Κηδεμόνες κατοικίδιων
Οι κηδεμόνες κατοικίδιων στις ΗΠΑ αναδιαμορφώνουν την αγορά τροφών βάζοντας την υγεία των τετράποδων φίλων τους πάνω από τη συνήθεια.
Σύμφωνα με την Packaged Facts, την εταιρία που διεξάγει έρευνες αγοράς στις ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές που προσέχουν τις δαπάνες τους επαναπροσδιορίζουν τα κριτήρια αγοράς των προϊόντων για κατοικίδια, τα οφέλη για την υγεία και την ευεξία — και όχι απλώς οι τιμές — καθορίζουν πλέον τις αγοραστικές τους επιλογές.
Μετά από χρόνια αλόγιστων δαπανών για τροφές για κατοικίδια, οι κηδεμόνες στις ΗΠΑ αρχίζουν να περιορίζουν τους προϋπολογισμούς τους χωρίς να είναι διατεθειμένοι όμως να θυσιάσουν την υγεία των κατοικίδιων τους. Αυτή η μετατόπιση σηματοδοτεί μια κομβική στιγμή για τους παραγωγούς τροφών για κατοικίδια, όπου η αξία που αντιλαμβάνονται οι κηδεμόνες επαναπροσδιορίζεται μέσα από το πρίσμα της υγείας και της ευεξίας.
Πάνω από το 80% των κηδεμόνων κατοικίδιων θεωρεί τις τροφές ως το πιο σημαντικό προϊόν υγείας και ευεξίας που αγοράζει για αυτά. Αυτό σημαίνει ότι οι μάρκες θα πρέπει να προωθούν τα οφέλη για την υγεία και την ευεξία των τροφών που παράγουν, εμπορεύονται και πωλούν. Σύμφωνα με νέα έρευνα καταναλωτών από την Packaged Facts, οι οικονομικές πιέσεις αναδιαμορφώνουν την αγοραστική συμπεριφορά σχετικά με τις τροφές για κατοικίδια. Ενώ οι κηδεμόνες είναι πιο συνειδητοποιημένοι ως προς το κόστος από ό,τι παλαιότερα, οι περισσότεροι δεν αγοράζουν απλώς τις φθηνότερες επιλογές. Αντίθετα, αναζητούν τροφές που προσφέρουν μεγαλύτερη αξία, ειδικά μέσω των οφελών που σχετίζονται με την υγεία. Η καλή ποιότητα εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων παρά τη μειωμένη αγοραστική δύναμη. Οι κηδεμόνες κατοικίδιων δίνουν προτεραιότητα σε τροφές που υποστηρίζουν την υγεία με ουσιαστικούς τρόπους, καθώς έτσι ορίζουν την αξία σήμερα.
Συνθέσεις με “περιτύλιγμα” την καλή υγεία
Καθώς οι προτεραιότητες των κηδεμόνων αλλάζουν, το ίδιο συμβαίνει και με τις προτιμήσεις για τις συνθέσεις και τα συστατικά των τροφών. Οι λιγότερο επεξεργασμένες επιλογές, όπως οι φρέσκες και ελαφρώς μαγειρεμένες τροφές για κατοικίδια κερδίζουν έδαφος χάρη στο ότι θεωρούνται πιο υγιεινές βάσει της εικόνας τους και του τρόπου με τον οποίο έχουν παρασκευαστεί. Αυτές οι τροφές θεωρούνται πιο υγιεινές όχι μόνο λόγω της λίστας των συστατικών τους, αλλά κι επειδή μοιάζουν με εκείνες που καταναλώνουν οι ίδιοι. Αυτή η εξοικείωση προστίθεται στην εμπιστοσύνη και την ελκυστικότητα. Οι τροφές που λυοφιλοποιούνται και ξηραίνονται στον αέρα επωφελούνται επίσης από αυτήν την αντίληψη, ενώ περισσότερες εξειδικευμένες κατηγορίες, όπως οι πρωτεΐνες που προέρχονται από έντομα και φυτά ή τα προϊόντα που προέρχονται από ζώα τα οποία έχουν μεγαλώσει και εκτραφεί υπό συνθήκες που πληρούν αυστηρά πρότυπα ευημερίας, αγωνίζονται να κερδίσουν ευρύτερη αποδοχή. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτές οι κατηγορίες τροφών έχουν δυνατότητες, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει ένα σημαντικό κενό στην εκπαίδευση. Η τιμή είναι επίσης ένας παράγοντας, ειδικά μέσα στο υπάρχον οικονομικό κλίμα.
