Γενέθλια κατοικίδιων

Έρευνα έδειξε ότι οι περισσότεροι κηδεμόνες γιορτάζουν πλέον τα γενέθλια των κατοικίδιων τους, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για pet brands και επιχειρήσεις με προϊόντα και σχετικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία μιας πρόσφατης έρευνας που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 64% των κηδεμόνων κατοικίδιων γιορτάζει τα γενέθλια τους με δώρα, κάρτες και πάρτι, ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές και όσοι έχουν μικρά ζώα.

Τα ευρήματα της έρευνας

Πρόκειται για την έρευνα της Moonpig, μιας βρετανικής διαδικτυακής πλατφόρμας που προσφέρει μια ποικιλία προϊόντων για διάφορες περιστάσεις, όπως γενέθλια, επετείους, ευχαριστήριες κάρτες κ.λπ. Εκτός από τα γενέθλια των κατοικίδιων, αυτό το ποσοστό γιορτάζει και άλλα γεγονότα-ορόσημα. Η έρευνα που έγινε σε 1.000 κηδεμόνες κατοικίδιων αποκάλυψε ότι οι νεότερες γενιές είναι ιδιαίτερα πιθανό να διοργανώνουν πάρτι γενεθλίων για τα κατοικίδιά τους. Περίπου το 83% των ερωτηθέντων της Γενιάς Ζ και το 79% των Millennials δήλωσαν ότι έχουν γιορτάσει τα γενέθλια ενός κατοικίδιου, σε σύγκριση με το 39% των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω. “Οι άνθρωποι βλέπουν όλο και περισσότερο τα κατοικίδια ως μέλη της οικογένειάς τους και οι εορτασμοί γενεθλίων αντανακλούν αυτόν τον δεσμό”, δήλωσε εκπρόσωπος της Moonpig. Πράγματι, η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 45% των ερωτηθέντων γιορτάζει τα γενέθλια των κατοικίδιων επειδή τα θεωρεί μέρος της οικογένειάς τους.

Αύξηση στην αγορά των δώρων για κατοικίδια

Η αυξανόμενη δημοφιλία των εκδηλώσεων γύρω από τα κατοικίδια περιλαμβάνει κάρτες και δώρα: το 51% των κηδεμόνων δηλώνουν ότι έχουν υπογράψει κάρτα εκ μέρους του κατοικίδιου τους (οι κηδεμόνες υπογράφουν μια κάρτα σαν να την έχει γράψει το κατοικίδιό τους προς κάποιον άλλο), ενώ το 47% έχει αγοράσει κάρτα γενεθλίων για το κατοικίδιό του. Όσον αφορά τα δώρα, 3 στους 5 κηδεμόνες (59%) δήλωσαν ότι έχουν κάνει δώρο γενεθλίων στο κατοικίδιό τους. Τα πιο συνηθισμένα δώρα περιλαμβάνουν παιχνίδια για μάσημα (72%), γκουρμέ τροφή για κατοικίδια (64%) και έξτρα βόλτες ή χρόνο για παιχνίδι (63%). Οι κηδεμόνες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 108 δολάρια ετησίως σε δώρα γενεθλίων για κατοικίδια, ενώ το συνολικό ποσό εκτιμάται σε 2,3 δις δολάρια σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Moonpig.

Πρώτα στη λίστα τα μικρόσωμα κατοικίδια

Τα ινδικά χοιρίδια βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τα πιο “κακομαθημένα” κατοικίδια στα γενέθλιά τους, καθώς το 80% των κηδεμόνων τους δηλώνει ότι τα γιορτάζει. Ακολουθούν οι παπαγάλοι με 79% και τα χάμστερ με 77%. Αντίθετα, το ποσοστό εορτασμού για σκύλους φτάνει το 68% και για γάτες το 62%. Σημαντικός είναι και ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πάνω από τους μισούς κηδεμόνες ινδικών χοιριδίων (56%) δήλωσαν ότι δημοσίευσαν σχετική ανάρτηση για τα γενέθλια του κατοικίδιου τους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους κηδεμόνες γατών φτάνει το 62% και για τους σκύλους το 58%.

Pet πάρτι υπερπαραγωγές και ευκαιρίες για τα brands

Παρότι οι περισσότερες γιορτές γενεθλίων για κατοικίδια παραμένουν απλές, ένα αυξανόμενο ποσοστό κηδεμόνων επενδύει σε μια πλήρη εμπειρία: τούρτα, θεματική διακόσμηση, παιχνίδια, ακόμη και χώρους φιλοξενίας για καλεσμένους. Η συναισθηματική σύνδεση με τα ζώα ενισχύει αυτή τη συμπεριφορά, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν ως καταλύτης προβολής. Το φαινόμενο αυτό ανοίγει νέους δρόμους για τα brands που δραστηριοποιούνται στον κλάδο και προσφέρουν είδη για πάρτι, προσωποποιημένα προϊόντα ή υπηρεσίες διοργάνωσης εκδηλώσεων για κατοικίδια.

Η σημασία για τη βιομηχανία κατοικίδιων

Τα ευρήματα αυτά υπογραμμίζουν τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά στην κηδεμονία κατοικίδιων με βασικό στοιχείο την αντιμετώπισή τους ως ισότιμα μέλη της οικογένειας. Για τους επαγγελματίες του κλάδου, ιδιαίτερα στον χώρο της τροφής και των αξεσουάρ, η αυξανόμενη σημασία που δίνουν οι κηδεμόνες σε γιορτές και επετείους δείχνει μια διαρκή ζήτηση για premium λιχουδιές, εξειδικευμένα προϊόντα και προσωποποιημένες επιλογές. Καθώς οι κηδεμόνες αναζητούν νέους τρόπους έκφρασης της αγάπης τους μέσα από φαγητό και εμπειρίες, τα brands μπορούν να αξιοποιήσουν τη δυναμική αυτής της τάσης με θεματικές συσκευασίες για γενέθλια κατοικίδιων και γκουρμέ σειρές ή προϊόντα κατάλληλα για πάρτι που καλύπτουν αυτές τις αυξανόμενες ανάγκες.