Αγορά προϊόντων δέρματος και τριχώματος
Η αγορά προϊόντων δέρματος και τριχώματος των κατοικίδιων ενισχύεται καθώς εταιρείες και κηδεμόνες δίνουν έμφαση σε φυσικά συστατικά.
Η αγορά προϊόντων δέρματος και τριχώματος των κατοικίδιων αναμένεται να συνεχίσει την ισχυρή αναπτυξιακή της πορεία μέσα στην επόμενη δεκαετία. Κύριοι μοχλοί ανάπτυξης είναι τα φυσικά συστατικά, τα προβιοτικά και η ενισχυμένη εστίαση στην προληπτική φροντίδα. Σε μια τάση που έγινε ακόμη πιο εμφανής μετά την πανδημία COVID-19, οι κηδεμόνες κατοικίδιων είναι διατεθειμένοι να δαπανούν περισσότερα για προϊόντα φροντίδας δέρματος και τριχώματος, προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την υγεία των ζώων τους. Ως αποτέλεσμα, προβλέπεται ότι η αγορά θα διατηρήσει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) κοντά στο 10% έως το 2033.
Άνοδος της προληπτικής φροντίδας
Για να επωφεληθούν από αυτήν τη δυναμική, οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στα φυσικά συστατικά, τη διαφάνεια, την ολιστική ευεξία και την ευκολία κατανάλωσης, όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς. Οι κηδεμόνες κατοικίδιων δίνουν ολοένα μεγαλύτερη έμφαση στην προληπτική φροντίδα. «Καθώς οι κηδεμόνες κατοικίδιων ενημερώνονται όλο και περισσότερο για τις ολιστικές ρουτίνες των σκύλων τους, αναζητούν προϊόντα που εστιάζουν στην πρόληψη και στην υγεία», εξηγεί η ιδρύτρια της Artemis, μιας εταιρείας που διαθέτει πολυτελή σειρά προϊόντων δερματολογικής φροντίδας για σκύλους, αναπτυγμένη από δερματολόγους, σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο. Για άλλους επιχειρηματίες του χώρου, η πανδημία αποτέλεσε σημείο καμπής για την αγορά φροντίδας δέρματος και τριχώματος. Κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου, οι κηδεμόνες περνούσαν περισσότερο χρόνο στο σπίτι και εντόπιζαν προβλήματα που δεν είχαν παρατηρήσει προηγουμένως. «Πολλοί θεωρούσαν ότι τα ξηρά πέλματα ή οι ξηρές μύτες ήταν ένα φυσιολογικό μέρος της γήρανσης ή πίστευαν ότι η αντιμετώπισή τους απαιτούσε ακριβές επισκέψεις στον κτηνίατρο», σχολιάζει, περιγράφοντας την κατάσταση πριν από την πανδημία. Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος για προϊόντα φροντίδας δέρματος και τριχώματος, η αγορά αναμένεται να διατηρήσει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 9,3% από το 2025 έως το 2033, σύμφωνα με την KBV Research.
Εστίαση στα συστατικά
Η Αντιπρόεδρος Πωλήσεων και Στρατηγικής e-commerce του brand Earthbath που δραστηριοποιείται στον καλλωπισμό και την υγιεινή κατοικίδιων, περιγράφει μια στροφή προς premium προϊόντα που βασίζονται στα συστατικά, καθώς οι κηδεμόνες επικεντρώνονται περισσότερο στην υγεία του δέρματος. Η εταιρεία αναπτύσσει φυσικά, φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα καλλωπισμού για κατοικίδια από το 1995, με έμφαση σε ξηρό, ευαίσθητο ή δέρμα που προκαλεί κνησμό. «Οι κηδεμόνες κατοικίδιων προσεγγίζουν πλέον τον καλλωπισμό με μεγαλύτερη επίγνωση. Θέλουν σαμπουάν και μαλακτικά που να είναι απαλά, αποτελεσματικά και λειτουργικά και που δε μυρίζουν απλώς ωραία». Εξηγεί ότι οι κηδεμόνες θέλουν μεγαλύτερη διαφάνεια στα προϊόντα φροντίδας δέρματος και τριχώματος, ιδιαίτερα ως προς τη γνώση των συστατικών και της προέλευσής τους. «Η αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα καλλωπισμού με επίκεντρο τα συστατικά επιβεβαιώνει αυτό που πιστεύαμε πάντα: ότι η φύση προσφέρει ισχυρές και ήπιες λύσεις», σημειώνει, προσθέτοντας ότι αναμένει άνοδο της ζήτησης για πολυλειτουργικά προϊόντα.
Οι κηδεμόνες αναζητούν οικεία συστατικά
Οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα με ουσίες που αναγνωρίζουν, όπως βρώμη, βούτυρο καριτέ και αλόη βέρα, ενώ οι κηδεμόνες στρέφονται σε συστατικά που χρησιμοποιούν και οι ίδιοι, όπως η κολλοειδής βρώμη και τα πρεβιοτικά. Αυτή η εξέλιξη στην αγορά αντικατοπτρίζει τις ευρύτερες τάσεις ευεξίας που συναντώνται και στους ανθρώπους. Οι κηδεμόνες αναζητούν προϊόντα με φυσικά συστατικά υψηλής ποιότητας και αποδεδειγμένης αποτελεσματικότητας. Είναι σαφές ότι αυτή η τάση θα παραμείνει, διαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν την υγεία και την ευεξία των κατοικίδιων.
