Γενιά Χ
Η γενιά των καταναλωτών που γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980 διαθέτει καταναλωτική δύναμη, αφοσίωση στις επώνυμες μάρκες και αγάπη για τα κατοικίδια.
Η Γενιά Χ φαίνεται πως είναι η πιο παραμελημένη από όλες τις γενεαλογικές ομάδες αναφορικά με τη σχέση τους με τα κατοικίδια, τι σκέφτονται και πόσο ξοδεύουν γι’ αυτά. Είναι γεγονός πως οι εταιρίες του κλάδου σήμερα είναι προσηλωμένες στους Μillennials και στους εκπροσώπους της Γενιάς Ζ, αλλά μάλλον έχει έρθει η ώρα να αφυπνιστούν και να δώσουν σημασία σε αυτό το αναξιοποίητο αλλά εξίσου με τα άλλα δυναμικό κοινό.
Μια παραμελημένη ομάδα κηδεμόνων κατοικίδιων
Οι καταναλωτές της Γενιάς Χ βρίσκονται σε εντελώς διαφορετικό στάδιο της ζωής από τους νεότερους κηδεμόνες κατοικίδιων. Όσοι έχουν παιδιά, αυτά έχουν πια μεγαλώσει, με εξαιρέσεις πάντα, οι ίδιοι είναι πιο ασφαλείς οικονομικά από ό,τι ήταν πριν από 20 χρόνια και έτοιμοι να επενδύσουν σε προϊόντα υψηλής ποιότητας, κορυφαίας κατηγορίας και design, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων για τα κατοικίδιά τους, μιας και το διαθέσιμο εισόδημά τους είναι σημαντικά υψηλότερο από την εποχή που είχαν περισσότερες οικονομικές υποχρεώσεις. Αν και αυτό οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των κατοικίδιων το γνωρίζουν, οι περισσότερες από αυτές δεν ασχολούνται μαζί τους.
Όσα λένε οι μελέτες
Μάλιστα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (World Economic Forum), τα νοικοκυριά με επικεφαλής άτομα της Γενιάς Χ έχουν το υψηλότερο μέσο διαθέσιμο εισόδημα στις ΗΠΑ, ενώ οι νεότερες γενιές υστερούν, και είναι πρόθυμοι να το ξοδέψουν για τα κατοικίδιά τους. Σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg International, η παγκόσμια βιομηχανία κατοικίδιων πρόκειται να αυξηθεί σε 500 δις δολάρια (459 δις ευρώ) έως το 2030, τροφοδοτούμενη από την πριμοδότηση, την αυξημένη εστίαση στην ευεξία των κατοικίδιων και τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής αυτών. Με την οικονομική τους σταθερότητα και τη βαθιά εμπειρία τους ως κηδεμόνες κατοικίδιων, οι εκπρόσωποι της Γενιάς Χ συμβάλλουν πρωτίστως σε αυτήν την οικονομική άνθηση.
Την ίδια ώρα, μια μελέτη που διεξήχθη το 2018 από την Daymon Worldwide, μια διεθνή εταιρία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και εμπορικών λύσεων στον τομέα του λιανεμπορίου με εξειδίκευση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Γενιά Χ δείχνει μεγαλύτερη αφοσίωση στις μάρκες από ό,τι οι Μillennials. Το 35% από αυτούς τείνει να αγοράζει την ίδια μάρκα σε σύγκριση με μόλις το 29% των Millennials. Αντί να κυνηγά τις τάσεις, η Γενιά Χ αναζητά αξιοπιστία, ποιότητα και συνέπεια. Ωστόσο, παρά την ισχυρή αγοραστική της δύναμη και την αφοσίωσή της, συχνά μένει έκτος του μάρκετινγκ που ασχολείται με τη βιομηχανία των κατοικίδιων.
Γνωριμία με το κοινό της Γενιάς Χ
Εάν τα brand του κλάδου των κατοικίδιων δεν αλληλεπιδρούν με τη Γενιά Χ, χάνουν ένα από τα πιο πολύτιμα τμήματα των καταναλωτών της βιομηχανίας των κατοικίδιων για πολλούς και διάφορους λόγους.
Πρώτον, αν και δε μεγάλωσαν με smartphones στα χέρια τους, οι εκπρόσωποι της Γενιάς Χ είναι γνώστες της τεχνολογίας και ασχολούνται πολύ με το διαδίκτυο. Το 80% αυτών χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 70% να έχει πρόσβαση σε αυτά μέσω των smartphones, ενώ η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα τους είναι το TikTok. Παρόλα αυτά, οι περισσότερες ψηφιακές καμπάνιες εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στους εκπροσώπους των νεότερων γενιών. Δεύτερον, οι καταναλωτές της Γενιάς Χ εκτιμούν την ποιότητα και τη διαφάνεια. Κάνουν την έρευνά τους, θέλουν να μάθουν από πού προέρχονται τα συστατικά των τροφών, πώς παράγονται τα προϊόντα και αν προσφέρουν πραγματικά αποτελέσματα. Κοινώς, τους κερδίζει η ουσία και όχι το “περιτύλιγμα” του μάρκετινγκ και μόλις βρουν μια μάρκα που εμπιστεύονται παραμένουν πιστοί σε αυτήν. Όποιος κερδίζει την εμπιστοσύνη τους αποκτά έναν παντοτινό πελάτη.
