Online αγορές για κατοικίδια

Τις online αγορές για κατοικίδια προτιμούν όλο και περισσότεροι Ιταλοί, επιλέγοντας χαμηλότερες τιμές και ευκολία αγορών κάθε στιγμή.

Οι online αγορές για κατοικίδια κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην Ιταλία, καθώς μια νέα έρευνα δείχνει ότι περισσότεροι από τους μισούς Ιταλούς πραγματοποιούν πιο συχνά ηλεκτρονικές αγορές απ’ ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Η μελέτη που διενεργήθηκε από την Mediatic, εταιρεία επικοινωνίας και έρευνας αγοράς που ειδικεύεται στο κλάδο των κατοικίδιων, σε 295 κηδεμόνες κατοικίδιων στη χώρα, αποκάλυψε ότι περίπου 7 στους 10 (69%) έκαναν τουλάχιστον μία online αγορά για προϊόντα κατοικίδιων τους τελευταίους 12 μήνες, έως τον Ιούλιο του 2025.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 37% των ερωτηθέντων δήλωσε πως αγοράζει πάνω από τα μισά προϊόντα για τα κατοικίδιά του διαδικτυακά, ενώ το 19% ανέφερε ότι αγοράζει ακριβώς τα μισά μέσω ψηφιακών καναλιών. Ένα μικρότερο ποσοστό (15%) πραγματοποιεί όλες τις αγορές του αποκλειστικά online. Σε σύγκριση με πριν από πέντε χρόνια, το 62% των Ιταλών κηδεμόνων κατοικίδιων δηλώνει πως πραγματοποιεί πλέον συχνότερα online αγορές για κατοικίδια και άλλα είδη, ενώ μόλις το 5% προτιμά να ψωνίζει συχνότερα σε φυσικά καταστήματα. Το 33% ανέφερε ότι δεν έχει αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες.

Ανά ηλικιακή ομάδα, το 45% των κηδεμόνων κάτω των 30 ετών αγοράζει πάνω από το μισό των προϊόντων του online, ποσοστό που αυξάνεται στο 58% για την ηλικιακή ομάδα 30-50 και μειώνεται στο 48% για όσους είναι άνω των 50. Σύμφωνα με την έκθεση E-commerce in Italy 2025, οι online πωλήσεις της ιταλικής αγοράς των κατοικίδιων που περιλαμβάνει τροφές, προϊόντα και αξεσουάρ, αυξήθηκαν κατά 7% το περασμένο έτος.

Προτιμήσεις και κανάλια αγορών

Ως προς τα πλεονεκτήματα των διαδικτυακών αγορών, η τιμή και οι προσφορές αναδείχθηκαν ως οι σημαντικότεροι παράγοντες, με το 66% των συμμετεχόντων να τα αναφέρουν ως το βασικό κίνητρο αγοράς. Ακολουθούν η ευκολία (64%) και η δυνατότητα αγορών οποιαδήποτε ώρα (61%). Άλλοι λόγοι που προτιμώνται οι online αγορές είναι η μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων (53%) και η αποφυγή καθυστερήσεων στο ταμείο (15%), σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Mediatic.

Στις κατηγορίες προϊόντων, την πρώτη θέση κατέχει η ξηρά τροφή κατοικίδιων με 64%, ακολουθούμενη από την υγρή τροφή με 40%, προϊόντα κατά ψύλλων και τσιμπουριών με 32%, κρεβάτια, τσάντες μεταφοράς και προϊόντα ταξιδιού με 27%, καθώς και σνακ με το ίδιο ποσοστό. Άλλες συχνές αγορές είναι η άμμος υγιεινής (25%), λουριά και κολάρα (24%), προϊόντα περιποίησης και υγιεινής (21%), παιχνίδια (21%) και διάφορα άλλα είδη (10%).

Η έρευνα της Mediatic δείχνει επίσης ότι το 43% των Ιταλών προτιμά να περιορίζεται σε έως τρεις e-commerce πλατφόρμες, ενώ το 41% δηλώνει πιστό κυρίως σε ένα μόνο site. Το 16% αγοράζει από περισσότερες από τρεις πλατφόρμες. Από την άλλη πλευρά, το 31% που προτιμά αποκλειστικά τα φυσικά καταστήματα αναφέρει ως κύριους λόγους την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και τη δυνατότητα άμεσης συμβουλής (53%), την ανάγκη να δουν και να αγγίξουν το προϊόν πριν την αγορά (18%), καθώς και την ευκολία αποφυγής καθυστερήσεων στις παραδόσεις ή δυσκολιών στις επιστροφές (16%).