Ο ρόλος των προβιοτικών
Τα προβιοτικά αυξάνονται γενικά σε δημοτικότητα, σύμφωνα με την Precedence Research, εταιρεία έρευνας αγοράς και συμβουλευτικών υπηρεσιών, ενώ και η αγορά προβιοτικών συμπληρωμάτων για κατοικίδια αναπτύσσεται, με έκθεση της Mordor Intelligence, εταιρείας έρευνας αγοράς και συμβουλευτικών υπηρεσιών, να προβλέπει ότι θα φτάσει τα 1,65 δις δολάρια το 2030. Παράλληλα, η Verified Market Reports, άλλη μια εταιρεία έρευνας αγοράς που παρέχει δεδομένα, αναλύσεις και προβλέψεις για πολλές βιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων κατοικίδιων, αναφέρει ότι η φροντίδα δέρματος και τριχώματος ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία της αγοράς προβιοτικών το 2023, αντιπροσωπεύοντας το 30% των εφαρμογών.
Ορισμένοι ειδικοί στα προβιοτικά άρχισαν να εξετάζουν τις δυνατότητές τους όχι μόνο στη διατροφή, αλλά και στη φροντίδα του δέρματος των κατοικίδιων, ιδίως για προβλήματα όπως η δερματίτιδα. Η προσέγγιση επικεντρώνεται στο να «ανταγωνίζονται τα βακτήρια» χωρίς να διαταράσσεται το φυσιολογικό μικροβίωμα των ζώων. Παράλληλα, η ζήτηση αυξάνεται λόγω της ενημέρωσης των κηδεμόνων και της αναζήτησης φυσικών και προληπτικών λύσεων φροντίδας. Η σημασία της υγείας του δέρματος, αλλά και η σχέση της με τη συνολική ευεξία και την εντερική υγεία, οδηγούν σε αυξημένο ενδιαφέρον για πολυλειτουργικά συμπληρώματα, ενώ παρατηρείται επίσης μεγαλύτερη ανάγκη για εποχική υποστήριξη και ενίσχυση της ανοσίας.
Από τη θεραπεία στην πρόληψη
Σύμφωνα με έκθεση της Mordor Intelligence, η συνολική αγορά συμπληρωμάτων για κατοικίδια εκτιμάται στα 2,7 δισ. δολάρια το 2025 και προβλέπεται να φτάσει τα 3,7 δις δολάρια το 2030. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κυρίως στη μεγαλύτερη έμφαση στην ευεξία των κατοικίδιων και στην ανάπτυξη premium προϊόντων. Τα συμπληρώματα δε θεωρούνται πλέον πολυτέλεια στη φροντίδα κατοικίδιων. Μια νέα έρευνα που διεξήγαγε εταιρεία συμπληρωμάτων για σκύλους και γάτες έδειξε ότι το 61% των κατοικίδιων λαμβάνει πλέον συμπληρώματα τακτικά – όχι μόνο για θεραπεία, αλλά και για πρόληψη μελλοντικών προβλημάτων (33%) και για ενίσχυση της συνολικής υγείας (47%).
Συμπληρώματα φιλικά προς τα κατοικίδια
Η υγιής κατάσταση του δέρματος και του τριχώματος αποτελεί σημαντικό δείκτη της συνολικής ευεξίας των κατοικίδιων και η ζήτηση για συμπληρώματα προληπτικής φροντίδας αυξάνεται συνεχώς. Τα συμπληρώματα πρέπει να είναι εύκολα στη χορήγηση, με γεύσεις και υφές που προσελκύουν τα ζώα, ώστε να τα λαμβάνουν χωρίς δυσκολία.
Πολλά προϊόντα περιέχουν κλινικά τεκμηριωμένα συστατικά όπως ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα που συμβάλλουν στην υγεία του δέρματος και της τρίχας. Υπάρχουν διαφορετικές μορφές χορήγησης, όπως υγρά συμπληρώματα που προστίθενται εύκολα στην τροφή, μαλακές λιχουδιές με θρεπτικά συστατικά και λειτουργικές λιχουδιές που επιτρέπουν την κρυφή χορήγηση φαρμάκων ή άλλων συμπληρωμάτων, προσφέροντας ευελιξία στους κηδεμόνες και διευκολύνοντας την προληπτική φροντίδα των κατοικίδιων.
Αδιαπραγμάτευτες αξίες
Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο σε συγκεκριμένα συστατικά και αναζητούν προϊόντα που δε θυσιάζουν την άνεση και την ευεξία των κατοικίδιων. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες καλούνται να συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στα φυσικά συστατικά, στη διαφάνεια και στην ολιστική ευεξία – παράγοντες στους οποίους οι κηδεμόνες δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να κάνουν συμβιβασμούς.