Τρίτον, έχοντας μεγαλώσει πια τα παιδιά τους, αλλάζουν τις προτεραιότητες στις οποίες εστιάζουν και αυτές περιλαμβάνουν τα κατοικίδιά τους. Είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα για την υγεία και την ευημερία τους, επειδή γνωρίζουν από πρώτο χέρι πόσο σημαντική είναι για εκείνα η φροντίδα και η διατροφή υψηλής ποιότητας.
Τέσσερις τρόποι προσέλκυσης των κηδεμόνων της Γενιάς Χ
Επανεξέταση της ψηφιακής στρατηγικής
Το ψηφιακό μάρκετινγκ δεν είναι κατάλληλο μόνο για τις νεότερες γενιές. Η Γενιά Χ και οι Boomers είναι κι αυτοί μανιώδεις διαδικτυακοί αγοραστές και χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο η παγκόσμια έρευνα έχει αποκαλύψει ότι μόνο το 13% από εκείνους αισθάνεται ότι εκπροσωπείται στον τομέα της διαφήμισης και παρά το γεγονός ότι κατέχουν το 25% της αγοραστικής δύναμης παγκοσμίως, μόνο το 4% των ατόμων που εμφανίζονται στις διαφημίσεις είναι άνω των 60 ετών. Οι επωνυμίες που θα τους αναγνωρίσουν και θα τους συμπεριλάβουν στις καμπάνιες τους θα ξεχωρίσουν. Το Facebook και το Instagram παραμένουν οι βασικές τους πλατφόρμες, επομένως αυτές θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα. Επίσης, θα πρέπει να αξιοποιηθεί το αυξανόμενο κοινό που αντιπροσωπεύεται από τη Γενιά Χ στο TikTok, καθώς αυτή η πλατφόρμα δεν απευθύνεται μόνο στη Γενιά Ζ. Επιπλέον, επειδή η Γενιά Χ συνεργάζεται με επωνυμίες που προσφέρουν χρήσιμο, ενημερωτικό και διασκεδαστικό περιεχόμενο, καλό είναι οι εταιρίες να στοχεύσουν σε αυτήν προσφέροντας σχετικές και διαφανείς αφηγήσεις, να μοιραστούν πραγματικές ιστορίες για την αποστολή τους, τους ανθρώπους πίσω από τα προϊόντα τους και μαρτυρίες από πιστούς πελάτες.
Έμφαση στην ποιότητα και την αξία
Η Γενιά Χ δεν ψάχνει για τεχνάσματα, θέλει αποδείξεις ότι ένα προϊόν λειτουργεί. Επομένως, η επισήμανση των premium χαρακτηριστικών ενός προϊόντος και τα αποδεδειγμένα οφέλη τους αποτελεί μονόδρομο. Επίσης, η Γενιά Χ είναι πρόθυμη να πληρώσει για την ποιότητα, αλλά εκτιμά και την αξία, γι’ αυτό η προσφορά κινήτρων που δεν θα κάνουν την επωνυμία να μοιάζει “φθηνή” στα μάτια τους – τέτοια είναι τα προγράμματα αφοσίωσης, οι εκπτώσεις σε συνδρομές ή κάποια καλά πακέτα που συμφέρουν – θα αποδώσει.
Ευθυγράμμιση με τον τρόπο ζωής της Γενιάς Χ
Πολλοί εκπρόσωποι της Γενιάς Χ δίνουν πλέον προτεραιότητα στα ταξίδια, τα χόμπι και τις εμπειρίες για τις οποίες δεν είχαν χρόνο όσο μεγάλωναν τα παιδιά τους. Έτσι λοιπόν προϊόντα για κατοικίδια που ταιριάζουν σε αυτά τα ενδιαφέροντα, όπως εξοπλισμός και υπηρεσίες που καλύπτουν έναν ενεργό και ευέλικτο τρόπο ζωής, θα προσελκύσουν σίγουρα το ενδιαφέρον. Επιπλέον, οι αγορές μπορούν να γίνονται χωρίς κόπο χάρη σε μια εύκολη διαδικασία ηλεκτρονικής παραγγελίας, σε απρόσκοπτες συνδρομητικές υπηρεσίες και σε μια αξιόπιστη εξυπηρέτηση πελατών χωρίς ταλαιπωρία.
Αισθητή επιχειρηματική παρουσία
Για τη δημιουργία αυθεντικών σχέσεων με τους κηδεμόνες της Γενιάς Χ, το εκάστοτε pet brand θα πρέπει να τοποθετηθεί σε σημείο όπου θα το προσέξουν. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη χορηγία τοπικών εκδηλώσεων, όπως ημέρες υιοθεσίας, συγκεντρώσεις κοινοτήτων φιλικών προς τα κατοικίδια ή εκδηλώσεις που αφορούν συγκεκριμένες ράτσες σκύλων ή γατών και παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Υπάρχει λοιπόν μια τεράστια ευκαιρία για τα επώνυμα brands του κλάδου των κατοικίδιων που είναι πρόθυμα να αναγνωρίσουν την αγοραστική δύναμη, τις αξίες και τη σχέση της Γενιάς Χ με τον ψηφιακό κόσμο, καθώς δεν πρόκειται απλώς για μια ακόμα γενεαλογική ομάδα, αλλά για μακροπρόθεσμους πελάτες υψηλής αξίας, οι οποίοι όταν εμπιστεύονται ανταμείβουν με αφοσίωση.