Global Pet Expo 2025
Όλες οι νέες τάσεις στη βιομηχανία των κατοικίδιων που ανέδειξε η πρόσφατη Global Pet Expo 2025.
Η Global Pet Expo 2025, η οποία διοργανώθηκε από την American Pet Products Association (APPA) σε συνεργασία με την Pet Industry Distributors Association (PIDA), κατάφερε να συγκεντρώσει περίπου 20.000 επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία κατοικίδιων στο Συνεδριακό Κέντρο Orange County στο Ορλάντο από τις 26 έως τις 28 Μαρτίου 2025, οι οποίοι πήγαν με σκοπό να ενημερωθούν για όλες τις επερχόμενες τάσεις και καινοτομίες του κλάδου, όπως και να δικτυωθούν.
Σύμφωνα με την έκθεση της κατάστασης του κλάδου για το 2025 (2025 State of the Industry Report) της APPA, η αμερικανική βιομηχανία κατοικίδιων σημείωσε πωλήσεις 152 δις δολαρίων το 2024. Η βιομηχανία τροφών και λιχουδιών για κατοικίδια πρωτοπορεί, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ (43,3%) του συνολικού μεριδίου αγοράς, φθάνοντας τα 65,8 δις δολάρια. Τα προϊόντα διατροφής των κατοικίδιων είχαν την τιμητική τους και παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά οι τάσεις που αναδείχθηκαν.
Αυξήθηκαν οι κηδεμόνες γατών
Η κηδεμονία γατών στις ΗΠΑ παρουσιάζει σημαντική αύξηση, ιδιαίτερα μεταξύ των ανδρών της Γενιάς Z και των Millennials, με ποσοστά αύξησης 17,8% και 23,9% αντίστοιχα από το 2023 έως το 2024. Αντίστοιχα, τα παγκόσμια ποσοστά αυξήθηκαν από 23,6% το 2019 σε 27,3% το 2024. Αυτή η τάση αντικατοπτρίστηκε στην έκθεση με την παρουσίαση νέων προϊόντων διατροφής και συμπληρωμάτων ειδικά για γάτες.
Εστίαση σε ποιοτικές και ελάχιστα επεξεργασμένες τροφές
Οι καταναλωτές δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τροφές κατοικίδιων που είναι ελάχιστα επεξεργασμένες και πληρούν τις προδιαγραφές που πληρούν και τα τρόφιμα που προορίζονται για ανθρώπινη κατανάλωση. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην παρουσίαση προϊόντων με φυσικά συστατικά, χωρίς τεχνητά πρόσθετα και με έμφαση στη διατήρηση της διατροφικής αξίας.
Εξατομικευμένα συμπληρώματα διατροφής
Η τάση για εξατομικευμένη φροντίδα όσον αφορά τα κατοικίδια ενισχύεται με την παρουσίαση συμπληρωμάτων διατροφής που στοχεύουν σε συγκεκριμένες ανάγκες, όπως η ενίσχυση του ανοσοποιητικού, η υποστήριξη της νεφρικής λειτουργίας και η γενική ευεξία. Αυτά τα προϊόντα ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη ζήτηση για εξατομικευμένες λύσεις φροντίδας.
Έμφαση στη βιωσιμότητα και στα φυσικά συστατικά
Τέλος, η βιωσιμότητα παραμένει βασικός άξονας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, με έμφαση στη χρήση φυσικών συστατικών, βιώσιμων πρακτικών παραγωγής και οικολογικών συσκευασιών. Κατά συνέπεια, οι καταναλωτές και κηδεμόνες κατοικίδιων αναζητούν προϊόντα που συνδυάζουν την ποιότητα με την περιβαλλοντική υπευθυνότητα.