Κατοχή κατοικίδιων ΗΠΑ

Οι γάτες και οι σκύλοι πρωτοστατούν στην αύξηση του αριθμού των κατοικίδιων στις ΗΠΑ κατά το χρονικό διάστημα 2023–2025.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη “Εθνική έρευνα κατόχων κατοικίδιων ζώων” (National Pet Owners Survey) της American Pet Products Association (APPA), το 2025 καταγράφηκε αύξηση στην κατοχή κατοικίδιων στις ΗΠΑ.

Ενίσχυση της κηδεμονίας κατοικίδιων

Ο αριθμός των νοικοκυριών που έχουν τουλάχιστον ένα κατοικίδιο ζώο αυξήθηκε σημαντικά, φτάνοντας τα 94 εκατ. νοικοκυριά το 2025, έναντι 82 εκατ. το 2023. Αυτή η τάση αποτυπώνει τη συνεχή ανάπτυξη της αγοράς κατοικίδιων.

Αύξηση στην κατοχή σκύλων και γατών

Τα νοικοκυριά που κατέχουν σκύλους αυξήθηκαν σε περίπου 68 εκατ. από 65.1 εκατ. την περίοδο 2023-2024. Παρόμοια αύξηση παρατηρήθηκε και στην κατοχή γατών που ανέβηκε από 46.5 σε 49 εκατ. νοικοκυριά. Αυτά τα δύο είδη κατοικίδιων εξακολουθούν να αποτελούν τους μεγαλύτερους και πιο δυναμικούς παίκτες της αγοράς. Αυτές οι αυξήσεις στους αριθμούς συνεχίζουν τη μακροπρόθεσμη τάση σταθερής ανάπτυξης στα δύο μεγαλύτερα τμήματα κατοικίδιων, η οποία οφείλεται στη συνεχή εντατικοποίηση του εξανθρωπισμού των κατοικίδιων τροφοδοτώντας την αυξημένη δαπάνη για τροφές υψηλής ποιότητας για κατοικίδια.

Μείωση στην κατοχή ψαριών και μικρών ζώων

Σε αντίθεση με τους σκύλους και τις γάτες, η κατοχή ψαριών γλυκού νερού μειώθηκε σε 10 εκατ. νοικοκυριά το 2025, από 11.1 εκατ. το 2023-2024. Ελαφρώς μειωμένη ήταν και η κατοχή μικρών ζώων, από 6.7 σε 6 εκατομμύρια. Η κατοχή αλόγων και αλμυρόβιων ψαριών παρουσίασε επίσης μικρή πτώση κατά 0.2 εκατομμύρια.

Σταθερότητα σε άλλες κατηγορίες κατοικίδιων

Όσοι έχουν πτηνά, ερπετά και άλογα παραμένουν σταθεροί σε αριθμό, με μικρές διαφορές μεταξύ των ετών. Η κατοχή ερπετών παρέμεινε στα 6 εκατομμύρια, ενώ η κατοχή πτηνών σταθεροποιήθηκε περίπου στα 6 εκατ. νοικοκυριά, λίγο πιο κάτω από τα 6.1 της προηγούμενης έρευνας.

Η Γενιά Z οδηγεί τις τάσεις

Η έρευνα δείχνει ότι οι νεότερες γενιές διατηρούν ισχυρή παρουσία στην κατοχή κατοικίδιων, με τους Millennials να αποτελούν το 30%, τους οποίους ακολουθούν η Γενιά Χ και οι Baby Boomers με 25% η καθεμία, ενώ η Γενιά Z βρίσκεται πιο πίσω με 20%. Η Γενιά Z χαρακτηρίζεται από κατοχή παραπάνω τους ενός κατοικίδιου και έντονη χρήση πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όπως TikTok, YouTube και Instagram για την ανακάλυψη και αγορά προϊόντων για κατοικίδια. Έτσι, καθώς τα brands που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της βιομηχανίας κατοικίδιων έχουν το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, οι επαγγελματίες καλούνται να υιοθετήσουν ψηφιακές στρατηγικές αξιοποιώντας τη δύναμη της εικόνας για να προσεγγίσουν αυτό το δυναμικό τμήμα της αγοράς.