Παιχνίδια κατοικίδιων

Έρευνα δείχνει ποιες χώρες ξοδεύουν περισσότερο σε παιχνίδια κατοικίδιων, τις συνήθειες αγοράς και τις προτιμήσεις των κηδεμόνων.

Οι δαπάνες σε παιχνίδια κατοικίδιων διαφέρουν σημαντικά ανά χώρα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της GlobalPETS και της Loop (εταιρεία που παρέχει λύσεις για την ενίσχυση της εμπειρίας των πελατών στον τομέα των προϊόντων για κατοικίδια, εστιάζοντας κυρίως σε συνδρομητικά μοντέλα πωλήσεων) που ανέδειξε τις συνήθειες, τις προτιμήσεις και το ύψος των αγορών των κηδεμόνων σκύλων και γατών σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι Αμερικανοί κηδεμόνες είναι αυτοί που κάνουν τις μεγαλύτερες δαπάνες σε παιχνίδια κατοικίδιων, με το 28% να έχει ξοδέψει 85,05 ευρώ ή περισσότερα το 2024. Φέτος, 1 στους 5 έχει ήδη ξοδέψει το ίδιο ποσό. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Καναδοί, με το 23% να ξοδεύει το παραπάνω ποσό ή μεγαλύτερο το 2024, και 1 στους 8 να δηλώνει αντίστοιχες δαπάνες για το 2025. Αντίθετα, αυτοί που δαπανούν τα λιγότερα χρήματα σε παιχνίδια κατοικίδιων βρίσκονται στη Βραζιλία, όπου σχεδόν το 48% ξόδεψε λιγότερα από 21,27 ευρώ το 2024 (με το ποσοστό να αυξάνεται σε 50% το 2025), ακολουθούμενοι από το Ηνωμένο Βασίλειο με 44% (αύξηση 51% το 2025) και το Μεξικό με 36% (άνοδος 45% το 2025).

Συνήθειες αγορών

Το 2024, πάνω από 1 στους 5 Βραζιλιάνους κηδεμόνες δεν αγόρασε ούτε ένα παιχνίδι για το κατοικίδιό του. Παρά το γεγονός ότι οι Αμερικανοί ήταν αυτοί που δαπάνησαν περισσότερα το 2024, περίπου το 18% δεν αγόρασε παιχνίδια καθόλου. Κατά μέσο όρο, οι κηδεμόνες κατοικίδιων στη Βραζιλία, τη Γαλλία και το Μεξικό αγόρασαν παιχνίδια 2-3 φορές το 2024, ενώ οι Καναδοί και οι Αμερικανοί πάνω από 6 φορές. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι περισσότεροι αγοράζουν 2-3 φορές ή πάνω από 6 φορές τον χρόνο. Σχετικά με τις προθέσεις για τους επόμενους 12 μήνες, οι περισσότεροι κηδεμόνες δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να αγοράζουν περίπου τον ίδιο αριθμό παιχνιδιών. Ωστόσο, το 18% των Γάλλων σχεδιάζει να αγοράζει λιγότερο συχνά, ενώ το 24% των Βραζιλιάνων σκοπεύει να αγοράζει πιο συχνά.

Προτιμήσεις παιχνιδιών

Στη Βραζιλία, το 75% των κηδεμόνων σκύλων προτιμά τα μασητικά παιχνίδια, ενώ το 77% των κηδεμόνων γατών τα παιχνίδια ξυσίματος. Στον Καναδά, το 74% των κηδεμόνων σκύλων προτιμά τα παιχνίδια που παράγουν ήχο και το 64% των κηδεμόνων γατών παιχνίδια με γατόχορτο. Στη Γαλλία, οι μπάλες αποτελούν την κορυφαία επιλογή για κηδεμόνες σκύλων (63%) και γατών (62%). Στο Μεξικό, το 90% των κηδεμόνων σκύλων προτιμά τα μασητικά παιχνίδια και το 81% των κηδεμόνων γατών τα παιχνίδια κυνηγιού που αποτελούνται από ένα ραβδί με κορδόνι στην άκρη του οποίου κρέμεται ένα φτερό ή κάποιο μικρό αντικείμενο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 64% των κηδεμόνων γατών τα προτιμά επίσης, καθώς και τα παιχνίδια με γατόχορτο, ενώ το 63% των κηδεμόνων σκύλων προτιμά τις μπάλες. Στις ΗΠΑ, το 80% των κηδεμόνων σκύλων προτιμά τα παιχνίδια που παράγουν ήχους και το 68% των κηδεμόνων γατών τα ραβδιά.

Προσοχή στην ποιότητα

Η ανθεκτικότητα παραμένει πρωταρχικό κριτήριο για τους κηδεμόνες σε όλες τις χώρες, ενώ η φθορά είναι ο συνηθέστερος λόγος αντικατάστασης παιχνιδιών. Στη Βραζιλία, τον Καναδά, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, πολλοί αντικαθιστούν παιχνίδια για να δοκιμάσουν νέα είδη, ενώ στον Καναδά και το Μεξικό η αντικατάσταση γίνεται συχνά λόγω απώλειας ενδιαφέροντος από τα κατοικίδια. Για λόγους ασφαλείας, μερικοί κηδεμόνες αποφεύγουν συγκεκριμένα παιχνίδια. Όσον αφορά τους σκύλους, το 60% των κηδεμόνων στη Βραζιλία αποφεύγει τα κόκαλα για μάσημα, το 63% στον Καναδά τα σκληρά παιχνίδια μάσησης που προέρχονται από φυσικό δέρμα αγελάδας, το 53% στη Γαλλία αποφεύγει τα κουκλάκια, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο το 69%, στις ΗΠΑ το 65% και στο Μεξικό το 45% αποφεύγουν επίσης τα σκληρά παιχνίδια μάσησης. Όσον αφορά τις γάτες, περίπου το 1/3 των κηδεμόνων στη Βραζιλία και τη Γαλλία αποφεύγει τα παιχνίδια με λέιζερ, το 38% στο Μεξικό, ενώ το 48% στις ΗΠΑ, το 31% στον Καναδά και το 21% στο Ηνωμένο Βασίλειο αποφεύγει τα παιχνίδια με κορδόνι.