Εξισορροπώντας τον προϋπολογισμό με τα οφέλη
Με την αγορά τροφών για κατοικίδια να διαιρείται όλο και περισσότερο μεταξύ premium προϊόντων υψηλής ποιότητας και οικονομικότερων προϊόντων, οι μάρκες βρίσκουν δημιουργικούς τρόπους να προσεγγίσουν και τα δύο άκρα του φάσματος. Είναι γεγονός ότι οι σούπερ premium μάρκες αντιμετωπίζουν άμεσα τις ανησυχίες για το κόστος, αναδιαμορφώνοντας τις τιμές των προϊόντων τους, ενώ κάνουν οι ίδιες τους υπολογισμούς για λογαριασμό των κηδεμόνων, δείχνοντάς τους πόσο προσιτά είναι τα προϊόντα τους στην πραγματικότητα, με βάση το κόστος ανά ημέρα. Την ίδια ώρα, οι μάρκες που είναι οικονομικότερες και στοχεύουν στην υψηλή τους αξία δίνουν έμφαση σε μηνύματα, όπως η συνολική υγεία των κατοικίδιων και η διατήρηση της ευτυχίας και της ευζωίας τους, ώστε να διατηρήσουν την αξιοπιστία τους χωρίς να βασίζονται αυστηρά στην τιμή.
Η ευκαιρία για την ενσωμάτωση της ευεξίας
Οι κηδεμόνες κατοικίδιων ενσωματώνουν επίσης την τροφή σε ευρύτερες στρατηγικές σχετικά με την ευεξία τους – από την υποστήριξη συγκεκριμένων παθήσεων έως την ενίσχυση του δεσμού κατοικίδιου-κηδεμόνα. Υπάρχουν άφθονες ευκαιρίες για φόρμουλες που στοχεύουν σε θέματα όπως η υγεία του δέρματος και του τριχώματος, η υποστήριξη των αρθρώσεων και οι ανάγκες που αφορούν συγκεκριμένες ηλικίες. Προϊόντα που ευθυγραμμίζονται με τις τάσεις της ανθρώπινης ευεξίας, όπως η υγιεινή ζωή και η πνευματική ενασχόληση, κερδίζουν επίσης έδαφος. Υπάρχει επίσης αυξανόμενο ενδιαφέρον για προϊόντα που δίνουν την εντύπωση ότι είναι φρέσκα χωρίς να είναι ευπαθή. Αρκεί να σκεφτεί κανείς τα συμπληρώματα τροφής σε υγρή μορφή που προστίθενται στα κύρια γεύματα και που χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν τη γεύση και τη συνολική θρεπτική αξία της κύριας τροφής, τις ελαφρώς μαγειρεμένες τροφές που διατηρούνται στο ράφι ή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που εστιάζουν στην ποιότητα και όχι στην τιμή. Καθώς οι κηδεμόνες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν την οικονομική αβεβαιότητα, υπάρχουν σαφή σημάδια ότι η υγεία και η ευεξία θα παραμείνουν στο επίκεντρο των αγοραστικών τους αποφάσεων. Μπορεί να ξοδεύουν πιο προσεκτικά, αλλά εξακολουθούν να βάζουν την υγεία των κατοικίδιων τους πάνω από όλα και η πρόκληση που είναι και ευκαιρία μαζί για τις μάρκες, είναι να τους εντοπίσουν στη χρυσή τομή όπου η ευεξία συναντά την αξία.