Λιανεμπόριο κατοικίδιων
Έρευνα αποκαλύπτει τις πέντε βασικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει το λιανεμπόριο του κλάδου των κατοικίδιων το 2026.
Το λιανεμπόριο κατοικίδιων εισέρχεται σε μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις και αναγκαίες προσαρμογές, ακολουθώντας την πορεία του ευρύτερου λιανεμπορίου. Η Rithum, εταιρεία τεχνολογίας εμπορίου που βοηθά brands και λιανέμπορους να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά τις online πωλήσεις τους, παρουσίασε τον Δείκτη Ετοιμότητας Λιανεμπορίου 2026 (2026 Commerce Readiness Index) κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Rithum LIVE στη Νέα Υόρκη. Η μελέτη βασίζεται σε έρευνα 200 στελεχών λιανεμπορίου και brands από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο και εξετάζει το κατά πόσο οι επιχειρήσεις είναι προετοιμασμένες για τις προκλήσεις του 2026, από την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης έως τη διαχείριση των δασμών και την αποσπασματική λειτουργία των εσωτερικών διαδικασιών. Η επικεφαλής μάρκετινγκ της Rithum, Suzin Wold, δήλωσε: “Οι ηγέτες του εμπορίου γνωρίζουν ότι οι αναταράξεις της φετινής χρονιάς δεν πρόκειται να επιβραδυνθούν, ενώ πολλοί παράγοντες, όπως οι δασμοί και ο πληθωρισμός, παραμένουν εκτός του ελέγχου τους. Αυτό που μπορούν να ελέγξουν είναι το πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά προσαρμόζονται. Η έκθεσή μας προσφέρει έναν χάρτη που θα τους βοηθήσει να το επιτύχουν”.
Πέντε βασικές προκλήσεις για το 2026
Η έρευνα της Rithum ανέδειξε πέντε κύριες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι εταιρείες του λιανεμπορίου και τα brands μέσα στο 2026:
- Ανεπαρκή δεδομένα για λήψη αποφάσεων
Σχεδόν το 75% των ηγετών του εμπορίου παραδέχονται ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται συχνά με παρωχημένα, ασυνεπή ή ελλιπή δεδομένα, γεγονός που δυσχεραίνει τη στρατηγική διοίκηση.
- Εξάρτηση από χειροκίνητες διαδικασίες
Περίπου οι μισές επιχειρήσεις εξακολουθούν να βασίζονται σε λογιστικά φύλλα και μη αυτοματοποιημένες διαδικασίες, κάτι που περιορίζει την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα στη διαχείριση.
- Τεχνητή νοημοσύνη που εξελίσσεται ταχύτερα από την υιοθέτηση
Σχεδόν 3 στους 4 ηγέτες δηλώνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται πιο γρήγορα απ’ ό,τι μπορούν να την ενσωματώσουν στις λειτουργίες τους. Η τεχνολογική πρόοδος δημιουργεί πίεση για επενδύσεις και εκπαίδευση.
- Πολυπλοκότητα στις τιμές και τα προϊόντα
Το 91% των στελεχών λιανικής αναφέρουν ότι η τιμολόγηση επηρεάζεται έντονα από κυβερνητικές πολιτικές, ενώ το 92% των brands θεωρούν ότι η πολυπλοκότητα των προϊόντων αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στον έλεγχο του κόστους. Το αποτέλεσμα είναι συνεχείς συμβιβασμοί σε τιμές, γκάμα προϊόντων και προσφορές.
- Διαρροές εσόδων πριν και μετά την πώληση
Πάνω από το 90% των στελεχών εμπορίου δήλωσαν ότι τροποποίησαν το μείγμα μάρκετινγκ μέσα στον τελευταίο χρόνο. Οι λιανέμποροι χάνουν έσοδα πριν ολοκληρωθεί η αγορά, κυρίως λόγω συνδέσμων που δε λειτουργούν, παρωχημένων πληροφοριών προϊόντων και μη σχετικών διαφημίσεων. Αντίθετα τα brands χάνουν έσοδα μετά την πώληση, εξαιτίας επιστροφών προϊόντων, προβλημάτων στην παράδοση και ζητημάτων εξυπηρέτησης πελατών.
Η έκθεση της Rithum επισημαίνει ότι η ανθεκτικότητα, η ευελιξία και η τεχνολογική προσαρμογή θα είναι οι τρεις αποφασιστικοί παράγοντες που θα καθορίσουν ποιοι θα επιβιώσουν και θα αναπτυχθούν στο νέο περιβάλλον του λιανεμπορίου το 2026 και ο κλάδος των κατοικίδιων δεν αποτελεί εξαίρεση.