Βιομηχανία κατοικίδιων

Η βιομηχανία κατοικίδιων στις ΗΠΑ, οι τάσεις και οι ευκαιρίες αποκαλύπτονται σε σχετική έκθεση για το 2025.

Η βιομηχανία κατοικίδιων στις ΗΠΑ παραμένει ισχυρή και ανθεκτική, με περισσότερα από 94 εκατ. νοικοκυριά (71%) να διαθέτουν τουλάχιστον ένα κατοικίδιο το 2024, σύμφωνα με την έκθεση της American Pet Products Association (APPA) για το 2025. Επιπλέον, η αγοραστική δύναμη αυτών των κηδεμόνων κατοικίδιων παραμένει ισχυρή, αφού σύμφωνα με την ίδια έκθεση 184 εκατ. ενήλικες ζουν σε νοικοκυριά με κατοικίδιο. Παρόλο που η αγορά κατοικίδιων έχει χαρακτηριστεί “ισχυρή και ανθεκτική” έως και “άτρωτη”, είναι σαφές ότι θα μπορούσε να επωφεληθεί από περαιτέρω ώθηση. Σε μια περίοδο που οι δασμοί και η γενική οικονομική αβεβαιότητα επισκιάζουν τη χώρα, η προσεχής εορταστική περίοδος θα αποτελέσει σημαντικό δείκτη για το πώς θα κλείσει η χρονιά.

Το επαγγελματικό περιοδικό που καλύπτει τη βιομηχανία κατοικίδιων κυρίως στις ΗΠΑ, Pet Age, συνέλεξε δεδομένα από την έκθεση του 2025 για την κατάσταση της βιομηχανίας της Αμερικανικής Ένωσης Προϊόντων για Κατοικίδια (APPA) και της Circana, μιας παγκόσμιας εταιρείας έρευνας αγοράς, με σκοπό να προσφέρει μια αντικειμενική εικόνα των συνθηκών της αγοράς και των αναδυόμενων τάσεων, από τη ζήτηση των καταναλωτών έως τον ανταγωνισμό, επιτρέποντας σε κατασκευαστές και λιανέμπορους του κλάδου να κατανοήσουν το τρέχον περιβάλλον, να εντοπίσουν ευκαιρίες και να επιτύχουν καλύτερη ανάπτυξη μέσα στο σημερινό επιχειρηματικό κλίμα.

Κηδεμονία κατοικίδιων και αγορές

Η κηδεμονία κατοικίδιων στις ΗΠΑ συνεχίζει να αυξάνεται παρά τις αλλαγές στα δημογραφικά και οικονομικά δεδομένα. Σύμφωνα με την APPA, οι Αμερικανοί ξοδεύουν 112,3 δις δολάρια ετησίως για κατοικίδια, υπηρεσίες και προϊόντα κατοικίδιων. Παρά τις πρόσφατες οικονομικές προκλήσεις, η πιο πρόσφατη έρευνα καταναλωτών έδειξε ότι το 77% των Αμερικανών δηλώνει ότι η κηδεμονία κατοικίδιου δεν έχει επηρεαστεί από την τρέχουσα οικονομική κατάσταση. Όπως αναμενόταν, οι σκύλοι παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή των Αμερικανών, με περίπου 51% των νοικοκυριών (94 εκατ.) να διαθέτουν έναν ή περισσότερους σκύλους. Οι γάτες κατατάσσονται δεύτερες, με περίπου 37% των νοικοκυριών (49 εκατ.) να έχουν μία ή περισσότερες γάτες. Σύμφωνα με την APPA, το 63% των νοικοκυριών διαθέτει δύο ή περισσότερα κατοικίδια, αριθμός που παραμένει σχετικά σταθερός τα τελευταία χρόνια. Δημογραφικά, οι Millennials αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα κηδεμόνων κατοικίδιων, ενώ η μεγαλύτερη ανάπτυξη προέρχεται από τη Γενιά Ζ, με τους μεγαλύτερους σε ηλικία αυτής της γενιάς να εισέρχονται πλέον στη φάση δημιουργίας των δικών τους νοικοκυριών. Η κηδεμονία κατοικίδιων μεταξύ της Γενιάς Z αυξήθηκε από 11% το 2018 σε 20% το 2024 και αυτή η ομάδα είναι επίσης η πλέον επικρατούσα όσον αφορά την κηδεμονία πολλών κατοικίδιων με το 70% να έχει δύο ή περισσότερα ζώα συντροφιάς στο σπίτι του. Αντίθετα, η κηδεμονία κατοικίδιων μεταξύ των Baby Boomers μειώθηκε από 29% σε 25% την ίδια περίοδο, όπως και το ποσοστό των νοικοκυριών με περισσότερα κατοικίδια που έπεσε από 56% το 2018 σε 52% στην τελευταία έρευνα της APPA.

Τάσεις αγορών στα προϊόντα για κατοικίδια

Όσον αφορά τις αγορές προϊόντων για κατοικίδια, οι καταναλωτές συμπεριφέρονται παρόμοια με άλλους τομείς αγορών, με αυξανόμενο ποσοστό να αγοράζει online και κυρίως να δείχνει ισχυρή προτίμηση για συνδυασμό αγορών στο κατάστημα και online. Σύμφωνα με μελέτη της Nielsen IQ, το 58% των καταναλωτών αγοράζει τόσο στο κατάστημα όσο και online, τονίζοντας τη σημασία για τους ιδιοκτήτες των pet shops να έχουν ισχυρή παρουσία και στους δύο χώρους. Τέλος, οι συνδρομητικές υπηρεσίες συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος μεταξύ των κηδεμόνων κατοικίδιων, με το 52% να χρησιμοποιεί κάποια μορφή συνδρομής για αγορές προϊόντων για κατοικίδια, σύμφωνα με την APPA.