) να ακολουθούν από κοντά. Σύμφωνα με τα δεδομένα, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία κηδεμόνες κατοικίδιων, όπως αυτοί της Γενιάς X και οι Baby boomers, δείχνουν ισχυρότερη προτίμηση για ενήλικα και ηλικιωμένα σκυλιά.
Η τάση αυτή ενδέχεται να υποδηλώνει ότι οι μεγαλύτεροι κηδεμόνες προτιμούν κατοικίδια που ταιριάζουν περισσότερο στον τρόπο ζωής τους, καθώς τα μικρά σε ηλικία κατοικίδια απαιτούν περισσότερη προσοχή, εκπαίδευση και εντονότερη σωματική δραστηριότητα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα άτομα με μικρά σε ηλικία κατοικίδια δείχνουν ισχυρότερη προτίμηση στα κουτάβια σε σχέση με τα γατάκια, ειδικά στον Καναδά και τις ΗΠΑ. Αξιοσημείωτο είναι ότι η πλειονότητα των κηδεμόνων κουταβιών και μικρών γατών είναι γυναίκες: το 86% των κηδεμόνων κουταβιών και το 87% των κηδεμόνων γατών.
Συχνές αγορές
Όσον αφορά την αγορά παιχνιδιών για κατοικίδια, η έρευνα δείχνει μια ακόμη διαφορά ανάμεσα στους κηδεμόνες γατιών και κουταβιών. Από τους δεύτερους, το 17% έχει αγοράσει παιχνίδια κατοικίδιων πάνω από έξι φορές φέτος, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους κηδεμόνες γατών είναι 25%. Αντίθετα, λιγότεροι κηδεμόνες ενήλικων και ηλικιωμένων σκύλων και γατών έχουν αγοράσει παιχνίδια πάνω από 6 φορές φέτος, με όχι πάνω από το 14% των ερωτηθέντων σε αυτές τις κατηγορίες να δηλώνουν κάτι τέτοιο.
Συγκρίνοντας τα δεδομένα με το σύνολο του 2024, τα στοιχεία για το πρώτο μισό του έτους δείχνουν πιθανή σημαντική πτώση στις αγορές παιχνιδιών για κουτάβια και μεγάλη αύξηση στις αγορές παιχνιδιών για γατάκια.
Τάσεις δαπανών
Όσον αφορά τη δαπάνη, η πλειονότητα των κηδεμόνων κουταβιών και γατών επέλεξε να ξοδέψει έως και 42 ευρώ για παιχνίδια κατοικίδιων πέρσι. Μεταξύ των κηδεμόνων κουταβιών, το 75% εμπίπτει σε αυτή τη χαμηλή κατηγορία δαπανών, ενώ το ίδιο ισχύει για το 66% των κηδεμόνων γατών. Οι δαπάνες των υπολοίπων κυμαίνονται σε πιο υψηλά ποσά, από 43 ευρώ έως 86 ευρώ ή και περισσότερο. Οι κηδεμόνες ενήλικων και ηλικιωμένων κατοικίδιων είναι ακόμη πιο πιθανό να ξοδεύουν λιγότερα για παιχνίδια, με έως και 95% των κηδεμόνων ενήλικων σκύλων και 85% των κηδεμόνων ηλικιωμένων γατών να αγοράζουν παιχνίδια εντός των χαμηλότερων τιμών.
Τους επόμενους 12 μήνες, το 17% των κηδεμόνων κουταβιών σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα για παιχνίδια κατοικίδιων, ενώ το 14% σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα. Στους κηδεμόνες γατών, η εικόνα είναι παρόμοια: το 21% σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα και το 17% περισσότερα.
Καταναλωτική συμπεριφορά
Οι περισσότεροι κηδεμόνες κουταβιών (68%) αγοράζουν παιχνίδια κατοικίδιων από ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ το 66% από εξειδικευμένα pet shops και το 46% από μεγάλα καταστήματα που προσφέρουν προϊόντα σε χαμηλές τιμές. Περίπου το 1/3 (34%) επιλέγει και σούπερ μάρκετ, πάνω από το 1/4 (26%) προτιμά μικρά, οικογενειακά ή τοπικά καταστήματα, ενώ το 12% αγοράζει από κτηνιατρικές κλινικές.
Οι κηδεμόνες γατών έχουν παρόμοιες προτιμήσεις: το 62% αγοράζει από εξειδικευμένα pet shops, το 59% από ηλεκτρονικά καταστήματα, το 45% από καταστήματα με προσφορές, το 39% από σούπερ μάρκετ, το 27% από μικρά ή τοπικά καταστήματα και το 11% από κτηνιατρικές κλινικές. Τέλος, οι κηδεμόνες ενήλικων και ηλικιωμένων γατών κάνουν ελαφρώς περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές (67%-68%) σε σχέση με τους κηδεμόνες μικρών γατών, ενώ οι κηδεμόνες ενήλικων και ηλικιωμένων σκύλων αγοράζουν παιχνίδια πολύ συχνότερα από σούπερ μάρκετ (63%-51%) σε σχέση με τους κηδεμόνες κουταβιών.